Vraag

Slechte ervaringen met KPN: wifi viel weg, tv+ start niet goed op

  • 11 September 2023
  • 7 reacties
  • 75 keer bekeken

Om de paar dagen valt het wifi weg, dit omdat het modem zomaar denkt dat er andere kanalen gebruikt moeten worden. De kanalen nu vast gezet.

Nu startte de sagemcom diw7022 niet volledig op kan geen internet vinden, was wel verbonden via WiFi. Beeld flitste om en met een HBO scherm!???

Uiteindelijk volledig uit en aan, en weer het wifi netwerk selecteren deed de boel weer werken.

Een uur later weer wegvallen van internet,  nu kijk ik in d modem log en zie dat er dus problemen zijn.

Helaas zit ik er 2 jaar aan vast...

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Badge +19

Nou dan moeten we toch eens kijken wat er aan de hand is. Welk type modem heb je? Gebruik je wifiversterkers van kpn?

De tv ontvanger via wifi kan prima. Het beste werkt het op 2.4ghz. Een 'extra wifi' aanmaken in de modem dus.

Reputatie 7
Badge +24

De tv ontvanger via wifi kan prima. Het beste werkt het op 2.4ghz. Een 'extra wifi' aanmaken in de modem dus.

Dat zou helemaal niet nodig hoeven te zijn. De tv ontvangers horen gewoon goed met met het normale WiFi netwerk te kunnen verbinden.

Ik heb de KPN box 12 met 1 bedrade superwifi punt op zolder.

De sagemcom diw7022 staat op 6 meter van box 12 en heeft 77% ontvangt signaalsterkte 65 db, verbinding is uitstekend volgens info van de tv ontvanger.

Startte vanmorgen weer op in beperkte modus? Dus weer wat nieuws. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Rmook 
Heb je de wifimanager al eens gedaan, dat wil soms ook helpen.

Met de wifi manager heb ik prima signaal, maar dat had het tv kastje zelf ook al gedetecteerd.

Iemand nog tips waarom bijvoorbeeld het modem zomaar het wifi uit en aanzet?

Nu is de zaak weer stabiel,  maar wat er nu aan de hand was....