Vraag

Waarom kan er op mijn adres geen internet worden aangevraagd en de rest van de wijk wel?

  • 19 September 2023
  • 9 reacties
  • 276 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 2 reacties

Goedendag,

 

Hoe is het mogelijk dat wij als enige woning van de wijk, geen kpn aansluiting kunnen aanvragen?

Ons huis bestaat al 15 jaar, dus geen nieuwbouw.

 

Echter als ik de controle check doet dan kunnen onze buren, als meerdere huisnummer in dezelfde straat wel een kpn aansluiting aanvragen en wij niet?

 

Dat is toch vreemd, de klantservice, welke ik zojuist telefonisch hebt gebeld, kon ook niet gauw iets achterhalen.

 

Grt,

Chantal


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Badge +19

Vreemd geval @CKO . Is er wel een aansluiting in huis?

elk andere provider is wel mogelijk, dus waarom kpn niet?

Badge +19

Dat maakt het inderdaad nog vreemder. Een moderater gaat hier reageren en het uitzoeken.  Vul je profiel helemaal in met adres, huisnummer etc. De wachttijd is momenteel een dag of vier.

Reputatie 5
Badge +2

Heeft je adres in het verleden een betalings achterstand gehad oid? Ik heb op een adres gewoond waar ik bijvoorbeeld niets kon bestellen bij bol.com omdat het adres op een zwarte lijst stond. De vorige bewoners hadden overal dingen besteld maar nooit betaald.

Reputatie 7
Badge +10

@CKO Wellicht een blokkade in het systeem van KPN Netwerk (de netbeheerder).


Wat voor melding krijg je als je je postcode bij www.kpnnetwerk.nl invoert?​​​​​​​

Reputatie 7
Badge +15

@CKO Welkom op het forum. 

Het is inderdaad een beetje vreemd dat de rest van de straat glasvezel kan aanvragen maar jouw adres niet. 

Ik zag dat je al gegevens had ingevuld in je forumprofiel. 

Als ik je postcode en huisnummer invul op de site die @Ward_ ook deelt. Dan wordt er aangegeven dat er een haalbaarheidsonderzoek gedaan moet worden. 

Ook als ik mijn eigen systemen kijk krijg ik de melding dat glasvezel op dit adres voorlopig nog niet op de planning staat. 

Zou het kunnen dat er in het verleden bijvoorbeeld geen toestemming is gegeven voor het aanleggen van glasvezel voor dit adres? 

Met glasvezel zijn ze nu bezig in de gehele wijk. En is nog bij niemand in de wijk definitief aangesloten. Ik heb het nu dus eigenlijk nog over de “oude” kabel 

 

wijzelf wonen hier nu een jaar. Dus ik kan heel weinig vertellen over of de vorige eigenaar wel of niet heeft betaald etc

Reputatie 7
Badge +15

@CKO Ah, duidelijk. Het gaat in dit geval dus inderdaad om een eventuele koperaansluiting. 

Zou het kunnen zijn dat er bijvoorbeeld 2 woningen op 1 perceel (zijn geweest). Of dat het gaan om een afgesplitste woning? 

Mijn vermoeden is op dit moment dat er in deze woning nooit een koperaansluiting heeft gezeten. 

En dat er op dit moment vermoedelijk alleen een kabel aansluiting (Coax) ligt. 

 

Het feit dat er glasvezel aangelegd wordt in de wijk is wel goed nieuws. 

Weet je toevallig ook welke partij hier mee bezig is? 

Reputatie 7
Badge +10

@Rutger_ mail mij het adres maar even. Ik kan zien of en waarom ook de koperaansluiting niet bestelbaar zou zijn. En wat de status is van glasvezel.