Beantwoord

Maandbedrag klopt niet

  • 25 January 2019
  • 2 reacties
  • 103 keer bekeken

Geachte,

Vorig jaar heb ik internetabonnementen bij u afgesloten. De afspraak was dat u de eerste 6 maanden een bedrag van €33 gaat afschrijven en daarna €43. Van het begin en tot op heden schrijft u een normaal bedrag af.
Kunt u dit bedrag specificeren?

Vriendelijke groet,

Maram

Admin: afbeeldingen verwijderd i.v.m. privacy
icon

Beste antwoord door Erik van KPN 27 January 2019, 09:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +10
Dit forum is openbaar en wat je hier plaatst is voor iedereen zichtbaar. Dus iedereen ziet nu jouw adres, emailadres, naam etc..

Haal dit even zo snel mogelijk weg. Er zal iemand van Webcare reageren en daar kan je al deze gegevens via een persoonlijk bericht mee delen.
@Erik_ zo te zien werk jij nog. Kan jij dit verwijderen?
Reputatie 7
Goedemorgen, Maram, welkom op het forum! Ik kan me voorstellen dat je graag duidelijkheid wilt over je maandbedrag. Ik heb de afbeeldingen uit je bericht verwijderd in verband met je privacy. Wel heb ik aan de hand van de gegevens daarin hier je abonnement erbij gepakt om naar je bestelling en de facturen te kijken. Wat ik zie is het volgende:

De bevestiging in je afbeelding is degene die je krijgt na het invullen van de bestelling op de website. Het bevestigd wat je hebt ingevuld op het formulier. Nadat je dan op Akkoordknop drukt krijg je de definitieve, officiële, bevestiging toegestuurd. Dat is je contract. Het is dan ook heel belangrijk om die bevestiging te controleren en het aan te geven als iets niet klopt. Ik zie op de officiële bevestiging (die is op 12 februari naar je gemaild) dat de korting daarop anders is. En wel een waarbij je de eerste zes maanden €4 korting krijgt op het pakket (i.p.v. €10) en een jaar lang €1 korting krijgt op het snelheidspakket. Deze kortingen zijn ook toegepast op je facturen. Dit kun je daarop ook terugzien, de facturen zijn via je MijnKPN te downloaden.

Daarnaast is, per 1 juli 2018, de abonnementsprijs verhoogd. Dit is onderdeel van de jaarlijkse prijswijzigingen en geldt voor alle klanten. De standaardprijs van het abonnement is toen van €39 naar €41,50 gegaan. Samen zorgen deze beide dingen ervoor dat je maandelijkse bedrag anders is dan je verwacht.

Ik wil nog even terug komen op de korting. Die had niet moeten veranderen tussen je formulierbevestiging en de officiële bevestiging. Ik vermoed dat dit komt omdat je eerder klant van ons bent geweest, en dat er daardoor verwarring is ontstaan in het systeem. Bestaande klanten krijgen over het algemeen namelijk een andere korting (of geen korting) tegenover nieuwe klanten. Maar, jouw eerdere abonnement was, op het moment van bestellen, al langer dan een half jaar opgezegd. Waardoor je ook weer gewoon in aanmerking komt voor de reguliere nieuwe klantenkorting. Je hebt nu, in totaal, €36 korting ontvangen in plaats van €60, een verschil van €24.

Zoals ik al zei, het is belangrijk om je contract na te kijken. Je hebt een 14 dagen annuleringstermijn waarin je dan nog kunt aangeven dat het niet klopt. Wij kunnen dan nog aanpassingen doen. Voor facturen geldt hetzelfde. Hoewel wij ons uiterste best doen om te zorgen voor een factuur die klopt kan het zijn dat het eens misgaat. Daarom is het erg belangrijk dat je die ook regelmatig nakijkt. Je hebt drie maanden de tijd om aan te geven dat een factuur niet klopt. Dit zou dan betekenen dat ik aan de niet kloppende korting niets meer kan doen. Echter, in dit geval kan ik wat vrijheid nemen en heb ik het verschil van €24 voor je gecrediteerd. Het wordt op je komende factuur in mindering gebracht.