Beantwoord

WiFi versterker

  • 9 February 2019
  • 2 reacties
  • 87 keer bekeken

Zojuist de wifi test gedaan. En hieruit bleek dat de WiFi niet optimaal is en dat jullie 2 wifi versterkers willen/kunnen toesturen. Bij het product zag ik dat dit alleen bekabeld is. Echter heb ik geen kabel liggen in het huis. Is het ook draadloos mogelijk?
icon

Beste antwoord door wjb 9 February 2019, 17:59

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Als je jouw wifi echt wilt verbeteren, dan zal je het wifi toegangspunt dus dichter bij de plek waar je de wifi gebruikt moeten plaatsen. Dat moet je echter wel bedraad doen voor een goed en betrouwbaar resultaat. Via wifi zou je zo'n apparaat niet een accesspoint maar een repeater noemen. Een repeater levert dan wellicht een sterk wifi signaal ter plekken, maar moet dan nog steeds via dat brakke wifi signaal met de Experia Box babbelen. En als je je dan bedenkt dat dat ook nog eens "half duplex" is, dan betekent dat oom nog eens dat de snelheid alleen maar lager zal worden.

Heb je een TV ontvanger van KPN in de woonkamer, dan plaats je zo'n Experia WiFi in de woonkamdr op de kabel naar die TV ontvanger. De TV ontvanger sluit je vervolgens aan op de Experia WiFi.
Kijk ook een of je nog electriciteitsbuizen hebt met telefoonkabels. Als je die hebt, vervang de dan door UTP netwerkkabels.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @HermanRosmalen. Welkom op het forum. Ik zie dat WJB al een uitgebreid antwoord heeft gegeven op jouw vraag. Ben je hiermee geholpen of zijn er nog andere vragen? Mocht je nog andere vragen hebben dan horen we dat graag van je!

Reageer