Sticky

KPN SuperWifi: installatie en gebruik

• 1 April 2021
  • 58 reacties
  • 17506 keer bekeken
KPN SuperWifi: installatie en gebruik
Reputatie 7
Badge +24

KPN SuperWifi is de oplossing voor goede en snelle wifi in huis. Waar gewone wifi stopt, gaat KPN SuperWifi verder. Met KPN SuperWifi heb je overal in huis de optimale wifisnelheid, zonder kabels te trekken. 

Wat is KPN SuperWifi?

Met KPN SuperWifi creëer je, samen met het KPN modem, de KPN Thuis app en de KPN SuperWifi punten, overal in huis een betrouwbaar en snel wifinetwerk.

En dit zonder ethernetkabels door het hele huis te trekken. Met deze oplossing is het mogelijk om bijvoorbeeld met hoge wifisnelheden HD content zoals YouTube en Netflix te streamen, ook op zolder, zonder haperingen.

SuperWifi punten

SuperWifi aansluiten

KPN SuperWifi aansluiten wordt makkelijk gemaakt met de Thuis app. In een paar eenvoudige stappen sluit je de Experia Box (modem) en je SuperWifi punten aan. Via de app kan je ook je wifinetwerk en wifiversterkers beheren. SuperWifi installeren is dus simpel. Je kunt het natuurlijk ook zonder Thuis app installeren.

Je installeert de SuperWifi punten in drie gemakkelijke stappen:

Stap 1: Het eerste KPN SuperWifi punt aansluiten.

• Sluit de kabel met gele stekkers aan op de gele ethernetpoort [ethernet] van het KPN SuperWifi punt.
  • Sluit de andere kant van de gele kabel aan op een  willekeurige gele ethernetpoort [ethernet] van de Experia Box. Als je geen ethernetpoort meer vrij hebt op de Experia Box dan kan je eventueel een switch bestellen
  • Sluit het KPN SuperWifi punt aan met de stroomadapter en steek de adapter in het stopcontact.
  • Zet het KPN SuperWifi punt aan met de aan/uit knop. Onderaan de voorzijde van het KPN SuperWifi punt gaat een lampje na circa drie tot vijf minuten groen branden. Het KPN SuperWifi punt neemt de wififunctie van het modem over.
  • Als het overnemen van de instellingen niet meteen de eerste keer goed gaat, voer dan een fabrieksreset uit van de SuperWifi en wacht tot de instellingen volledig overgenomen zijn.

Stap 2: Het tweede KPN SuperWifi punt aansluiten.

Voordat het tweede KPN SuperWifi punt draadloos geplaatst kan worden moet* deze tijdelijk aangesloten worden aan de Experia box om gegevens op te halen.

• Sluit de kabel met gele stekkers aan op de gele ethernetpoort [ethernet] van het tweede KPN SuperWifi punt.
  • Sluit de andere kant van de gele kabel aan op een willekeurige gele ethernetpoort [ethernet] van de Experia box.
  • Sluit het tweede KPN SuperWifi punt met de stroomadapter aan in het stopcontact.
  • Zet het KPN SuperWifi punt aan met de aan/uit knop.
  • Zodra het lampje constant groen brandt, ga dan naar stap 3. Als het lampje niet constant groen gaat branden kijk dan verderop op deze pagina bij ‘Betekenis lampjes SuperWifi’.

Stap 3: Het tweede KPN SuperWifi punt op de juiste plek zetten.

• Ontkoppel het tweede KPN SuperWifi punt.
  • Plaats deze tussen de Experia Box en de locatie waar je het wifisignaal wilt verbeteren.
  • Sluit het tweede KPN SuperWifi punt aan met een stroomadapter in een stopcontact op de plek waar je deze wilt plaatsen. Het lampje op het tweede KPN SuperWifi punt brandt groen als de locatie goed is en oranje/geel of rood als het tweede KPN SuperWifi punt dichter bij het eerste KPN SuperWifi punt moet komen te staan.
  • Voor het aansluiten van elke volgende (derde, vierde, etc.) KPN SuperWifi punt doorloop de stappen 2 en 3.

