Vraag

Wegvallende wifi, wat is de oplossing?

  • 20 December 2022
  • 16 reacties
  • 89 keer bekeken

Die wifi-manager kan ik inmiddels dromen, het uit- en weer aanzetten van de ‘super’ wifi-punten ook.  Een oud huis zonder beton en niet al te groot, uitgerust met drie KPN wifi-punten en de wifi is gewoon onbetrouwbaar, valt om de haverklap uit en de wifi-punten staan regelmatig rood te knipperen. Ik vind het zo langzamerhand wel een beetje te zot worden. Meer dan 60 euro per maand betalen (exclusief mobiele abonnementen want die hebben we ook nog) voor een krakkemikkige dienst. En het ergste is: naast de standaardoplossingen die de website biedt, is er niet eens een mogelijkheid om iemand te spreken, te bellen of te mailen. Het klantenservicenummer verwijst me naar de wifimanager op de website. Als of ik achterlijk ben en dat zelf niet al gevonden heb.

Ik wil liever niet weg bij KPN vanwege het gedoe van verhuizen, maar ik zit er niet ver meer vandaan.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @marcoen ,

 

Er is nu een speciaal topic met tips en oplossingen: 

 

Stap 1: Herstarten

Herstart je SuperWifi door de stekker uit het stopcontact te halen. Laat hem ongeveer 20 seconden eruit en steek hem dan weer in het stopcontact.

In de meeste gevallen is dit voldoende. Nadat de SuperWifi weer stroom heeft zou alles na een paar minuten weer moeten werken.

Als dit toch niet zo is, kijk hieronder wat er bij jou aan de hand is, en volg de stappen.

 

Rood lampje of groen knipperend lampje

  1. Maak de SuperWifi stroomloos.
  2. Sluit hem rechtstreeks bekabeld aan op je modem
  3. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten.
    De SuperWIfi zal achter elkaar eerst groen knipperen, dan blauw knipperen en vervolgens eindigen met continu groen.
  4. Zodra hij continu groen brand, koppel de SuperWifi los van je modem en zet hem terug op de plek waar hij stond.

 

Rood lampje of groen knipperend lampje en de stappen hierboven hielpen niet

  1. Is de SuperWifi bekabeld aangesloten op je modem? Haal dan de kabel uit de SuperWifi
  2. Druk 10-12 seconden op het resetknopje achterop de SuperWifi tot hij 5x rood knippert
  3. De SuperWifi start nu opnieuw op en zal groen gaan knipperen. Zet dan de Superwifi uit met de aan/uitknop
  4. Sluit de SuperWifi (weer) rechtstreeks bekabeld aan op je modem.
  5. Zet hem weer aan en wacht ongeveer 5 minuten
    De SuperWifi zal achter elkaar eerst groen knipperen, paars branden, groen knipperen, dan blauw knipperen en vervolgens eindigen met continu groen
  6. Hierna is de SuperWifi weer werkzaam en kan, als je dat wilt, weer losgemaakt worden van het modem om ergens anders in huis neergezet te worden

Het punt is dat al die dingen de boel wel oplossen, maar het gaat na een tijdje toch weer mis. Alle herstarts en andere resets heb ik al meerdere keren gedaan en daarna doet de wifi het weer. Om vervolgens na een tijdje weer uit te vallen om daarna weer aan te gaan. Het is hier gewoon een onbetrouwbare setup.

 

Badge +19

Welk type modem heb je @marcoen ?

Ik heb een KPN modem Joep. Weet niet zo goed wat er meer over te zeggen is. 

 

Badge +19

V8, v9, v10,v10A of box 12? je mag er ook een foto van plaatsen als je dat ziet zitten.

Hoi @marcoen ,

Een box 12, v10A of V10?Of misschien een nog oudere?Daar zit wel verschil in en sommige kan je kosteloos omruilen😉

Valt het modem zelf ook uit?En bekabelde apparaten?

Hoi @marcoen ,

Een box 12, v10A of V10?Of misschien een nog oudere?Daar zit wel verschil in en sommige kan je kosteloos omruilen😉

Valt het modem zelf ook uit?En bekabelde apparaten?

Bekabeld werkt goed, modem blijft werken. Alleen de wifi valt uit. 

 

Badge +19

@marcoen heb jij dit soort dingen in huis? Voor de tv bijvoorbeeld. 

 

Is het eerste punt bekabeld of draadloos verbonden met je modem(de box 12)?

Indien draadloos, wat is de afstand?

@marcoen heb jij dit soort dingen in huis? Voor de tv bijvoorbeeld. 

 

Nee.

Is het eerste punt bekabeld of draadloos verbonden met je modem(de box 12)?

Indien draadloos, wat is de afstand?

Is draadloos verbonden. Meter of zes. 

Badge +19

Je hebt een niet al te groot huis zeg je geen beton.  Dan heb je mijn inziens helemaal geen wifiversterkers nodig. Wat gebeurt er als je ze niet gebruikt? Dus gewoon even uitzetten. 

Is het eerste punt bekabeld of draadloos verbonden met je modem(de box 12)?

Indien draadloos, wat is de afstand?

Is draadloos verbonden. Meter of zes. 

Heb je de mogelijkheid hem bekabeld te verbinden of hem dichterbij te zetten?

Je hebt een niet al te groot huis zeg je geen beton.  Dan heb je mijn inziens helemaal geen wifiversterkers nodig. Wat gebeurt er als je ze niet gebruikt? Dus gewoon even uitzetten. 

Mee eens!

Het modem hangt zo te zien in de meterkast, @marcoen zou ook kunnen overwegen het modem meer centraal in huis te plaatsen.

 

Is het eerste punt bekabeld of draadloos verbonden met je modem(de box 12)?

Indien draadloos, wat is de afstand?

Is draadloos verbonden. Meter of zes. 

Heb je de mogelijkheid hem bekabeld te verbinden of hem dichterbij te zetten?

Je hebt een niet al te groot huis zeg je geen beton.  Dan heb je mijn inziens helemaal geen wifiversterkers nodig. Wat gebeurt er als je ze niet gebruikt? Dus gewoon even uitzetten. 

Mee eens!

Het modem hangt zo te zien in de meterkast, @marcoen zou ook kunnen overwegen het modem meer centraal in huis te plaatsen.

 

Meer centraal in huis is een probleem met de tv-verbinding. En het huis is niet zo groot dus zonder zou ik eens kunnen proberen. Heb wel een lange tuin en in de zomer haal ik dat niet, dus dan zou één extra schoteltje voldoende kunnen zijn. 

Ik zou dan na het verwijderen van de versterkers even de wifimanager doorlopen om het kanaal te optimaliseren.

Ja, je hebt dat al vaak gedaan, maar ik zou het toch adviseren te doen!