Beantwoord

Wat is de status van mijn glasvezelaansluiting? in 2022 pre-order geplaatst

  • 22 May 2024
  • 21 reacties
  • 130 keer bekeken

Dag, via Breedbandwinkel in mei 2022 pre-oder KPN Hussel Glasvezel Internet en TV afgesloten. De glasvezel huisaansluiting was in oktober 2023 gereed en in april 2024 aan Glasdraad betaald.  

Heb van de KPN niets gehoord. Wat is de stand van zake?

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 23 May 2024, 15:24

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Wat zegt http://netwerk.kpn.com over uw adres?

“Goed nieuws, glasvezel beschikbaar”. Als ik doorklik en een van de providers selecteer is alleen "niet glasvezel” beschikbaar.

Reputatie 7
Badge +11

“Goed nieuws, glasvezel beschikbaar”. Als ik doorklik en een van de providers selecteer is alleen "niet glasvezel” beschikbaar.

Dan heb je een provider gekozen die niet in jouw regio levert @Vriescheloo 

En als je gewoon voor KPN kiest, lukt het dan ook niet?

Als KPN netwerk zegt dat je een provider kunt kiezen is de praktijk dat je bij KPN, de provider dus, een verzoek in kunt dienen voor migratie van koper naar glas en wordt een en ander in gang gezet.

 

Via de KPN kom ik bij Solcon internet terecht. Het is bizar.

Reputatie 7
Badge +5

Via de KPN kom ik bij Solcon internet terecht. Het is bizar.

solcon is een dochter van kpn niet zo raar dus 

Reputatie 7
Badge +11

Als je via www.kpn.com postcodecheckdoet wat krijg je daar dan te  zien @Vriescheloo ???

Even voor de duidelijkheid, ben je al wel of geen klant van KPN??? Dit voor het geven van het juiste advies.

 

KPN com ;

Goed nieuws!

Wij werken samen met Solcon. Solcon levert waarschijnlijk een snellere verbinding over glasvezel op jouw adres.

Waarna ik op bij Solcon op traditioneel interent en een snelheid van 50/10 uitkom. 

 

Heb omdat ik geen enkele reactie van de KPN  ontving geen klantnummer.

Reputatie 7
Badge +11

Inderdaad vreemd dat kpn netwerk zegt dat je glasvezel hebt en als je het wilt bestellen via Solcon dat het koper wordt. @Vriescheloo 

Heb je al eens een postcodecheck bij KPN.com gedaan en wat komtdaar uit?

Postcodecheck; “Goed nieuws, wij werken samen met Solcon etc.” Om vervolgen bij Solcon op 50/10 uit te komen.

Reputatie 7
Badge +11

Postcodecheck; “Goed nieuws, wij werken samen met Solcon etc.” Om vervolgen bij Solcon op 50/10 uit te komen.

En dat zie je staan op de website van www.kpn.com @Vriescheloo ???

Ja, dat klopt. verwijzing richting Solcon is het resultaat van de KPN glasvezel postcodecheck. Waarna Solcon op zijn beurt een snelheid van 50/10 c.q. koper aangeeft. 

Reputatie 7
Badge +5

heb je al met solcon gebeld ?

Nee, dat heb ik niet gedaan. Ik ga af op de internet info.

Reputatie 7
Badge +5

Nee, dat heb ik niet gedaan. Ik ga af op de internet info.

Ik zou ze gewoon bellen 

Ik heb een pre order bij de KPN. Dus die lijkt mij verantwoordelijk te zijn. 

Reputatie 7
Badge +5

Ik heb een pre order bij de KPN. Dus die lijkt mij verantwoordelijk te zijn. 

Dan is het paar dagen wachten tot een moderator gaat reageren 

Is mogelijk. Ik ben benieuwd  

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Vriescheloo. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat je nog geen gegevens hebt achtergelaten in het KPN Forum profiel, dus ik kan het niet verder voor je uitzoeken. Je kan hiervoor het beste contact opnemen met onze klantenservice, dan zoeken zij voor je uit wat de mogelijkheden zijn op jouw adres. 

Duurde even maar ik belde. KPN klantenservice zag de pre order genoteerd staan en verwees ondanks dat door naar Solcon. Over de datum van activering door de KPN was niets bij de KPN bekend.  

De service desk van Solcon vertelde op haar beurt alleen koper te kunnen aanbieden.  Ook bij hun was over activering van de glasvezel niets bekend.

Het lijkt erop dat ik € 250 voor een glasvezel aansluiting betaalde waar ik vooralsnog niets aan heb. Bizar!

Solcon  liet in aanvulling weten nogmaals en herhaaldelijk  contact met de KPN te hebben gehad. Er staat volgens de door Solcon ontvangen informatie bij de KPN helemaal niets in de planning. De publicatie/verwijzing naar Solcon op de KPN website is fout.

Reageer