Vraag

wegvallende wifi

  • 17 March 2020
  • 5 reacties
  • 176 keer bekeken

Ik heb precies hetzelfde probleem; wifi verbinding is goed, maar vaak en random 5-10 minuten geen internet over de wifi.

Vandaag met KPN support gesproken terwijl het probleem zich voor deed. Hij zag verschillende apparaten en 5 wifi versterkers (de draadloze, ronde, witte). Ik heb er echter ‘maar’ drie.

Hij deed een test, zag toen de twee “extra” wegvallen en toen begon bij mij het internet weer te werken. Zijn verklaring, of beste uitleg, is dat het waarschijnlijk met de KPN cloud verbinding te maken heeft. De router haalt verschillende informatie over het thuisnetwerk uit de cloud op en dit gaat blijkbaar vaak mis. Na een reset van het modem of enkele minuten wachten komt dan toch de juiste informatie door en begint het systeem (lees: draadloze wifi versterkers) weer juist te werken.

hij merkte ook op dat dit al geruime tijd vaak gemeld wordt.

Het is mij ook opgevallen dat wanneer de wifi wegvalt en ik de router uit-aanzet ik soms op mijn draadloze apparaten gevraagd wordt voor mijn wifi wachtwoord. Het ww wordt dan niet geaccepteerd. Even later werkt het weer (met ongewijzigde, lees: het oorspronkelijke, wifi wachtwoord). Hij lijkt alsof de versterkers tijdelijk een ander ww gebruiken, mogelijk door een verkeerde download van gegevens/instellingen vanuit de cloud?

Bijzonder irritant, zeker in een tijd waarin ik vrijwel constant in conference (webex) zit. Helaas zij de man aan de lijn dat hij er niets aan kan doen en ik ook niet. Er wordt melding van gemaakt, maar KPN moet iets in het cloud-instellingen/backup-systeem doen en hij weet niet of dat op de agenda staat.

Slecht verhaal. Het probleem doet zich bij mij inmiddels gemiddeld zo’n 3-4x per dag voor. Ik hoop echt op een oplossing. Heb een dure en snelle glasvezelaansluiting en betrap mezelf erop dat ik vaak uit voorzorg via mijn 4g hotspot mijn laptop verbind als ik aan een webex deelneem. Dat is toch eigenlijk van de zotte.

 

nb. Ik het er ook een bedrade en twee draadloze sonos speaker verbonden.

 

admin: eigen topic aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +25

Hi @JobZ, welkom hier op het forum. Heel irritant dat de verbinding zo vaak wegvalt, en ook zeker niet de bedoeling. De “KPN Cloud” is niet de oorzaak. Dat we iets niet helemaal correct zien kan gebeuren, maar staat los van de problemen die jij ervaart. Begrijp ik het goed dat de verbinding wegvalt op alle apparaten op zo'n moment?  Ik wil je wel bij voorbaat alvast melden dat ik geen monteur kan regelen hiervoor, omdat we die écht alleen inzetten als het echt niet anders kan.

Sinds wanneer ervaar je dit probleem? Mijn advies zou zijn om een keer die SuperWifi punten af te koppelen, dan het modem resetten, en kijken of je het dan ook ervaart. Puur om dingen uit te sluiten.

Ik wil graag ook de lijn even doormeten. Kun je je gegevens invullen in je profiel?

Hi Paul,

Alle apparaten die verbonden zijn met wifi, behouden wifi signaal, maar krijgen geen internet/data door. Een monteur is mijnsinziens niet nodig, ik ben zelf behoorlijk handig, maar moet wel weten of het iets is dat ik zelf oplossen kan.

Ik ervaar dit probleem sinds ik de SuperWifi set heb.

Het modem resetten wil ik eigenlijk voorkomen; ik heb verschillende instelling met port forwarding en vaste IP-adressen en dat ben ik dan allemaal kwijt. De V10 geeft helaas geen optie om een backup vd instelling te maken.

De lijn is afgelopen week nog doorgemeten. Mijn glasvezel werkt prima. Dit moet iets in de samenwerking van het modem met de SuperWifi units zijn.

 

Zijn er nog andere dingen die ik kan checken?

Reputatie 7
Badge +25

Hi Paul,

Alle apparaten die verbonden zijn met wifi, behouden wifi signaal, maar krijgen geen internet/data door. Een monteur is mijnsinziens niet nodig, ik ben zelf behoorlijk handig, maar moet wel weten of het iets is dat ik zelf oplossen kan.

Ik ervaar dit probleem sinds ik de SuperWifi set heb.

Het modem resetten wil ik eigenlijk voorkomen; ik heb verschillende instelling met port forwarding en vaste IP-adressen en dat ben ik dan allemaal kwijt. De V10 geeft helaas geen optie om een backup vd instelling te maken.

De lijn is afgelopen week nog doorgemeten. Mijn glasvezel werkt prima. Dit moet iets in de samenwerking van het modem met de SuperWifi units zijn.

 

Zijn er nog andere dingen die ik kan checken?

Excuses voor de late reactie.

Even een check; je hebt 3 SuperWifi punten. De eerste is bekabeld aangesloten, en de andere 2 zijn beide draadloos. Klopt dat? Heb je ook nog weer switches of iets dergelijks aangesloten op de SuperWifi punten?

Ik snap namelijk heel goed dat je het resetten wil voorkomen hoor, maar dan moeten we dingen proberen te gaan uitsluiten die eventueel roet in het eten gooien. Dan apparatuur om de beurt afkoppelen bijvoorbeeld. Er is geen algemeen probleem bekend dat dit gedrag veroorzaakt namelijk.

Hai Paul,

 

dank je voor de terugkoppeling. Ik heb geen andere apparaten aan de SuperWifi aangesloten (bekabeld). Gisteren viel het weer uit en viel het me op dat ook de TV via kpn wel werkt, maar andere apparatuur die direct aan de router is aangesloten (bekabeld) ook geen internet meer had. Het probleem zit dus misschien in de router en niet noodzakelijk in de SuperWifi. 
helpt dat?

gr Job

Reputatie 7
Badge +25

Hai Paul,

 

dank je voor de terugkoppeling. Ik heb geen andere apparaten aan de SuperWifi aangesloten (bekabeld). Gisteren viel het weer uit en viel het me op dat ook de TV via kpn wel werkt, maar andere apparatuur die direct aan de router is aangesloten (bekabeld) ook geen internet meer had. Het probleem zit dus misschien in de router en niet noodzakelijk in de SuperWifi. 
helpt dat?

gr Job

Dan kom ik ben ik bang toch uit op de boel een keer resetten. Indien het de Experia Box is, dan moeten we dat wel proberen. Dat ding vervangen zorgt namelijk ook voor het wegvallen van alle instellingen…

Mijn suggestie zou dan zijn om het gelijk een keertje helemaal goed te doen. Maak bijv. wat printscreens van jouw instellingen van het modem om het jezelf iets makkelijker te maken. Reset de SuperWifi punten, en ook de Experia Box, en bouw het vanaf 0 een keertje opnieuw op. Dit zal wat tijd kosten natuurlijk, dus kies een moment dat niet al te kritisch is voor je…

Helaas zie ik geen andere optie op dit moment.