Vraag

Wegvallende Diensten

  • 22 March 2020
  • 3 reacties
  • 72 keer bekeken

We hebben al een tijd last van wegvallend internet, zowel bekabeld (tv) als via wifi.
We hebben glasvezel 100/100.
Het begon een paar maanden geleden dat het internet af en toe weg viel.
De laatste weken was het dagelijks en de laatste paar dagen zelfs bijna elk uur.
Als we de stroom van de NTU afhalen, doet het internet het weer.

Bij een speedtest zijn de ping en de downloadsnelheid goed (10-20ms, respectievelijk 50 Mbs-120 Mbs), maar de uploadsnelheid is 0 of bijna 0 (< 0,1 Mbs).
Als het internet doet, is de upload snelheid goed (> 20 Mbs).

We hebben de kabel tussen NTU en de Experia box en de kabel tussen de Experia box en de wifi-versterker (TP-link Archer C9) al een keer vervangen.
We hebben al vaker de klantenservice gebeld en er melding van gemaakt. Bij doormeten vinden ze niks.
Er is een keer monteur geweest die een nieuwe Expedia box heeft geïnstalleerd. We hadden Eperiabox v8, nu een Experiabox v10.
De klantenservice gaf aan dat zij verder niks konden doen en raadden ons aan het KPN forum te raadplegen.

Bij rondlezen op het KPN forum over gelijksoortige problemen, wordt er gezegd dat het een probleem met de NTU of in de POP zou kunnen zijn.
Hoe komen we daar achter?
Weet iemand bij KPN wat er aan de hand is?

p.s. Het probleem van wegvallend internet gebeurt ook als we de wifiversterker ertussen uit halen.

 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +13

Goedemorgen @PeTaz , welkom op het KPN Forum. k zie de afgelopen dagen in ieder geval geen verbrekingen als ik de verbinding doormeet. Is het je toevallig opgevallen of het lampje op het glasvezel kastje voor de verbinding dan ook anders gaat branden wanneer er sprake van een storing is?  Mijn advies zou zijn om meteen even te bellen met de Technische Dienst wanneer het signaal wegvalt. Het is dan wijsheid om het kastje niet te resetten zodat ze een meting kunnen doen op het moment dat de storing zich voordoet. Ik meet op dit moment namelijk geen afwijkingen, zowel in de lijn als de aanwezige apparatuur. 

Hallo Remco_,

Ik zal de volgende keer op de lampjes letten.

Heeft de technische dienst hetzelfde nummer als de klantenservice?

 

groeten.

Reputatie 7
Badge +25

Hallo Remco_,

Ik zal de volgende keer op de lampjes letten.

Heeft de technische dienst hetzelfde nummer als de klantenservice?

 

groeten.

Hi @PeTaz! Ja, dat is gewoon 0800-0402 hoor. Het voordeel is dat zij dan gelijk kunnen meekijken, en de verbreking dus kunnen waarnemen/meten. Maar je bent hier natuurlijk ook meer dan welkom.

Reageer