*Alternatief: het tweede KPN SuperWifi punt (en verdere) kan ook middels de WPS-knop worden gekoppeld. Op de eerst geïnstalleerde SuperWifi houd je de WPS-knop ingedrukt totdat de deze oranje gaat knipperen. Daarna doe je hetzelfde op de tweede SuperWifi (vanuit een factory default stand (paarse lampje)). Als deze elkaar nu vinden vindt exact dezelfde synchronisatie plaats als de beschreven manier via de ethernetkabel.

SuperWifi in gebruik

Het basisprincipe van de SuperWifi is een onderling communicatieprotocol (een mesh) waarbij de verschillende apparaten samenwerken om een zo naadloos mogelijke wifiverbinding te hebben in je hele huis. 

Eén van de apparaten is de baas (de master). Deze zorgt ervoor dat wijzigingen die je doet in alle SuperWifi's worden doorgevoerd. Als je, bijvoorbeeld, de wifi netwerknaam (SSID) aanpast in de “master”, dan zorgt de “master” dat het bij de andere SuperWifi's ook wordt aangepast. Geef je de “master” een reset, dan zorgt de “master” dat dit resetcommando ook doorgezet en uitgevoerd wordt op de andere SuperWifi's in je netwerk. Geef je een Superwifi die niet de “master” is een reset, dan helpt het niet. In dat geval krijgt alleen dat apparaat weer de fabrieksinstellingen, en neemt vervolgens weer de instellingen over die in de “master” staan. Dit werkt overigens alleen de SuperWifi's correct zijn gekoppeld met de “master”.

Welke “master” wordt is afhankelijk van verschillende interne regels, maar in de praktijk is het degene die bekabeld is aangesloten op het modem. Je kunt hem makkelijk herkennen. Het is degene die blauw staat te knipperen op het moment dat er een verbinding via de browser of via de KPN Thuis app met de master is gemaakt.

Verbinding maken het masterapparaat is ook simpel. Elke SuperWifi vraagt namelijk automatisch een IP-adres aan het modem en onafhankelijk van met welke SuperWifi je verbinding maakt, verwijzen ze je automatisch door naar de “master”.

Als je in de Windows netwerkomgeving kijkt is elke SuperWifi als een apart icoon te zien met de standaard naam. Deze standaard naam kan aangepast worden in de SuperWifi (of Thuis app) en dat wordt dan automatisch hier ook zichtbaar. Onder de rechter muisknop (eigenschappen) kunnen allerlei gegevens worden opgevraagd zoals bijvoorbeeld het IP-adres. Dit is eigenlijk niet heel relevant om te weten (om in te loggen) want als je dubbelklikt op één van de iconen van de apparaten kom je automatisch op de “master” uit.

Windows netwerkomgeving

Het wachtwoord om mee in te loggen staat achterop het apparaat. Als er meer dan 1 is aangesloten dan geldt het wachtwoord van het apparaat dat blauw staat te knipperen. Als er de eerste keer is ingelogd dan wordt er gevraagd om een nieuw eigen wachtwoord op te geven en dat is dan vanaf dat moment het beheerderswachtwoord voor de SuperWifi, en niet meer wat er op de desbetreffende sticker staat.

Bij gebruik van de KPN Thuis app is voorgaande nog eenvoudiger, omdat het masterapparaat automatisch gevonden wordt en het wachtwoord van de sticker gescand kan worden met de camera van de smartphone.

