Beantwoord

Wifi is zo slecht, valt steeds weg

  • 15 September 2022
  • 6 reacties
  • 82 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie

Mijn wifi is zo slecht. Valt constant uit en heb al nieuw modem gekregen. Met wifi controle bij mijn kpn geeft hij aan om 2 superwifi's aan te schaffen. Het is toch te gek voor woorden om zelfs 3 meter van mijn modem geen wifi te hebben. Het abonnement per maand is al hoog genoeg. Dus ik ben niet blij met het feit dat ik die superwifi's  a 99 euro per stuk moet aanschaffen om fatsoenlijk wifi te krijgen. Ik heb een camera buiten en die is constant offline.

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

 

 

 

icon

Beste antwoord door emielstroeve 16 September 2022, 08:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Badge +19

Dag @NPM welk type modem heb je?

Ik heb de kpn box 12.

Ben nu ong 4 meter van modem af en wifi valt constant weg. Heb al versterker ertussen?

Reputatie 7
Badge +7

die laatste, onduidelijke, zin is even cruciaal. heb je er zelf al een wifi versterker bijgeplaatst? zo ja, zet die eerst maar eens uit.

en staat de experia bv in een afgeschermde ruimte met veel ijzer of dikke muren?

Hoi @NPM . Welkom op het forum.

Er is alleen een box12 in gebruikt?  En als je daar dan een paar meter vanaf zit. Zit er dan ook een muur of iets dergelijks tussen? Of kun je het modem zien?

Badge

Mijn wifi is zo slecht. Valt constant uit en heb al nieuw modem gekregen. Met wifi controle bij mijn kpn geeft hij aan om 2 superwifi's aan te schaffen. Het is toch te gek voor woorden om zelfs 3 meter van mijn modem geen wifi te hebben. Het abonnement per maand is al hoog genoeg. Dus ik ben niet blij met het feit dat ik die superwifi's  a 99 euro per stuk moet aanschaffen om fatsoenlijk wifi te krijgen. Ik heb een camera buiten en die is constant offline.


Ik heb hier exact hetzelfde probleem, zit van doffe ellende met een USB-C​​​ to ethernet adapter op mijn laptop omdat elke X tijd wifi wegvalt..
Heb je KPN duurste abbo van een gigabit, KPN tech helpdesk (nu service plus), dus het ‘geavvanceerde modem de Fritzbox’. je modem correct volgens de wifi scan opgehangen.. boven aan de muur in dezelfde kamer als mijn laptop met een vrije lijn (geen muren etc) tussen modem en laptop.. en maximaal 3 meter ruimte tussen laptop en modem..

En dan snelheden halen op alle frequenties die om te huilen zijn..
Komt er een snuggere dodo met is je laptop.. Dell XPS 9575, Dell XPS 9510, Asus VivoBook Pro 17.. allemaal dus ruim voldoende specs om fatsoenlijke snelheden te halen ..

Om te huilen wifi op die exoeriabox en fritzbox en dan aanraden om versterkers te kopen voor 79~90 E per stuk… voor wat.. voor dat brakke signaal op 3 meter ?

​​​​

Badge +19

Bij iedereen is goed wifi mogelijk maar niet met alleen een modem.  Daarvoor is er teveel WiFi in de lucht. Overigens heeft de 5ghz band,  die hoge snelheden aan kan, maar een bereik van max. 8 meter. Haal je bekabeld wel de snelheid?