Vraag

kopernetwerk

  • 8 March 2020
  • 14 reacties
  • 154 keer bekeken

Hallo, 

vraag 1; kan ik ergens zien of ik nog op kopernetwerk zit of glasvezel?

Er ligt wel glasvezel maar zover ik weet heb ik nog steeds kopernetwerk.

vraag 2: Op de website lees ik dat het geheel gratis kan worden omgezet naar glasvezel. Maar op mijn KPN lees ik dat ik bij glasvezel € 4,99 pm minimaal kwijt ben. Wat houdt dat gratis omzetten dan in? 

Vraag 3: Via de “gratis omzetten link” kwam ik via de chat uit bij de helpdesk die een monteur wilde sturen! Terwijl er staat “Dan zetten we je abonnement direct gratis over op glasvezel”.

Erg onduidelijk allemaal. Graag wat uitleg.

 


14 reacties

Hallo @hofje52 , via onderstaande link kun je zien wat er (in de naaste toekomst) op jouw adres leverbaar is:

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/

In MijnKPN kun je kijken wat voor snelheidsopties je hebt die je aan kunt vinken en tegen welke kosten.

 

Hallo, ik zie dus dat ik nog koper heb. Maar vraag 2 blijft nog steeds open.

Wat wordt er dan gratis omgezet…!? want blijkbaar hoort bij dat “gratis” een ander abonnement (duurder) en moet daarvoor dan een monteur komen?

Reputatie 7
Badge +17

@hofje52 Welkom terug! Bedankt voor je vragen. Ik wil graag voor je controleren of er glasvezel beschikbaar is. Als dit zo is, dan kunnen wij je oversluiten op deze lijn. Leveren over glas is niet duurder (even duur) als leveren over koper. Ik begrijp niet zo goed wat je bedoeld met ‘leveren over glas kost €4,99 (extra)’. betreft het sturen van een monteur… Tjaa de kans zit er dik in dat je wellicht nog geen glasvezelkastje hebt hangen. Deze moet door een monteur geïnstalleerd worden. Je ontvangt dan ook vaak een andere experiabox, al kan ik daar nu nog geen uitspraak over doen. 

Ik wil je graag wat meer duidelijkheid geven. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kijk ik met je mee. 

Hallo, Dank voor je reactie, bij het aanklikken van “gratis overstappen” werd ik doorgelinkt naar de chat waar een van de collega's een afspraak voor een monteur wilde maken. Maar welke snelheid levert glasvezel op of blijft dat dezelfde (50 Mbps) en is die € 4,99 dan voor als ik een hogere snelheid wil?

Het profiel heb ik ingevuld!

 

Reputatie 7
Badge +17

@hofje52 Bedankt voor je snelle reactie.Yes ik denk dat je hebt aangeklikt ‘sneller internet 100/100’ voor €4,99. Als jou koperlijn bijvoorbeeld max. 50MBps aan kan, dan moeten we je oversluiten op de glasvezel (als het aanwezig is). Daar gaan we dan een monteur voor inplannen en kost het dus €4,99 extra. Je kan ook gewoon 50MBps krijgen met een glasvezelverbinding. 
Bedankt voor je gegevens, ik kijk meteen even. 

Reputatie 7
Badge +17

@hofje52 Ik heb met je meegekeken. Je maakt al gebruik van glasvezel!:smiley: Je maakt nu gebruik van glasvezel tot 100MBps (EoF). Bij een upgraden naar 100/100 (€4,99) zetten we klanten eigenlijk altijd over op GoF. EoF is namelijk tot max. 100 MBps en GoF tot max. 1GB. GoF biedt dan net wat meer bandbreedte dan EoF. 

Je kan thuis zien dat je glasvezel hebt aan het glasvezelkastje dat geïnstalleerd is. Deze staat (meestal) vlakbij het modem en hangt aan de muur. Het kastje heeft drie lampjes power, glas en ethernet. Het ethernet lampje brandt bij jou waarschijnlijk oranje. 
Heb ik hiermee je vraag beantwoord of kan ik nog wat voor je betekenen in deze? 
 

:grinning:  Ik meende te zien op de link die JanD stuurde, dat er koper stond! :grinning: 

Het modem klopt idd. 

De wifi is heel onstabiel en heb vandaag een experia wifi aangesloten dmv de app maar geen verbetering sterker nog, met mijn mobiel haal ik maar 1.8 Mbps of ik moet vlak bij de experia wifi gaan staan.

Met mijn laptop haal ik met Experia Wifi 35.2.

Vandaar dat ik aan het puzzelen ben! :grinning:

Reputatie 7
Badge +24

Dan is misschien uw mobiele gewoon niet in orde. Of heel oud. Wat voor model is het?

Reputatie 7
Badge +17

@hofje52 Aah je probeert dus de oorzaak van de onstabiele verbinding te achterhalen. Dan ben je al goed op weg naar een oplossing door het hier even te melden. Je hebt de V9 Experiabox en één Experia wifi. Als je de Experia wifi aansluit, neemt deze het hele wifi signaal over van de Experiabox (V9). Kijk maar eens naar het modem, als het goed is staat brandt het [WIRELESS] lampje niet meer. Waar heb je de Experia Wifi staan? Hoe is het wifi bereik in huis? 

Het is natuurlijk wel gek dat je met de telefoon 1 MB meet en met de laptop 35 MB. Heb je de metingen op dezelfde plek gedaan (vlakbij het modem). 

 

Het wireless op het modem is uit een de 3lampjes (2 groen en 1 blauw) branden.

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/aa200ec0-615a-11ea-8c30-d7a6131c2a71

Ik zat bij deze meting 2 meter bij de experia wifi vandaan.😒😢

Reputatie 7
Badge +17

@hofje52 Ohnoo, dat klinkt dan niet echt veelbelovend. Heb je de Wifi Manager al eens doorlopen na de installatie van de Experia Wifi? 
Zo niet, zou je dit voor mij willen doen, dan komen de meetgegevens in het systeem te staan en kan ik daarop voort borduren. 

Net gedaan maar ook al verschillende keren gedaan vandaag. Misschien kun je daar wat mee maar moet nu weg helaas. Ik hoor het nog! Dank je!!

Reputatie 7
Badge +24

Hi hofje, ik spel even terug naar waar je zei dat je dit alleen op je mobiele telefoon gebeurt. Ik zie namelijk dat de gemeten verbinding wel goed is. Dus voordat we daarmee verdergaan graag een antwoord op de vraag van Nick: 

Dan is misschien uw mobiele gewoon niet in orde. Of heel oud. Wat voor model is het?

En heb je dit echt alleen op dit toestel of op meerdere mobiele telefoons? Aangezien je op je laptop een flink hogere snelheid meet. 

Reputatie 7
Badge +17

@hofje52 Ik zie dat Alex ook nog even had gereageerd, hierdoor heb ik jouw bericht even gemist. Speelt het probleem nog steeds en kan ik nog het e.e.a. voor je uitzoeken of is het goed zo. Laat het maar weten, ik kijk graag nog even met je mee. :D 

Reageer