Vraag

traag internet buitengebied

  • 13 May 2020
  • 16 reacties
  • 440 keer bekeken

Wij wonen in het buitengebied waar helaas traag internet beschikbaar is (40-45 mbps download), we hebben een 4g buitengebied modem erbij staan maar die ontvangt niet meer dan 2 streepjes (div plaatsen geprobeerd), helaas kunnen we geen buitenantenne aan de modem koppelen. nu zijn er ook 4g versterkers te koop zou dit werken om het 4g signaal te versterken zodat ook het buitengebiedmodem een sterker signaal krijgt waardoor misschien de snelheid wat hoger wordt ?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi B, welkom op het forum. 

Ik denk graag mee. 40-45 Mbps is zeker niet traag, al helemaal niet wat buitengebied betreft. Waarom zou je trouwens geen buitenantenne kunnen koppelen? Die hebben we namelijk wel. Dan ga ik er wel vanuit dat je dit via ons afneemt. 

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

hoi Alex, ik heb mijn profiel bijgewerkt, een buiten antenne via kpn aanschaffen is geen probleem maar op mijn sagemcom buitengebied modem kan ik hem niet aansluiten , of kan ik hem ergens anders aankoppelen ?

Badge +19

Die komen toch in de plaats van de kleine antennes die er nu op zitten???

Reputatie 7
Badge +9

Je kan enkel een buitenantenne aansluiten op de 2e generatie van de Sagemcom modem. Hoe lang heb je al je Sagemcom modem? 

Reputatie 7
Badge +24

hoi Alex, ik heb mijn profiel bijgewerkt, een buiten antenne via kpn aanschaffen is geen probleem maar op mijn sagemcom buitengebied modem kan ik hem niet aansluiten , of kan ik hem ergens anders aankoppelen ?

Even voor de duidelijkheid, jij hebt nu zo'n apparaat van ons? 

 

klopt dat is de sagemcom die ik nu heb , ik denk zo.n 1 -1,5 jaar maar daar zit geen aansluiting op voor een buiten antenne

Reputatie 7
Badge +24

Vanaf maart vorig jaar zou er een mogelijkheid moeten zijn om daar antennes op aan te moeten sluiten, zie hieronder. Bij jou dus niet het geval? Anders moet ik op zoek gaan naar de juiste versie voor je. :slight_smile:

 

 

Badge +19

Ik ga het morgen voor je nakijken maar ik dacht toch echt dat je die antennes er af kan draaien en dan de conectors van de antennekabel er op draaien.

Reputatie 7
Badge +9

@bvb1 

Bij het eerste model zitten de antennes intern, bij de tweede zitten er twee kleine antennes bovenop. Je kunt die antennes losschroeven en er een buitenantenne op aansluiten.

 

Vanaf maart vorig jaar zou er een mogelijkheid moeten zijn om daar antennes op aan te moeten sluiten, zie hieronder. Bij jou dus niet het geval? Anders moet ik op zoek gaan naar de juiste versie voor je. :slight_smile:

 

 


Ik heb inderdaad het 1ste model nog , dus zonder de antenne’s , graag zou ik deze dan willen omruilen voor nieuwe model met antenne aansluiting zodat ik de buitenantenne hier op kan aansluiten.

Ik ga het morgen voor je nakijken maar ik dacht toch echt dat je die antennes er af kan draaien en dan de conectors van de antennekabel er op draaien.


ik heb nog het model zonder antenne’s, daar zit geen extra aansluiting op .

Reputatie 7
Badge +24

Duidelijk, daar was ik al bang voor. Ik ga hier op zoek naar een manier om je de nieuwe versie toe te sturen. Ik kom hier op terug zodra ik een reactie heb.

Reputatie 7
Badge +24

@bvb1 Het ging sneller dan verwacht. We gaan het omruilen voor een nieuwe. Dit gebeurt bij een Post NL punt bij jou in de buurt, zie hieronder. Neem dan de oude Sagem, zonder de Experiabox, mee in een doosje samen met een geldig ID-bewijs. Je krijg een bevestiging zodra het voor je klaar ligt daar, de verwachting is morgen na 15 uur. 

Laat je nog even weten of het straks wel lukt?

 

Naam Servicepunt:

Jumbo (3762) NIEUWERKERK

Straat en huisnr:

Polderweg 3

Postcode en plaats:

4306BV Nieuwerkerk

top !! bedankt voor de snelle service  inmiddels heb ik de nieuwe sagem opgehaald en oude retour gestuurd.

ik ga de buiten antenne bestellen en dan laat ik nog even weten of het beter is .

Reputatie 7
Badge +24

Top, ik hoop dat dat voor een betere dekking zal zorgen. 

Reputatie 7
Badge +7

Je zegt dat je 40-45 Mbps hebt nu en 2 streepjes signaal op de Sagemcom. Dan denk ik dat je experiment met een externe antenne erg teleurstellend gaat worden. Sneller buitengebied biedt tot ongeveer 30-35 Mbps extra bovenop VDSL. En daar zit je al aan. Anders had je het niet gekregen van KPN, je VDSL mag niet meer dan 12 Mbps zijn. 
En 2 streepjes is echt niet slecht, dat is immers 2/3 dus richting 67% signaal.

Ik heb ook 2 streepjes bij droog weer, bij regen 1. En 4G + VDSL altijd rond de 45 Mbps. Alleen VDSL 11 Mbps.
De 4G buitengebied bandbreedte is gecapt. Al ga je onder de zendmast staan, sneller wordt het niet.

Ik heb een kleine binnen paneel antenne, zonder had ik soms een te slecht signaal (geen streepjes), deze:

https://smorenberg.com/3g-4g-toebehoren/15390-3g-4g-antenne-max-7-db-versterking-698-960-mhz-1710-2700-mhz-waterbestendig.html

Ben benieuwd naar je ervaringen.