Vraag

Sinds overgang naar glasvezel onstabiele verbinding

  • 10 September 2023
  • 1 reactie
  • 51 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Wij hebben sinds maart glasvezel in huis, hiervoor was dit VDSL. Tot de overgang naar glas werkte de VDSL goed genoeg en had ik met onze Google Wifi (eerste editie) altijd goede verbinding en wredelijk stabiel en snel.
Echter na de overgang naar glas fluctueert de snelheid zowel up als down geregeld. Op papier heb ik 100/100 en zat geregeld op een snelheid vergelijkbaar met ADSL/VDSL.

 

Wij hebben een Experiabox V10 en de Google Wifi is ingeruild voor een Google Wifi Pro. Wij dachten in het begin dat de andere Google wifi punten aan hun eind waren. Tot glas hadden wij ook stabiel internet achter in onze tuin, die is meter of 5 diep. Na de overgang is er aan onze kant niks veranderd.

Zowel bekabeld direct op de experiabox als wifi is de down- en upload niet stabiel zoals te zien is in de bijlage. 

 

In de bijlage is alles via WiFi maar bedraad is niet veel anders, pas na een reset van het modem veranderd dit. Echter na paar minuten keert het probleem weer terug. In het modem heb ik niks aangepast dit staat zoals het was toen met VDSL. 

 

De situatie bij ons thuis is:

  1. modem - Experiabox V10 in meterkast
  2. kabel naar Google Wifi Pro
  3. switch aan google wifi pro voor o.a. NAS, Apple TV
  4. KPN TV+ direct aan Experiabox bekabeld.
  5. Zowel de Experiabox als de Google Wifi terug gezet naar fabrieksinstellingen en opnieuw ingesteld.

Zijn er instellingen die na glas ingesteld moet worden of is de modem die ik al 5 jaar heb inmiddels toe aan een vervanging?? De instellingen in de Experiabox is nooit veranderd, enige wat aangepast is dat is het wachtwoord. De rest is standaard.

Heb geprobeerd contact te krijgen met de klantenservice maar geen succes.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +30

Beste @roelfsema, jammer om te lezen dat het zo instabiel is. Je geeft aan dat je verschillende apparaten aan je netwerk hebt hangen: als je alles loskoppelt en alleen de V10 (die overigens nog een meer dan prima modem is) en de Google Wifi Pro aangesloten hebt, merk je dan ook dat het wegvalt? Mocht het dan wel stabiel zijn, kan je één voor één de apparaten weer verbinden en kijken of de verbinding stabiel blijft.Â