Inloggen SuperWifi webinterface

Je kunt verschillende instellingen zoals je netwerknaam en wachtwoord veranderen via de webinterface van je SuperWifipunt. Via de Thuis app kun je makkelijk de SuperWifipunten beheren, maar het kan ook zonder. Je krijgt als volgt toegang tot het SuperWifipunt:

• Start je browser op.
  • Typ in de browserbalk http://192.168.2.151 
    Note: als dit IP-adres al in gebruik is door een ander apparaat dan zal er een ander IP-adres worden toegewezen. Een overzicht van alle aangesloten apparaten met het bijbehorende IP-adres kun je vinden in de Windows netwerkomgeving, of op de Experia Box via http://192.168.2.254 
  • Bij Gebruikersnaam hoeft niets ingevuld te worden.
  • Bij Wachtwoord, voer het standaard wachtwoord (wachtwoord staat op de sticker aan de achterkant van je SuperWifipunt met blauw knipperende LED) in. Indien je al eens eerder hebt ingelogd heb je het wachtwoord moeten wijzigen. Gebruik dan dat (beheerders)wachtwoord.
  • Kies Inloggen.
  • Je hebt nu toegang tot de webinterface van het SuperWifipunt.

Beheerderswachtwoord KPN Thuis app

Het beheerderswachtwoord is het wachtwoord om in te loggen op de webinterface van de SuperWifi. Indien je nog niet eerder ingelogd bent geweest, vind je het “admin password” achter op de SuperWifi. Indien je al eens eerder bent ingelogd, heb je het wachtwoord aan moeten passen. Je kunt dit wachtwoord vinden (en wijzigen) in de KPN Thuis app. Ben je dit wachtwoord vergeten, en kom je niet meer in de Thuis app? Dan zul je de (master) SuperWifi moeten resetten doormiddel van het resetknopje achter op het apparaat. Daarna kun je het wachtwoord (admin password) gebruiken dat achter op de SuperWifi staat.

Wifi tijdschema op de SuperWifi

In de meeste recente update van de SuperWifi (versie 1.00.10v1) is het mogelijk om de wifi in een vooraf bepaald tijdschema volledig uit te schakelen. Dit “wifi schedule” is dus handig als je om specifieke tijdstippen totaal geen wifisignalen in de lucht wil hebben.

Wifi tijdschema instellen:

1. Log in op de webinterface van de “master” zoals hierboven beschreven.
  2. Ga naar Instellingen (bovenaan), en daar zie je de functie Wi-Fi Schedule (links).
  3. Zet Wi-Fi planner op Ingeschakeld.
  4. Selecteer in het schema de gewenste tijdblokken dat wifi wel/niet ingeschakeld moet zijn.
  5. Kies Opslaan om het schema op te activeren
  6. Zodra het schema is opgeslagen op de “master” zal het sychroniseren met de andere SuperWifi punten.
Wifi Schedule

Betekenis lampjes SuperWifi

Uit

• Controleer of stekker in het stopcontact zit.
  • Controleer of adapter in het product zit.
  • Controleer of het aan-knopje ingedrukt is aan de achterkant.

Let op: Het lampje van een SuperWifi punt kan uitgeschakeld worden via de Thuis app of via de webinterface. Ook heeft de WPS-knop een dubbele functie. Door de WPS-knop kort in te drukken, kun je de LED uitschakelen. In tegenstelling tot de manier via de app of webinterface, zal bij het gebruiken van de WPS-knop na een herstart van het SuperWifi punt het lampje wel weer gaan branden.

Groen

• langzaam knipperend: het KPN SuperWifi punt is aan het opstarten.
  • snel knipperend: het KPN SuperWifi punt is de verbinding aan het opbouwen.
  • constant groen: verbinding actief.

Rood

• Controleer of de ethernetkabel tussen het modem en het eerste KPN SuperWifi punt goed aangesloten is. Controleer ook of het modem op dat moment verbinding heeft. Als het modem de verbinding tijdelijk verloren heeft dan wordt automatisch weer verbinding gemaakt met de (gekoppelde) SuperWifi punten.
  • Als je een draadloze verbinding wilt opzetten tussen 2 versterkers. Houdt de WPS knop op het KPN SuperWifi punt met rode led ingedrukt tot de led oranje gaat knipperen, doe ditzelfde hierna met het KPN SuperWifi punt dat gedraad aangesloten is.

