Vraag

niet eens met factuur bij opzegging

  • 20 March 2020
  • 2 reacties
  • 50 keer bekeken

Ik betaal mijn rekening vooraf ex de verbruikerskosten. 

Nu is mijn vraag waarom ik (niet eens de hele maand) een rekening krijkg als ik overstap naar ziggo?

Ik krijg ook nog eens de hele maand in rekening gebracht. 

 

 

Met vriendelijke groet

 

Dennis Boomstra

 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

KPN rekent in hele maanden 1 t/m. 30/31 (28/29 indien februari).

Als je overstapt is dat zelden per de 1ste. De overstapmaand dien je in eerste instantie helemaal te betalen. Maar later stuurt KPN nog een afsluitende factuur waarin je het teveel betaalde (deel v.d. maand) keurig terugkrijgt. Geen zorgen.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @djboomstra wat @PeterG noemt klopt niet helemaal, je factuurdatum en de periode waar deze over gaat is namelijk afhankelijk van wanneer je factuur ingegaan is.
Het factuursysteem houdt pas op met factureren op het moment dat je abonnement daadwerkelijk opgezegd is. Hierdoor betaal je altijd een maand te veel, zelfs als je opzegt per je factuurdatum.
Dit wordt altijd met een slotfactuur gecorrigeeerd. Een maand na je laatste factuur krijg je nog een slotfactuur waarop je teveel betaalde abonnemenskosten worden teruggestort (min de eventuele verbruikskosten natuurlijk)