Vraag

Verdwijnen Hussel-korting bij aanpassen internet

  • 24 June 2020
  • 26 reacties
  • 227 keer bekeken

Sinds kort heb ik KPN glasvezel.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Mijn snelheid is nu 200mbps omdat de dame aan de telefoon me verzekerde dat ik het zelf aan kon passen later. Ik heb 6 maanden korting. Als ik nu mijn snelheid ophoog via MijnKPN verdwijnt meteen mijn half jaar korting (a 150 euro). Terwijl KPN op termijn meer geld aan mij verdient. Ik zit nog in de 14 dagen proefperiode dus ik zou mijn abonnement op kunnen zeggen en meteen een nieuwe af kunnen sluiten met een hogere snelheid en weer met korting. Dit is toch een vreemde regeling?

Ik moest mijn vraag verdelen over 2 berichten vanwege een foutmelding van het forum ‘rate limit exceeded’. Vreemd….

Hoi, heb je nu ook een upload van 200 Mb/s?

En, voor een huishouden is 200 down/ 20 up* al héél veel.

In je eentje gebruik je dat nooit. Tenzij je gamer bent, dan is ook de upload belangrijk. Op glas heb je de (mogelijkheid) tot 200/200 en 500/500. Op sommige plekken al 1000/500, maar dan moet je toch al een groot kantoor hebben met een stuk of wat gebruikers.

*De upload is altijd 30 indien mogelijk, dus zeker op glas.

De wachtrij voor een KPN moderator is hier momenteel ca. 7 dagen. Vul daarvoor je gegevens in je profiel in. Dan kunnen ze je dan snel helpen.

Maar: een beller is nog sneller. 0800-0402

Door Corona heb ik effectief een kantoor waar er 4 gebruikers tegelijkertijd video-calls moeten doen, naast een aantal paralelle virtuele sessies met systemen die ergens anders staan, terwijl er tegelijkertijd door een aantal technische systemen flink informatie wordt uitgewisseld. En dat in ons huishouden.

Bij mij is 1000/500 mogelijk, maar ik weet niet of dat nodig heb. Bij mijn vorige provider had ik 500 (al haalde ik dat nooit) en daar had ik stroperige file-uitwisseling, video-calls met regelmatig slecht beeld etc.

Waarom niet gelijk een abo met 500 Mb/s genomen?

Heb je een abo via KPN Zakelijk? Je bent hier bij consument/ZZP.

Merk je nu met 200 dat dat niet voldoende is?

De genoemde problemen hoeven natuurlijk niet bij jouw aansluiting te zitten. Er zit zoveel meer tussen.

Reputatie 7
Badge +24

Ik zit nog in de 14 dagen proefperiode dus ik zou mijn abonnement op kunnen zeggen en meteen een nieuwe af kunnen sluiten met een hogere snelheid en weer met korting. Dit is toch een vreemde regeling?

Alleen krijg je dan waarschijnlijk ook geen korting meer.

Goede vraag. Omdat de dame aan de telefoon zij dat ik bij 200 kon beginnen, en het zelf eenvoudig om kon zetten naar hoger. Ik heb gewoon prive internet, omdat het gaat om mijn woonhuis. Dus een consumentenaansluiting.

Reputatie 6
Badge +8

Los van de discussie over het wel of niet nodig zijn van de snelheid:

 

Meestal is het zo dat als je in MijnKPN de snelheid aanpast de nieuwe abonnementsprijs zónder korting wordt weergegeven, maar de korting blijft.

 

Meestal staat er dan ook ergens een regeltje in de trant van “De weergegeven prijzen zijn zonder eventuele kortingen”.

 

Wil je het zeker weten kun je de wijziging natuurlijk ook via de telefoon doorgeven.

In jouw situatie lijkt me een snelle upload ook essentieel. Je hebt KPN via glasvezel begrijp ik.
Was je vorige provider ook via glasvezel? Of was dat nog de kabelaar (Ziggo bv.)?

Standaard heb je bij het 200 Mb/s abo een up van 20 (in de praktijd dus 30). Via MijnKPN kan je daar 200 / 200 van maken. (of 500 / 500; 1000 / 500).

Wel raar dat met zo'n ophoging je nieuweklantenkorting lijkt te vervallen.

De dame op de chat vertelde mij vandaag dat bij het wijzigen van de snelheid de korting meteen weg is. Dat wordt ook gesuggereerd door de UI van MijnKPN

Zie mijn reactie boven jou. We waren bijna tegelijk.

Heb de vraagstelling neergelegd bij het team. Hoe lang zit je nog in je 14 dagen periode?

Maar ik zou wel op kunnen zeggen (ik zit nog in de eerste 14 dagen bedenktijd) en dan meteen opnieuw aankunnen vragen met korting en een hogere snelheid. Beetje vreemd allemaal.

