Vraag

Vast internet wordt steeds traag tot ik mijn modem reset

  • 7 December 2022
  • 6 reacties
  • 133 keer bekeken

Al een tijd last van traag internet. Meestal na een modem reset vanaf jullie zijde weer even goed, maar valt vervolgens weer gauw terug naar een download snelheid tussen de 15 en 50 mb via kabel.

Graag zou ik een oplossing voor dit probleem ontvangen. Zelf al meerdere keren de apparatuur gereset en diverse kabels getest. 

Abonnement is 200MB en glasvezelaansluiting.

Kabelverbinding geeft ook regelmatig foutmelding op de site kpn om vervolgens te zeggen dat er niets aan de hand is met de box/modem (vreemd) 

 

Tevens ondervinden we ook met regelmaat problemen met de wifi die wegvalt ondanks de gebruikte wifi versterkers ook is de wifi super traag.

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @Roy-KPN welk merk en type router heb je van KPN in bruikleen?

Bij een Windows 10/11-pc downloadt vanuit de MSStore de Ookla-app.

Die is het meest betrouwbaar aangaande de snelheidstest.

Test dan bekabeld met 1 pc rechtstreeks aan de router en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit.

Waar kom je dan op uit?

 

Reputatie 5
Badge +8

Hoi @Roy-KPN, welkom op het forum! Ik begrijp goed dat een wisselende snelheid vervelend is. Hoe is de snelheid als je de suggestie van @JanD volgt om één apparaat bekabeld aan te sluiten en een speedtest uit te voeren, wat voor snelheid haal je dan? 

Voor de wifi wil ik je de Wifi Manager aanraden en kijk ook vooral eens in het volgende artikel over Slechte wifi: oplossingen voor trage en wegvallende wifi. 

Reputatie 7
Badge +11

Ik las het begin en dacht gelijk aan een koperlijn met een stoorbron. Met glasvezel kan zoiets echter niet. Het feit dat alles zo traag wordt doet mij wel vermoeden dat er ergens in het netwerk iets niet lekker is aangesloten of een apparaat voor issues zorgt. Dit kan van alles zijn, van een draadloze verbindingsset tot een switch zonder IGMP Snooping. Als er meer info komt over welk modem er in gebruik is en welke apparatuur (incl merk en type) er allemaal op welke manier is aangesloten dan kunnen we ook kijken of daar mogelijk een probleem zit.

Betreft een experiabox v10. Met 2 wifi versterkers

De ookla app heb ik inmiddels gedownload. In de ochtend redelijke snelheden tot 135. De pc waarmee ik test is rechtreeks aangesloten op de experiabox. In de avond lopen de snelheden vaak terug.

Verder betreft het een druk huishouden met meerdere wifi apparaten. Alles wat er met kabels aangesloten kon worden is gedaan. Zoals tv, sounbar, kpn box  playstations etc. Tevens hangt er in de meterkast een c2000 voor klik aan klik uit en zijn er 3 x switch netgear 1000mbps  geïnstalleerd. 1 op zolderverdieping 1 in de meterkast en 1 in de huiskamer.

Reputatie 7
Badge +11

Welk typen switches gaat het om? Welk merk soundbar? Toevallig Sonos icm draadloze Sonos apparaten? 

Betreft een Harman kardon citation.  Sony Bravia televisie.Â