Vraag

Snelheid glasvezel niet tevreden

  • 2 January 2020
  • 14 reacties
  • 455 keer bekeken

Ik ben niet tevreden over de KPN, het werkt niet zoals het zou moeten.

Ik heb al 3 keer een monteur gehad maar het werkt nog steeds niet zoals het hoort, hoe kan ik kosteloos mijn abonnement op zeggen want ik ben nog maar 3maanden lid

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid


14 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat werkt er niet zoals het hoort?

U kunt niet opzeggen. U heeft voor 12 maanden getekend, en daar zit u aan vast.

Netwerk valt steeds weg, niet overal wifi in de woning

Reputatie 7

Hallo @kelriny, welkom op het KPN forum. Super irritant dat je WiFi-verbinding niet overal in je woning stabiel is. Daarvoor is drie keer een monteur geweest? Ik ben benieuwd wat de professionals hebben uitgevoerd? 

Zullen we er eens met de community naar kijken? Dat moet vast verbeterd kunnen worden. Laten we beginnen. 

Welke snelheid krijg je thuis geleverd? Dat kun je zien in je bevestigingsbrief, of op deze site . 

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Distributiepunt(en)

Max. Pakket

-

Wat

FttH

Beschikbaar

small_green_check-86092b2a0359339f780028aa7bcec83a24fe0ac463977050fa8f103e519dd345.png

Distributiepunt(en)

REGG

Max. Pakket

Premium

Wat

Sneller Internet Buitengebied 4G

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Uitvalredenen

Snelheid >= 2Mbps, Geen buitengebied, FttH gebied

Technologie

Internet Snelheid

Koper/DSL

-

Bonded Koper/DSL

-

Technologie

Internet Snelheid

Fiber

500 Mbit/s

Wat

Sneller Internet Buitengebied

Beschikbaar

small_red_cross-3971008bf4614020d515611fa7c045c7618cabd46495b9ec6016814022847891.png

Uitvalredenen

Snelheid >= 30Mbps, Geen buitengebied, FttH gebied

Geplande upgrades

Status

Geen geplande upgrades gevonden in komende 2 maanden

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u ook tv van KPN? Werkt dat goed?

Nee af en toe blokjes in beeld

 

Ik heb alles van KPN

 

Reputatie 7
Badge +24

Nee af en toe blokjes in beeld

Ok. Zijn de kastjes rechtstreeks aangesloten op de Experiabox met een kabel?

Nick ik zal even uitleggen waar de experia box hangt en waar de versterker staat.

Ik woon in een appartement met de lift in het midden van 5 appartementen en tegen de wanden van de liftschacht zit de meterkast met de experia box dan heb je een gang waar de voordeur is en in de kamer staat de versterker  dus ver weg, de monteur heeft de wifi van de experia box al uitgeschakeld en nu is er alleen nog WiFi van de versterker en dat zou goed moeten gaan zei de monteur

Reputatie 7
Badge +24

U heeft glasvezel begrijp ik toch? Dan is het helemaal niet nodig dat die Experiabox daar in de gang in een kast staat. Die kunt u gewoon in uw appartement neer zetten. En dan kan ook de wifi gewoon aan. 

Hoe is de verbinding tussen die kast in de gang en uw appartement? Dit is toch wel een nette utp kabel? En toch geen "draadloze" verbindingsset? Devolo? Toch niet hé? Want dan ist niet zo vreemd dat u slechte wifi heeft en blokjes ziet.

Ja ik heb glasvezel en het kastjes van de glasvezel zit ook in de meterkast.

Van het kastjes van de glasvezel loopt er een kabeltje naar de experia box en van de experia box lopen er twee kabels door de muur 1 naar de woonkamer en 1 naar de slaapkamer,  en vandaaruit sluit ik de zwarte versterker aan en de versterker stuurt de ontvanger van de TV aan in de woonkamer, in de slaapkamer gaat de kabel direct naar de ontvanger van de TV daar heb ik dus geen versterker en dus ook geen Wifi 

 

Reputatie 7

Hey @kelriny, je geeft aan: 

Netwerk valt steeds weg, niet overal wifi in de woning

Bedoel je dat WiFi in jouw woning steeds wegvalt? Of dat je een lage snelheid hebt? 

Ja ik heb glasvezel en het kastjes van de glasvezel zit ook in de meterkast.

Van het kastjes van de glasvezel loopt er een kabeltje naar de experia box en van de experia box lopen er twee kabels door de muur 1 naar de woonkamer en 1 naar de slaapkamer,  en vandaaruit sluit ik de zwarte versterker aan en de versterker stuurt de ontvanger van de TV aan in de woonkamer, in de slaapkamer gaat de kabel direct naar de ontvanger van de TV daar heb ik dus geen versterker en dus ook geen Wifi 

Het lijkt erop dat je een goed geïsoleerde nieuwbouw(?) woont. Waardoor het WiFi-signaal via de lucht niet goed te transporteren is. 
Heb je op de slaapkamer wel goed beeld? 

 

Ik heb contact gehad met KPN ze proberen het op te lossen

Reputatie 7

Ok, dat is fijn, @kelriny. En op welke manier gaan we dat proberen op te lossen? Want zoals ik het bekijk, niet dat ik een compleet beeld (nog) heb, lijkt het erop dat je thuis storingsfactoren spelen die opgelost moeten worden. We kunnen je hier, met hulp van de community, daarbij helpen :)   

Reageer