Skip to main content
Beantwoord

statisch IP-adres

• 11 oktober 2020
  • 8 reacties
  • 5576 keer bekeken

SxSuri
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Hallo ik weet niet of het mogelijk is maar kan ik een statisch IP-adres krijgen via mij experiabox v10? of moet je dan namelijk een statisch IP-adres kopen?

Beste antwoord door wjb

Het publieke IP adres van een KPN aansluiting is formeel een dynamisch IP adres maar in de praktijk een statisch IP adres. De policy van KPN is IP adressen niet te wijzigen, maar behoudt zich wel het recht om het IP adres te wijzigen.

Het IP adres van mijn aansluting is al vele jaren hetzelfde.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

wjb
Superuser
  • 11 oktober 2020

Jouw publieke IP adres mag dan formeel een dynamisch iP adres zijn, het zal in principe echter nooit wijzigen.

SxSuri
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 11 oktober 2020
wjb schreef:

Jouw publieke IP adres mag dan formeel een dynamisch iP adres zijn, het zal in principe echter nooit wijzigen.

Dus eigenlijk is het geen statische ip? is het mogelijk dat je ergnes een statische ip kan krijgen via de gateaway of helaas niet?

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • 11 oktober 2020

Mijn ip is al 15 jaar ofzo hetzelfde. In de praktijk heb je gewoon een ip wat nooit veranderd. 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • 11 oktober 2020
SxSuri schreef:
wjb schreef:

Dus eigenlijk is het geen statische ip? is het mogelijk dat je ergnes een statische ip kan krijgen via de gateaway of helaas niet?

Dat kan niet met een consumenten abonement. En is ook helemaal nergens voor nodig.

wjb
Superuser
  • 11 oktober 2020

Het publieke IP adres van een KPN aansluiting is formeel een dynamisch IP adres maar in de praktijk een statisch IP adres. De policy van KPN is IP adressen niet te wijzigen, maar behoudt zich wel het recht om het IP adres te wijzigen.

Het IP adres van mijn aansluting is al vele jaren hetzelfde.

SxSuri
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 11 oktober 2020
Nick83 schreef:
SxSuri schreef:
wjb schreef:

Dat kan niet met een consumenten abonement. En is ook helemaal nergens voor nodig.

wel voor server/web hosting etc xD

wjb
Superuser
  • 11 oktober 2020
SxSuri schreef:
Nick83 schreef:
SxSuri schreef:
wjb schreef:

Nee, want het verandert toch niet en is in de praktijk dus statisch.

SxSuri
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 11 oktober 2020
wjb schreef:
SxSuri schreef:
Nick83 schreef:
SxSuri schreef:
wjb schreef:

Nee, want het verandert toch niet.

nee dan weet ik dat heel erg bedankt