Vraag

Monteursafspraak wordt uit het niets verzet

  • 15 March 2020
  • 29 reacties
  • 349 keer bekeken

Hoi

 

Ik ben laaiend. Sinds 06.12.2019 wonen wij op het nieuwe adres. Wij hebben nu een nieuwbouw woning waar glasvezel aangesloten worden is. Streefdatum was eerst 23.12. dan 31.12. dan 30.01. dan open eind

 

Mijn monteur afspraak is nu ook al om de heleboel aan te sluiten om de router aan te sluiten 2x verzet en vandaag krijg ik de annulering voor morgen 16.03. tussen 10+12uur. Ze beperken de bezoeken bij klanten .. oké ... Maar die die all bijna 4.5 maanden 105 EUR betalen om niks te kunnen gebruiken verwijzen ze aan het tel op het klachten portaal. Ik accepteer dit absoluut niet! Hier is niemand ziek en de meterkast staat 20 cm van de huisdeur weg. Het heet de bezoeken zijn beperkt en niet helemaal tegen gehouden. 420eur ** maanden geduld en begrip en dan dit ??? In een huishouden met 2 kinderen ? Kom op. Ik kan geen kinder tv opzetten nog kunnen ze steeds op Internet, niet te vergeten dat ik niet kan opbellen! 

 

Ik voel me letterlijk opgelicht. 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @TomenJes, wat rot dit! Ik kan niet anders zeggen :-(. Voor zover ik weet, worden inderdaad niet alle afspraken afgezegd, dus ik vind het een vreemde situatie! Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Laat hier even weten wanneer je dat gedaan hebt, dan helpen we je verder. 

Is aangepast @Marcia_  lg

... en dan hoor je niks meer... Vorige keer al op 06.03. afspraak gehad en niet eens afgebeld. De monteur kwam gewoon niet verschijnen... Fijne service pfff

 

Reputatie 7
Badge +30

Goedemorgen, @TomenJes. Het forum is niet 24/7 bemand, dus het kan even duren voordat je een reactie krijgt. Ik zie inderdaad dat wij de monteur begin maart uit het systeem hebben gehaald. Als het goed is, ben je ook gebeld over de situatie. KPN NetwerkNL heeft geen melding gedaan dat wij aan de slag kunnen, dus daar wachten we op dit moment op. Als er aan hun kant iets nog niet in orde is, dan kunnen wij niet zoveel namelijk. Heb jij ook contact gehad met KPN NetwerkNL? Wat is daar uitgekomen?

Reputatie 6
Badge +8

Goedemorgen, @TomenJes. Het forum is niet 24/7 bemand, dus het kan even duren voordat je een reactie krijgt. Ik zie inderdaad dat wij de monteur begin maart uit het systeem hebben gehaald. Als het goed is, ben je ook gebeld over de situatie. KPN NetwerkNL heeft geen melding gedaan dat wij aan de slag kunnen, dus daar wachten we op dit moment op. Als er aan hun kant iets nog niet in orde is, dan kunnen wij niet zoveel namelijk. Heb jij ook contact gehad met KPN NetwerkNL? Wat is daar uitgekomen?

@Marcia_ : Begrijp ik uit bovenstaand verhaal dat de klant in deze 4 maanden ook gewoon door jullie is gefactureerd. Misschien iets om even pro-actief naar te kijken?

@Marcia_  ik heb duizenden x met KPN en KPN netwerk gebeld en mij is de 6e toegezegd worden. Dan waren er nog problemen maar dezelfde dag krijg ik een sms dat alles geregeld is. Zo gaat het al maanden!!!

 

@TFHFony  ja heb alle maanden gewoon netjes doorbetaald omdat steeds de hoop was dat het eindelijk (!!!!) Geregeld is.

 

Is gewoon oplichterij. En niemand kan helpen. Verschrikkelijk.

