Vraag

Na opstarten PC duurt het lang voordat er verbinding is met het internet

  • 3 October 2023
  • 1 reactie
  • 60 keer bekeken

Mijn PC in mijn kantoortje op zolder is verbonden via internet via vaste aansluiting op een WifiPunt op de logeerkamer, ook op zolder. Dit WiFiPunt zelf is weer aangesloten op het WiFiPunt op de eerste verdieping en deze is aangesloten op de router. 

Wanneer het internet op de PC werkt, is het gewoon netjes snel. Mijn probleem is dat het elke keer minuten duurt voordat de verbinding daadwerkelijk werkt, zowel na het gewoon opstarten van de PC als het wakker worden uit slaapstand.

 

De configuratie zelf van de 2 WiFiPunten is zelf zo ingesteld door de monteur die de overstap kwam regelen. Ik vraag me nu af of ik beter een extra internetkabel kan trekken direct van de router naar de PC of dat ik via instellingen het makkelijker kan maken voor de PC/router om direct de internet verbinding te vinden/accepteren. 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @RandomPersoon134, welkom hier. 

Wat gek dat jouw pc niet direct de wifi oppakt. Andere appraten wel? Stroom staat ook niet uit op het wifipunt? Dat deze eerst moet opstarten? 

Want je zou zeggen dat de pc gewoon met de wifi verbinding maakt met de wifi zodra deze opgestart is. Het is altijd een paar minuten?

 

Reageer