Beantwoord

Nieuw modem (V10A) heeft veel slomer internet.

  • 4 February 2019
  • 7 reacties
  • 226 keer bekeken

Wij hebben thuis een alles-in-1 pakket. Een paar maanden geleden kreeg ik de nieuwe Experia Box V10A opgestuurd. Deze kreeg ik omdat mijn andere router verouderd is (de Experia Box Arcadyan) die al zeker 10 jaar oud is.

Op mijn locatie is niet het snelste internet (maximale downloadsnelheid was ong. 1.2 MB/s), maar dit is wel zeker goed genoeg om alles te kunnen doen. Na het aansluiten van het nieuwe modem is de internetsnelheid erg naar beneden gegaan. Websites lader slomer en het is ook niet meer mogelijk om Youtube videos met een kwaliteit van 720p/480p te kunnen kijken zonder dat het om de 10 sec hapert. Alles doet het voorderest gewoon, dus de kabels zijn wel goed aangesloten. Nu gebruik ik gewoon weer het oude modem, waar alles wel gewoon goed werkt. Soms sluit ik de nieuwe weer aan, maar het resultaat is altijd hetzelfde.

Dit is best raar dat het nieuwe modem zoveel slomer is dan de oude, terwijl het juist sneller moet zijn. Ik had alle kabels van de V10A gebruikt, behalve de DSL. Deze nieuwe kabel is erg kort en red het modem niet. Hiervoor gebruikte ik de DSL van het oude modem. Zou het hieraan kunnen liggen?

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 7 February 2019, 12:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Ik heb geen antwoord op je vraag maar ben wel benieuwd waarom u de oude modem nog heeft,terwijl ik hem moet omruilen voor de nieuwe!!
Ik kan deze vanmiddag ophalen maar moet die oude meegeven bij het postkantoor!!
Wel goed te weten dat dit kan gebeuren bij een nieuw modem! Terwijl het niet moet kunnen en je juist verwacht dat het sneller gaat....
Succes ermee
@PaulvB2000 als dat een plat kabeltje is in plaats de ronde die ik bij de v10a verwacht kan dit zeker meespelen.
Dag Paul,
Dit is van de regen in de drup, dus. Dat was natuurlijk niet de bedoeling. Kun je je profiel aanvullen en mij een seintje geven? Ik wil eerst even je lijn doormeten.
Hoi Paul. Hoe is het er nu mee? Als je wil dat ik je lijn doormeet, geef me dan een seintje (na invullen profiel )
Hoi Paul! Ik heb niks meer gehoord. Ik ga er nu van uit dat het is opgelost maar als dat niet zo is, laat het weten!
Hoi Paul! Ik heb niks meer gehoord. Ik ga er nu van uit dat het is opgelost maar als dat niet zo is, laat het weten!
Excuses voor de late reactie. Ik heb de gegevens aan mijn profiel toegevoegd. Momenteel gebruik ik nog de Experia Box Arcadyan.
Hoi Paul. Ik heb je lijn doorgemeten. Zo te zien heb jij nu een v9. Er is op jouw lokatie inderdaad niet veel bandbreedte beschikbaar. Ik raad je aan om gewoon gebruik te blijven maken van de v9. Er is bij jou geen noodzaak om de v10a in te zetten. Mocht die er ooit wel komen, dan lijkt het me handig om er tegen die tijd samen naar te kijken. Waarom die v10a minder presteert kan ik niet zeggen. Als je de snelheid meet via een draadloze verbinding kan het zijn dat deze op een ander kanaal uitzend waarbij er méér interferentie van andere netwerken is.