Rood knipperend

• Foutsituatie tijdens WPS koppelen: wacht tot het knipperen stopt en probeer het WPS proces opnieuw. Zorg daarbij dat het te koppelen KPN SuperWifi punt dichter bij het andere KPN SuperWifi punt geplaatst wordt.

Oranje

• In het geval van een slechte wifiverbinding tussen twee KPN SuperWifi punten onderling: verplaats de draadloos verbonden versterker dichterbij het andere KPN SuperWifi punt.
  • In het geval van een bekabelde aansluiting die lager dan 1Gbps is: controleer de ethernetkabel en of deze geschikt is voor 1Gbps. Het kan ook zijn dat het KPN SuperWifi punt is aangesloten op een switch die 1 Gbps niet ondersteunt.

Blauw

• Knipperend: masterapparaat heeft configuratie (Web GUI/Thuis App) verbinding actief.
  • Constant: Firmware update
    Let op: als een draadloos gekoppeld SuperWifi punt een constant lampje blijft geven en de update lukt niet of loopt niet door sluit het SuperWifi punt dan tijdelijk bekabeld aan op de Experia box / KPN Box 12. Na de update kan het SuperWifi punt weer draadloos gebruikt worden.

Paars

• De SuperWifi heeft nog de fabrieksinstellingen / geen configuratie. Herstart het KPN SuperWifi punt en doorloop het aansluitproces opnieuw.

Knoppen en aansluitingen op de SuperWifi punten

Veelgestelde vragen over SuperWifi

Waar vind ik de SuperWifi handleiding?

De handleiding voor de SuperWifi punten vind je hier

Wat zijn de voordelen van SuperWifi?

• De nieuwste mesh-technologie
  • Perfect bereik in je hele huis
  • Optimale wifisnelheid
  • Geen kabels door je hele huis
  • Snel geïnstalleerd met de KPN Thuis app

Wat is de beste plek voor een KPN SuperWifi punt?

Het eerste SuperWifi punt plaats je naast je Experiabox of KPN box. Het tweede SuperWifi punt plaats je richting de plek waar je goede wifi wilt en waar het lampje op het SuperWifi punt nog groen is. Wordt het lampje oranje? Dan ben je te ver van het eerste SuperWifi punt vandaan.

Hoe bestel ik de KPN SuperWifi punten?

De KPN SuperWifi punten kun je makkelijk bestellen. Kies uit 1, 2 of 3 KPN SuperWifi punten.

Wat kan ik nog meer doen om mijn wifi te verbeteren?

Naast het juist installeren van KPN SuperWifi, zijn er andere manieren waarop je jouw wifi kunt verbeteren. Lees de tips en zorg zelf voor een optimale verbinding.

Kan ik als bestaande klant ook gratis SuperWifi punten krijgen?

Nee. Je kunt ze wel bestellen via de webshop.

58 reacties

Maak van deze uitleg een PDF-versie en plaats deze bij de handleidingen van de super wifi.

Niet iedere klant die super wifi gebruikt , gebruikt ook het forum om deze uitleg te lezen.

Reputatie 7
Badge +24

Maak van deze uitleg een PDF-versie en plaats deze bij de handleidingen van de super wifi.

Niet iedere klant die super wifi gebruikt , gebruikt ook het forum om deze uitleg te lezen.

Dat interpreteer ik als een compliment. 😉 Of ik dat daadwerkelijk voor elkaar krijg is een tweede natuurlijk.

Reputatie 2
Badge

Super, heel duidelijk uitgelegd, inmiddels modem en de wifi extenders (Superwifi ) aangepast met eigen gebruikersnamen en wachtwoorden en is via de app THUIS zichbaarbaar te maken en in te stellen.

Bij de  experiabox 12 blijft de wifi ingeschakeld, waardoor de primary-extender bedraad verder van de experiabox af kan staan.

