Vraag

Wifi Snelheid Glasvezel

  • 12 April 2021
  • 6 reacties
  • 62 keer bekeken

Ik heb sinds vorig jaar Hussel Internet 500 Mbit/s. Mag over de snelheid over de kabel verre van klagen maar draadloos is het zeer traag (kwam met een test op net 10 Mbps). Ook valt het wifi signaal nog wel eens volledig weg. Dat je draadloos geen 500Mbit/s hoeft te verwachten is niet meer dan logisch maar mij lijkt 10Mbps erg traag. Weet dat het aan omgevingsfactoren kan liggen maar iemand er ervaring mee hoe je het zou kunnen verbeteren/ wat kpn daar aan kan doen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 5
Badge +6

@Yannick98 Heb je die Wifi manager op de website van de KPN uitgevoerd ?? Bij het uitvoeren van deze tool kan je namelijk Grats Wifi versterkers krijgen en deze plaatsen op plaatsen waar die slecht is.

 

@Dragons dat is een goeie suggestie dankjewel, wist niet dat je daar gratis versterkers voor kan krijgen als dat nodig is. Zal dat zeker doen en dan verder kijken en bedankt voor je tip.

Badge +19

Om het je makkelijk te maken hier de link. Maar dan nog ben ik benieuwd welk modem je hebt. Want de snelheid is echt bizar laag.

@Joep1965 dank voor de link. Wij hebben gewoon een Box 12 modem, verder niks bijzonder vgm en hij staat tussen twee woonlagen in. Zijn wel intensieve gebruikers maar dan nog is het idd bizar laag. Toen het aangesloten werd was het allemaal prima dus snap ook niet hoe het zo achteruit gegaan kan zijn. Maar bedankt ga denk ik maar eens contact opnemen met KPN.

Reputatie 7
Badge +20

Dag @Yannick98 Heb je de wifimanager inmiddels gedraaid? Wat is daar uitgekomen? En heb je ons topic over wifi ook al gevonden? Woonlagen en isolatie kan een flink invloed hebben op het signaal en wellicht speelt de situatie bij de buren ook een rol.

@Bart_ dat heb ik inmiddels wel gedaan, nou de meting met de wifimanager was al beter met 40Mbit/s op de laag waar het modem staat en 30Mbit/s op de andere, al is het wel nog steeds wel aan de lage kant maar iig al beter dan 10Mbit/s (misschien toevallig net op een slecht moment met veel gebruik gemeten). Verder gaf de Wifimanager aan dat het verbeteren niet was gelukt / het toch complexer was dan gedacht. Goeie tip over het wifitopic ga ik ook even bekijken.