Ik heb het internet sinds gisteren, dus zit op dag 2. Hiervoor had ik Ziggo (kabel) en dan de hoogste 500mbps. Die snelheid haalde ik nooit en het was bijzonder instabiel, dus dat is de reden dat ik overstap. Mijn upload is minder belangrijk, maar mijn ervaring nu is dat voor mijn huidige gebruik 200 te weinig is. Ja, het werkt, maar m.i. niet soepel genoeg dus ik wil omhoog. Ook omdat Ziggo een stuk duurder was dan KPN. Bij Ziggo betaalde ik rond de 90 euro per maan, nu bij KPN rond de 50 (zonder korting), dus ik heb nog wat financiele ruimte om omhoog te gaan om nog ietsje beter (sneller reagerend, snellere downloads, etc) internet te hebben. Ik heb nu 200/200 bij KPN.

Reputatie 7
Badge +24

Maar ik zou wel op kunnen zeggen (ik zit nog in de eerste 14 dagen bedenktijd) en dan meteen opnieuw aankunnen vragen met korting en een hogere snelheid. Beetje vreemd allemaal.

De kans is groot dat u dan geen korting meer krijgt. Korting is alleen voor nieuwe klanten die gedurende 6 maanden geen internet van KPN hebben afgenomen. En dat heeft u wel. U kunt nu wel annuleren, maar u heeft een paar dagen internet van KPN gehad. Dat word met annuleren niet ongedaan gemaakt.

Maar wacht even een KPN medewerker af. Lijkt me dat die het misschien wel kan regelen.

Glasvezel is sowieso stabieler dan via de coax van Ziggo. Als ik zo de gebruikerservaringen op dit forum met het forum van Ziggo vergelijk.

Wacht even op een moderator. Ondertussen: als dingen niet tegelijkertijd hoeven…

Daar hoop ik ook op, zeker als ik mijn abonnementsvorm (lees: snelheid) aan kan passen aan wat ik daadwerkelijk nodig heb. Maar nu lijkt het alsof ik het eerste half jaar (de tijd dat ik korting heb) vast zit aan de initieel gekozen snelheid.

 

De kans is groot dat u dan geen korting meer krijgt. Korting is alleen voor nieuwe klanten die gedurende 6 maanden geen internet van KPN hebben afgenomen. En dat heeft u wel. U kunt nu wel annuleren, maar u heeft een paar dagen internet van KPN gehad. Dat word met annuleren niet ongedaan gemaakt.

 

Makes sense. Maar als ik het in mijn proeftijd opzeg heb ik formeel gezien toch nog een internet van KPN gehad? En heeft KPN nog steeds een incentive om mij aan boord te halen. Toen ik Ziggo opzegde krijg ik ook opeens een aanbod van 6 maanden half geld. De afdeling retentie aan het werk.

@vanzea : Ik heb net even voor je gekeken of ik dit (inclusief korting) kan omzetten naar 500Mbit. Dat lukt mij niet. 

Mijn collega's van retentie kunnen soms meer. Ik kan niks beloven maar wil je aanraden om 0800 0402 te bellen en ‘annuleren ‘ of ‘ ik wil een mederwerker spreken’ in te spreken. 

 

Daar hoop ik ook op, zeker als ik mijn abonnementsvorm (lees: snelheid) aan kan passen aan wat ik daadwerkelijk nodig heb. Maar nu lijkt het alsof ik het eerste half jaar (de tijd dat ik korting heb) vast zit aan de initieel gekozen snelheid.

Dat is inderdaad wel wat het op neerkomt. Vóór de hussel wat snelheid een toegevoegde dienst die naar believen aangepast kon worden zonder van invloed te zijn op kortingen. 

Dank voor het oppakken/reageren, Erwin! :relaxed:

Dus dankzij de Hussel propositie is het aanbod eigenlijk achteruit gegaan?

Ik vind opzeggen en opnieuw aanvragen vrij omslachtig en weinig klantvriendelijk. Natuurlijk had dit duidelijker uitgelegd moeten worden, excuus daarvoor.  Ik hoop dat mijn collega's van save iets voor jou kunnen doen. Laat je weten hoe het afloopt?

Dank. Ik ga straks bellen

Ongeveer een uur met verschillende telefonistes/afdelingen aan de telefoon gezeten. Uiteindelijk kon niemand er wat aan doen, en was iedereen verbaasd over de constructie dat ik mijn korting kwijtraak als ik de snelheid ophoog. Ik heb nu twee opties:

  1. Opzeggen en weer aanvragen, dan moet ik mijn modem terugsturen en een paar dagen later krijg ik een nieuwe, komt er misschien ook weer een monteur langs (die dan niks hoeft te doen bij mij). Zit ik een paar dagen zonder internet en kan ik dus niet werken. Nadelen: onbekende periode geen internet, gedoe, en voor KPN is dit ook een onnodige kostenpost.
  2. Komend half jaar maar wennen aan mijn huidige snelheid, en daarna ophogen.

Ik denk nog even na, maar kies waarschijnlijk voor het tweede. Ik ben hierin toch wel fors teleurgesteld door KPN, zeker omdat ik vermoed (en met mij een van de dames aan de telefoon) dat dit niet de bedoeling is geweest van de constructie.

Ik heb je een privébericht gestuurd, @vanzea . Kun je daar op reageren?