Is reeds bekend wanneer de KPN Box 12 de firmware update ontvangt die ervoor zorgt dat de Box 12 onderdeel wordt van het Mesh netwerk samen met de super wifipunten? Hierdoor blijft Wifi van de Box 12 ingeschakeld en kunnen beiden superwifi punten draadloos elders in het huis worden geplaatst. Eerder is aangegeven dat we deze update in de eerste helft van 2021 kunnen verwachten. Is dit nog steeds het geval?

Reputatie 7
Badge +24

Super, heel duidelijk uitgelegd,

Dank je! :)

Is reeds bekend wanneer de KPN Box 12 de firmware update ontvangt die ervoor zorgt dat de Box 12 onderdeel wordt van het Mesh netwerk samen met de super wifipunten? Hierdoor blijft Wifi van de Box 12 ingeschakeld en kunnen beiden superwifi punten draadloos elders in het huis worden geplaatst. Eerder is aangegeven dat we deze update in de eerste helft van 2021 kunnen verwachten. Is dit nog steeds het geval?

Dit is nog steeds het geval. Ik kan nog geen datum noemen, maar de update zit er wel aan te komen. De wifi van de Box 12 blijft nu overigens ook al wel aan staan, alleen mesht ‘ie inderdaad nog niet met de SuperWifi punten. Een mooi voordeel zal zijn dat je dat eerste SuperWifi punt elders kan plaatsen, helemaal eens. :slight_smile:  Zodra de update komt, zal ik dit topic updaten en hier even een berichtje plaatsen.

Reputatie 7
Badge +18

…. en kunnen beiden superwifi punten draadloos elders in het huis worden geplaatst...

.... Een mooi voordeel zal zijn dat je dat eerste SuperWifi punt elders kan plaatsen, helemaal eens…. ​​​​

Maar @Paul_ ,
de eerste SuperWiFi moet nog steeds via een kabel verbonden zijn met de KPN Box. Ja toch??

Reputatie 7
Badge +24

…. en kunnen beiden superwifi punten draadloos elders in het huis worden geplaatst...

.... Een mooi voordeel zal zijn dat je dat eerste SuperWifi punt elders kan plaatsen, helemaal eens…. ​​​​

Maar @Paul_ ,
de eerste SuperWiFi moet nog steeds via een kabel verbonden zijn met de KPN Box. Ja toch??

Nóg wel ja. Maar zodra de update er is hoeft dat niet meer omdat de Box 12 dan de “master” zal zijn. Dat gezegd hebbende, bekabeld is zoals altijd het beste.

I have already DVS for my TV. Can I also have the super wifi for my 2ed floor? do they work at the same time?

Reputatie 7
Badge +24

I have already DVS for my TV. Can I also have the super wifi for my 2ed floor? do they work at the same time?

Hi @Dr. Yang. Sure. You can have both working at the same time. DVS for tv, and SuperWifi for the wifi.

Reputatie 1

Ik had elders vandaag ook een vraag gesteld over de nieuwe Box12 update in relatie tot Mesh/Seamless roaming ism SuoerWifi. Fijn dat een hoop inzichten en antwoorden in deze thread worden gegeven, heel helder, dank.

Begrijp ik nu goed dat straks, als Box12 Mesh ondersteunt, geen enkele SuperWifi meer bedraad hoeft te worden aangesloten voor de Mesh/seamless roaming functionaliteit? (Dit is namelijk wat ik hoopte toen ik ze kocht en waarom ik nog wacht met installatie)

Heeft dit dan nog wel impact op de te behalen bandbreedte (of afstand) van de tweede SuperWifi die draadloos hopt via de eerste SuperWifi (Als ik het goed begrijp zet de tweede onbekabelde SuperWifi een draadloze backhaul op via de eerste onbekabelde SuperWifi, toch)?

Ben benieuwd :)

Reputatie 7
Badge +24

Ik had elders vandaag ook een vraag gesteld over de nieuwe Box12 update in relatie tot Mesh/Seamless roaming ism SuoerWifi. Fijn dat een hoop inzichten en antwoorden in deze thread worden gegeven, heel helder, dank.

