Beantwoord

pon blijft knipperen

  • 8 June 2020
  • 10 reacties
  • 1846 keer bekeken

Beste, afgelopen woensdag aangesloten op glasvezel, monteur gaf aan zodra groene lampje op pon blijft branden kan je de modem aansluiten, echter deze blijft knipperen.

Op het forum gelezen dat deze op afstand is te activeren, klopt dit!

 

icon

Beste antwoord door Tanaka 26 June 2020, 17:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7

Hoi Tanaka, welkom terug. Ik heb zojuist aan de hand van de adresgegevens in je forumprofiel een kijkje genomen, en ik zie geen actief abonnement of aanvraag bij KPN op dat adres. Klopt dit, en is dit bijvoorbeeld nog een oud adres? Of heb je wellicht een abonnement afgesloten bij een andere provider dan KPN? 

Als het adres niet (meer) klopt, wil je die in je forumprofiel aanpassen en hier laten weten als je dat gedaan hebt? Als je bij een andere provider zit, dan moet ik je toch naar hen doorverwijzen. Zij moeten zorgen voor de activatie van je diensten. Als daarvoor interventie van KPN NetwerkNL (de netwerkbeheer kant van KPN) nodig is, hebben zij een ingang daar.

Hoi Erik

zojuist adres gegevens veranderd, wij zijn van hoogerheide naar bergen op zoom verhuist, van glasvezel naar koper, nu glasvezel aangesloten afgelopen woensdag en bericht gekregen dat ik de modem kon aansluiten, maar monteur had aangegeven dat ik moest wachten dan pon continu groen zou blijven branden, echter dit doet hij nog steeds niet.

we zitten met alles bij kpn 7x mob en alles in een tv😉

Reputatie 7

Ha, top, nu heb ik het inderdaad gevonden :) Ik zie hier dat de wijziging gepland stond voor 3 juni. Dat is ook de datum dat de monteur er was. Alleen, de wijzigingsorder is nog niet op gereed gesprongen. Dus ergens loopt iets niet helemaal goed. Er is inmiddels een melding aangemaakt voor de back office die hierover gaat. Zij gaan hier naar kijken wat er aan de hand is, en wat er gedaan moet worden om de order alsnog op gereed te laten springen. Dit zal dan vandaag of morgen zijn dat ze daar aan toekomen. Wil jij ondertussen het volgende proberen, gewoon om te testen of het werkt: Ontkoppel je Experia Box van zijn huidige aansluiting en reset hem. Sluit hem vervolgens aan op het glasvezelkastje en kijk of dit de activatie triggert. 

Zo ja, hartstikke mooi, alles in orde :) Zo niet, dan is het toch even afwachten op de back office. Laat even weten wat het resultaat was. Dan kan ik hier de back office in de gaten houden.

Hoi Erik

bedankt voor de uitgebreide uitleg, ik ga even proberen, hopelijk succesvol.

Hoi Erik,

Helaas niet gelukt, we wachten back office af.

zodra we glasvezel hebben laat ik het weten :)

Nogmaals bedankt 👍🏻

Reputatie 7

Jammer dat het niet wilde activeren. Ik heb dit ook nog even als toevoeging doorgegeven aan de back office. Ik zie nog niet dat ze al aan de melding zijn toegekomen. Hopelijk wordt het dan morgen. Dan weten ze in ieder gelijk al dat zelf activeren niet lukte en dat ze dat niet nog aan je hoeven te vragen :)

Reputatie 7

Ik zie hier, helaas, nog steeds geen actie vanuit de back office, Tanaka :( Wat ik dan denk dat de kortste klap is, is om een installatiemonteur te laten komen. Deze kun je zelf inplannen via je bestelstatus omgeving. Die monteur heeft ook de mogelijkheid om dan, als hij bij jou is, hiervoor contact op te nemen met de achterliggende afdelingen om hier acties op uit te zetten. Met een beetje geluk wordt het dan alsnog op dezelfde dag gereed gemaakt. Mocht het plannen nou niet lukken, laat het hier weten. Geef dan ook even wat je voorkeursdag en dagdeel is voor een afspraak. 

Hoi Erik

Zojuist afspraak gemaakt voor monteur, hij komt de 24 juni. Ik zal laten weten als het werkt!

bedankt voor je snelle reacties 👍🏻

Hoi Erik

de monteur liet de 24e verstek gaan met het bericht niemand thuis, dit met 5 personen in huis en waakhond en garage deur wagenwijd open 😉, en zo gezegd een kaartje in de deur gedaan om nieuwe afspraak te maken, kaartje natuurlijk niet kunnen vinden, toen weer een nieuwe afspraak gemaakt na 1 uur in de wacht en verbinding verbroken, maar ondanks dat toch vrolijk gebleven 😉,vandaag is hij geweest en Pon opnieuw geactiveerd en binnen 2 min internet. Zoals al eerder op forum had dit misschien ook op afstand gelukt, maar nu eindelijk glas vezel.

Bij deze nogmaals dank, en ja nog steeds tevreden over Kpn

 

Reputatie 7

Fijn om te horen dat de boel nu werkt, Tanaka! Excuses voor de monteur op de 24e, dat had niet mogen gebeuren. Vooral niet als je zo overduidelijk thuis bent. Bedankt voor je geduld in deze :)