Vraag

Op 1 plek in huis beeldbellen net mogelijk ondanks Superwifi

  • 12 June 2020
  • 3 reacties
  • 47 keer bekeken

Dag,

Situatie: gewone tussenwoning. Experiabox v9, superwifipunt bij Experia en bovenaan de zoldertrap.

Hiermee goede wifi op zolder gecreƫerd, dat lukte niet met gewone extender.

Kan overal in huis goed beeldbellen met MS teams behalve in een werkkamer op de eerste etage.

Speedtesten gedaan bij meterkast. Er komt niet meer dan 25 Mbps komt binnen, Upload 6.8 MPbs.

Voordat ik superwifipunt 3 ga bestellen, wat volgens KPN alleen nodig zou moeten zijn bij groot huis, veel apparatuur etc., wil ik weten wat ik nog meer doen om te kunnen beeldbellen op de 1e verdieping?

We wachten al 6 mnd op glasvezel maar dat loopt vertraging op door corona.

We hebben een oud Internet Instap abonnement. Gebeld met KPN, duurder/zwaarder Hussel abonnement zal niet tot beter internet leiden en omzetten is zelfs niet mogelijk omdat we op de lijst staan voor glasvezel.

Ik zie als enige oplossing nog een Superwifi punt, maar ja, weer 79 euro. We willen liever geen meters kabels door het huis.

Iemand nog een idee?

Ā 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Nelleke72Ā Welkom op het forum. Wat lastig dat het niet lukt om te videobellen in de werkkamer. Dat is toch de plek waar dit waarschijnlijk het meest gedaan wordt. Wat we natuurlijk zouden kunnen proberen is het Superwifi punt dat nu bovenaan de zoldertrap staat in de werkkamer zetten. Alleen bestaat dan de kans dat het signaal op zolder weer minder wordt. Het beste is natuurlijk om de verbinding bekabeld te gebruiken, maar ik snap dat een kabel leggen in dit geval lastig is. Zou je voor mij je forumprofiel willen invullen en het mij kunnen laten weten als dit gelukt is? Dan ga ik kijken of er wellicht iets anders is dat ik nog voor je kan betekenen.Ā 

Reputatie 7
Badge +24

Je zou even kunnen proberen of een kabel Ć¼berhaupt nut zou hebben.

Verder: is het misschien mogenlijk om de SuperWifi onder wat beter te plaatsen? Misschien lukt het wel om die onderaan de trap te zetten?

Reputatie 7
Badge +15

@Nelleke72Ā Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!