Heee KPN, na acht maanden bellen en chatten met zowel jullie als KPN Netwerk wil ik toch graag mijn verhaal doen. Er wordt mij al sinds maart beloofd dat ik vanaf april een aansluiting voor glasvezel in mijn appartement krijg. Ik weet dat jullie partner KPN Netwerk hier verantwoordelijk voor is, maar ondanks dat ik zo'n zes, zeven keer met ze in contact ben geweest, is er nog steeds geen aansluiting aanwezig. Het waren steeds andere smoesjes, waarvan “sorry meneer, er was niemand thuis toen onze medewerkers bij je aan de deur waren” (terwijl ik letterlijk met ze heb staan praten in mijn woonkamer) de grootste was.
Nu kwam ik erachter dat ik mét een glasvezelaansluiting voor slechts 5 euro meer per maand kan genieten van zo'n 60MB download en 94MB upload méér dan mijn huidige abonnement. Dit is ontzettend frustrerend, want ik betaal dus al acht maanden lang bijna hetzelfde bedrag voor, vergeleken bij een glasvezelabonnement, belabberd internet.
Om heel eerlijk te zijn, ik ben er helemaal klaar mee. KPN Netwerk doet letterlijk niks. Zelfs als ze aangeven me te gaan bellen, dan doen ze dat niet. Als ik contact opneem met jullie is het enige dat jullie zeggen “sorry, moet je bij KPN Netwerk zijn”. In het begin had ik daar respect voor, maar uiteindelijk ben ik een klant bij jullie, niet bij KPN Netwerk. Jullie mogen dus best wat meer je best doen om er voor te zorgen dat ik krijg wat jullie acht maanden geleden hebben beloofd. In mijn optiek zijn er drie opties:
- Jullie regelen met KPN Netwerk dat er zo snel mogelijk een goed werkende glasvezelaansluiting beschikbaar is op mijn adres.
- Jullie doen mij een mooie aanbieding voor mijn huidige abonnement om de afgelopen maanden te compenseren.
- Ik ga ergens anders voor 12,50 euro minder per maand een abonnement afsluiten waarbij ik zelfs meer MB's tot mijn beschikking krijg.
De eerste optie heeft logischerwijs mijn voorkeur, omdat ik graag gebruik wil maken van jullie glasvezelnetwerk. Echter, ik heb nu zo lang moeten wachten en ik ben zo vaak afgewimpeld dat ik sterk overweeg om over te stappen. Ik heb de eerste twee jaar nooit klachten gehad bij KPN en jullie diensten zelfs aangeraden, maar wat zich de laatste acht maanden heeft voorgedaan, heeft niets met professionaliteit te maken.
Ik snap dat de persoon die dit leest er waarschijnlijk niet verantwoordelijk voor is geweest, maar aan die persoon wil ik toch graag vragen om goed na te denken en met een mooie oplossing te komen.
Alvast bedankt en groet,
Jelle