Vraag

V12 gastennetwerk aanmaken

  • 7 June 2024
  • 10 reacties
  • 51 keer bekeken

Ik heb sinds kort KPN. Wat me zeker bevalt. Mijn box V12  draait hier prima op 5 Ghz. Nu wil ik een gasten netwerk hebben (voor mijn wasmachine en droger enz….) want die pakken 2,4Ghz en geen  5 Ghz. Hoe pak ik dit het beste aan. Wie kan mij hierbij helpen?


10 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Dan moet je niet het gastennetwerk gebruiken maar de functie ‘extra wifi’ activeren en daar je apparaten aan koppelen @bama100904 

Reputatie 7
Badge +24

Een gastnetwerk is ook gewoon 2,4 en 5 Ghz. Zelfde als het hoofdnetwerk. U kunt beter het Extra WiFi netwerk gebruiken zoals @N.N. voorstelt. Dat kunt u wel op alleen 2,4 Ghz instellen. 

Kunt u inloggen op http://192.168.2.254?

Een gastnetwerk is ook gewoon 2,4 en 5 Ghz. Zelfde als het hoofdnetwerk. U kunt beter het Extra WiFi netwerk gebruiken zoals @N.N. voorstelt. Dat kunt u wel op alleen 2,4 Ghz instellen. 

Kunt u inloggen op http://192.168.2.254?

Ja daar kan ik op inloggen. Moet ik dan eerst het bestaande wachtwoord veranderen?  Als ik op de blauwe tegels klik kom ik niet verder. Graag enige hulp.

Admin: IP-adres verwijderd

Reputatie 7
Badge +24

Ja, na inloggen moet het wachtwoord aangepast worden.

En dan kan ik een extra wifi netwerk aanmaken. Top dank voor de info.😊

Reputatie 7
Badge +11

Bij het gebruik van een type 12 of type 14 modem is het, om veiligheidsredenen, verplicht om het modem-wachtwoord en de standaard wifinaam (SSID) en wachtwoord te veranderen, Als je dit niet doet kun je ook niet van de extra wifi-functies gebruik maken @bama100904 

Reputatie 7
Badge +8

Bij het gebruik van een type 12 of type 14 modem is het, om veiligheidsredenen, verplicht om het modem-wachtwoord en de standaard wifinaam (SSID) en wachtwoord te veranderen, Als je dit niet doet kun je ook niet van de extra wifi-functies gebruik maken @bama100904 

Nee hoor allemaal niet van toepassing bij de modellen met de nieuwe software. Geen enkele verplichting tot wijziging.

Reputatie 7
Badge +11

Met de allerlaatste software niet meer @BruisTablet ??? Oké, dan is dat gewijzigd, toen ik de 12 en de 14 nog had, was dat voorschrift bij de 1e keer inloggen in de modem.

Bedankt voor de update.

 

Reputatie 7
Badge +24

Maar Bama draait nog op 60E firmware. Dus Bama moet wel het password meteen wijzigen na eerste keer inloggen.

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @bama100904, zoals al wordt aangegeven door enkele community leden kun je hiervoor het beste Extra wifi voor gaan gebruiken. In onze kennisbank is een uitleg te vinden met ook afbeeldingen: KPN Box 12: Extra wifinetwerk instellen met de functie "Extra Wifi"

Reageer