Top!

Begrijp ik nu goed dat straks, als Box12 Mesh ondersteunt, geen enkele SuperWifi meer bedraad hoeft te worden aangesloten voor de Mesh/seamless roaming functionaliteit? (Dit is namelijk wat ik hoopte toen ik ze kocht en waarom ik nog wacht met installatie)

Dat klopt als een bus.

Heeft dit dan nog wel impact op de te behalen bandbreedte (of afstand) van de tweede SuperWifi die draadloos hopt via de eerste SuperWifi (Als ik het goed begrijp zet de tweede onbekabelde SuperWifi een draadloze backhaul op via de eerste onbekabelde SuperWifi, toch)?

Ben benieuwd :)

Klopt ook inderdaad. de tweede onbekabelde SuperWifi zet een draadloze backhaul op via de eerste draadloze. 

Reputatie 1

@Paul_ Dank voor de reactie en duidelijkheid!  

Mooi dat het straks zo gaat werken, ik kan niet wachten :)

‘Met KPN SuperWifi heb je overal in huis de optimale wifisnelheid’

Ik heb de KPN SuperWifi,  de helft van de tijd is de verbinding onder de 100mb/s,  dan 140mb/s en niet hoger, de afstand tussen versterken en laptop is iets van 3 meter. Als je snelheid 500mb/s is dan verwacht je dat de SuperWifi beter zou presteren, maar helaas.

Reputatie 7
Badge +20

‘Met KPN SuperWifi heb je overal in huis de optimale wifisnelheid’

Ik heb de KPN SuperWifi,  de helft van de tijd is de verbinding onder de 100mb/s,  dan 140mb/s en niet hoger, de afstand tussen versterken en laptop is iets van 3 meter. Als je snelheid 500mb/s is dan verwacht je dat de SuperWifi beter zou presteren, maar helaas.

Is dat een bekabeld aangesloten SuperWiFi of een draadloos verbonden SuperWiFi? 

@Nick83

1st SW aangesloten met kabel aan de Experia Box, 2de SW zoals bij stap 3 wordt beschreven.

Reputatie 4
Badge +3

@kurokami ik vermoed dat je geen scheiding in de modem hebt gemaakt tussen de 2.4ghz band en de 5ghz band .. als je dat wel doet en handmatig de 5ghz band kiest behaal je vermoedelijk wel de maximale snelheid.

Reputatie 7
Badge +20

@kurokami ik vermoed dat je geen scheiding in de modem hebt gemaakt tussen de 2.4ghz band en de 5ghz band .. als je dat wel doet en handmatig de 5ghz band kiest behaal je vermoedelijk wel de maximale snelheid.

Als je de SuperWiFi's aansluit op de Experiabox, word de WiFi van de Experiabox uitgezet. Een eventuele ingestelde scheiding word niet overgenomen door de SuperWiFi's. 

Reputatie 7
Badge +20

@Nick83

1st SW aangesloten met kabel aan de Experia Box, 2de SW zoals bij stap 3 wordt beschreven.

En waar heeft u de laptop bij staan? Bij de eerste bekabeld aangesloten SuperWiFi of bij de 2de draadloze? 

500 mbit hoef je zomaar niet te verwachten via WiFi. Eigenlijk is een snelheid boven de 100 al niet zo heel veel van te zeggen. Wil je die 500 mbit volledig benutten, sluit dan je pc of laptop bekabeld aan.