 

Alles 5 maart

Reputatie 6
Badge +8

Hoi TomenJes,

 

Het probleem hier is wat lastig: KPN heeft een paar jaar geleden Reggefiber opgekocht. Dit bedrijf was in Nederland verantwoordelijk voor de aanleg van glasvezel en voor KPN was dit grote concurrentie. Die hebben ze opgelost door het bedrijf op te kopen en daarna voor jaren lang de aanleg van glasvezel te frustreren.

Reggefiber is vervolgens ondergebracht in KPNNetwerkNL. Dit bedrijf is eigenlijk verantwoordelijk voor de aanleg & beheer van het netwerk en staat op papier los van KPN welke telefoon & internet diensten verkoopt (vergelijk het met ProRail & NS). Alleen hierbij is KPN wel eigenaar van KPNNetwerkNL en zijn ze beide heel erg goed in het met een vingertje naar elkaar wijzen.

KPN zelf gaat dit niet oplossen vrees ik. Je zal contact moeten opnemen met KPNNetwerkNL welke eerst jouw glasvezelverbinding in orde zal maken waarna KPN pas internet, tv en telefonie kan leveren. Krom, maar helaas wel de realiteit.

Contact gegevens: https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/contact/

Zelf zou ik ondertussen ook kijken naar alternatieven zoals Ziggo of xDSL anders zit je misschien nog heel lang zonder.

En vanuit KPN zou ik in ieder geval deze mensen hun geld teruggeven omdat jullie momenteel toch geen diensten leveren. 

@TFHFony KPN heeft me verzekerd dat het nu kan.hrt is toch belachelijk. Deze x is de afspraak verschoven VW de *** virus. Ieders keer een ander reden? En steeds het verwijzen naar... Nou leuk gedaan dat ik all maanden in een cirkel loop...

Reputatie 6
Badge +8

@TFHFony KPN heeft me verzekerd dat het nu kan.hrt is toch belachelijk. Deze x is de afspraak verschoven VW de k.u.t. virus. Ieders keer een ander reden? En steeds het verwijzen naar... Nou leuk gedaan dat ik all maanden in een cirkel loop...

Uit het bericht van @Marcia_ begrijp ik dat toch de aansluiting vanuit KPN NetwerkNL nog niet goed is, maar… dat kan Marcia het beste zeggen. Mocht de aansluiting van KPN NetwerkNL al wel rond zijn, dan lijkt mij dan KPN wel een extra inspanning mag doe gezien het bovenstaande om zo snel mogelijk een monteur bij jullie te krijgen. De situatie omtrent het corona virus kan KPN natuurlijk niets aan doen, maar momenteel gaat KPN nog gewoon door met het installeren bij de mensen thuis.
En daarnaast heeeeeel snel wat geld terug storten. Zo veel geld doorfactureren en niet leveren…. Foei KPN!

Je hebt het goed @TFHFony . Glasvezel zit met een wit klein kastje er in de meterkast. Wat betekent dat ik met het kabel in mijn huis verbonden ben met de hoofdaansluiting. Deze staat. Maar kon netwerk moet over dit kastje nog een kastje gaan aanbrengen zodat ik überhaupt apparatuur kan aansluiten. Zo lang dit niet is kan ik niks. En ieders keerde afspraak nieuw maken en weer verzet te worden... Ik ben er al misselijk van. Nooit problemen gehad en met het pakket altijd tevreden geweest... En dan dit. 420eur lichter sinds dec. Facturen zijn alle betaald.... Ben eens benieuwd hoe ze het gaan oplossen....

Hoi @TomenJes . Als het goed is heb jij een inbelnummer en een code gekregen. Hiermee kun je navraag doen over status van oplevering. 

De kosten die gemaakt zijn nadat de wensdatum van jouw verhuizing is verstreken gaan we uiteraard vergoeden. Dit doen we pas als jij werkende diensten hebt omdat we dan pas het totale bedrag kunnen opmaken. 

Uiteraard verdient dit allemaal geen schoonheidsprijs en ik hoop dat je het nog even kunt redden met het noodpakket. 

 

Geachte @Erwin_ 

 

Helaas zie ik u bericht nu pas en nee ik heb niks ontvangen ... Per sms of email of waar?