Reputatie 4
Badge +3

Onzin op de 5ghz band haal je ook via WiFi gewoon 500mb zie deze review over superwifi met testresultaten 

https://nl.hardware.info/artikel/9951/6/kpn-superwifi-superlatief-op-de-hoge-band-testresultaten-multiroom-wifi

wel bijzonder dat je kennelijk de netwerken niet kan scheiden en volledig moet vertrouwen op bandsteering (wat kennelijk bij @kurokami niet betrouwbaar werkt)

bij mijn fritzbox mesh setup kan ik de banden gewoon scheiden 

Reputatie 7
Badge +20

Onder ideale omstandigheden kan je de 500 mbit halen ja. Maar bij veel thuissituaties zijn de omstandigheden niet ideaal. Eerste WiFi punt in de meterkast bijvoorbeeld. Als dan de 2de boven staat met een 30 cm dikke betonnen vloer er tussen, dan mag je best tevreden zijn met 150 mbit boven denk ik.

Reputatie 4
Badge +3

Ik haal op mijn telefoon gewoon ruim 400 op de bovenverdieping.. fritz 7590 in de meterkast en fritz 2400 mesh repeater op de overloop. Telefoon is iPhone 12 mini.

woning is een energieklasse B met dik betonnen plafond.

Reputatie 7
Badge +20

Ik haal op mijn telefoon gewoon ruim 400 op de bovenverdieping.. fritz 7590 in de meterkast en fritz 2400 mesh repeater op de overloop. Telefoon is iPhone 12 mini.

woning is een energieklasse B met dik betonnen plafond.

Dat is fijn voor u. Ik lees hier in diverse topics over SuperWiFi's wel eens wat anders.

Is het zo als de box 12 de update krijgt met de mesh functie dat alles opnieuw geïnstalleerd moet worden of werken de wifi punten gelijk samen met de box 12 

Ik krijg vandaag de wifi punten binnen anders laat ik ze nog even in de doos zitten tot de update er is 

En nog een vraagje apart kan je bij de wifi punt die ik bijvoorbeeld boven wil gebruiken de STB erop aansluiten gaat dat werken want ik gebruik nu devolo lan 500 maar die werken vaker niet als wel dan gooi ik die eruit en laat ik de STB over de wifi punt lopen als dit werkt 

Mvg Mike 

Reputatie 7
Badge +24

Is het zo als de box 12 de update krijgt met de mesh functie dat alles opnieuw geïnstalleerd moet worden of werken de wifi punten gelijk samen met de box 12 

Ik krijg vandaag de wifi punten binnen anders laat ik ze nog even in de doos zitten tot de update er is 

Ik heb nog niet de details, maar ik kan het me niet voorstellen. Is niet te doen als je nagaat hoeveel klanten SuperWifi punten hebben met een V10/ Box 12. Je kunt ze gerust installeren, in de wetenschap dat er een update aan zit te komen.

En nog een vraagje apart kan je bij de wifi punt die ik bijvoorbeeld boven wil gebruiken de STB erop aansluiten gaat dat werken want ik gebruik nu devolo lan 500 maar die werken vaker niet als wel dan gooi ik die eruit en laat ik de STB over de wifi punt lopen als dit werkt 

Mvg Mike 

Officieel ondersteunen we dit niet, maar dit werkt wel inderdaad. Dus als jij problemen ervaart met de DVS, en bekabelen is geen optie dan zou ik zeggen; probeer het vooral. :slight_smile:  Ik hoor graag of dat voor jou werkt!

Ik heb nog niet de details, maar ik kan het me niet voorstellen. Is niet te doen als je nagaat hoeveel klanten SuperWifi punten hebben met een V10/ Box 12. Je kunt ze gerust installeren, in de wetenschap dat er een update aan zit te komen.

Mvg Mike 

Officieel ondersteunen we dit niet, maar dit werkt wel inderdaad. Dus als jij problemen ervaart met de DVS, en bekabelen is geen optie dan zou ik zeggen; probeer het vooral. :slight_smile:  Ik hoor graag of dat voor jou werkt!

Het is gelukt om de tv ontvanger aan te sluiten op de netwerkpoort van de superwifi tv werkt naar behoren 

heb voor nu de wifi op de box 12 uitgezet en de superwifi regelt nu het internet op moment dat de mesh functie beschikbaar komt ga ik dit weer inschakelen 

Reageer