 

Gr Jessie

@Erwin_ 

 

Ik zal uiteraard met KPN nog haan spreken en kijken dat we ergens een oplossing vinden. Verder is het nu eigenlijk alleen nog maar van belang dat eindelijk alles geregeld is qua tv telefoon en internet...

Dit is wat ik heb gevonden

 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @TomenJes Ik zie dat er eind februari al een sms is gestuurd. Die heb je niet gekregen? Zoals Erwin al aangaf verdient dit geen schoonheidsprijs en natuurlijk komt er een oplossing voor je. Het monteursbezoek is inderdaad geannuleerd vanwege het coronavirus. Dat is iets wat wij ook heel naar vinden, maar ik hoop dat je de reden daarvan begrijpt. 

Mijn antwoord zal je niet bevallen of niet die zijn die je verwacht. Zeker begrijp ik de reden corona en alles er om heen maar wie in godsnaam begrijpt dan eens mijn situatie? Ieders keer krijg je gezegd dat je begrip en geduld moet hebben. Maar wat is als dit allemaal all op is met het bellen en contact opnemen met KPN en nooit echt verder komen en de verwijzing op KPN netwerk en weer terug alles verbruikt is. Ik snap niet hoe je mensen zo kan oplichten. Zelfs nu met het opwaarderen van die 50 MB zijn er problemen. Als je in het dossier kan inkijken zal je allweer 5 nieuwe notities sinds vrijdag zien... En dan maar weer geduld hebben... @Bart_  Jessie Stay strong 😞

Reputatie 6
Badge +6

Dit verdient zeker niet de schoonheidsprijs en terecht dat je hier enorm van baalt. Ik snap alleen het woordje oplichting in deze context niet zo goed. Je provider schiet hier duidelijk te kort maar er is natuurlijk geen sprake van oplichting. Zoek maar eens op wat oplichten echt betekent ;)

Reputatie 6
Badge +8

Dit verdient zeker niet de schoonheidsprijs en terecht dat je hier enorm van baalt. Ik snap alleen het woordje oplichting in deze context niet zo goed. Je provider schiet hier duidelijk te kort maar er is natuurlijk geen sprake van oplichting. Zoek maar eens op wat oplichten echt betekent ;)

Tja.. .een klant 400 euro laten betalen en niet leveren…. Dat zouden sommige mensen oplichting noemen. Het geld terugstorten en de incasso stoppen tot er iets werkends is opgeleverd zou een stuk netter zijn.

Reputatie 6
Badge +6

Dat zou misschien netter zijn. Maar dan nog is er natuurlijk geen sprake van oplichting. 

@JuanNegro dan betaal jij maar 400 EUR voor niks... Kijken hoe jij dan reageert... En als je niet kan helpen maar de wijze geleerde wilt uithangen lock je aub bij fb in. Dank je wel. Ik hoef geen overbodige commentaren! 

Duidelijk toch? Fijne dag nog

 

Reputatie 6
Badge +6

Maar er is toch al gezegd dat men naar deze kosten gaat kijken wanneer alles is opgelost? Dan is er volgens mij ook geen sprake van oplichting. Ik gaf in mijn eerste comment ook aan dat dit niet de schoonheidsprijs verdient ;) 

Reputatie 6
Badge +6

Maar jij ook een fijne dag toegewenst :)

Reputatie 6
Badge +8

Maar er is toch al gezegd dat men naar deze kosten gaat kijken wanneer alles is opgelost? Dan is er volgens mij ook geen sprake van oplichting. Ik gaf in mijn eerste comment ook aan dat dit niet de schoonheidsprijs verdient ;) 

Net zoals het geen echte oplichting is, is “geen schoonheidsprijs” ook niet de juiste omschrijving indien een bedrijf niet levert, niet kan aangeven wanneer ze het oplossen en ondertussen wel geld in rekening blijven brengen. Onbehoorlijk is dan zelfs nog netjes uitgedrukt.