Beantwoord

wifi versterker problemen

  • 11 December 2020
  • 8 reacties
  • 349 keer bekeken

Goedemiddag,

Helaas, een hoop geprobeerd, een half uur gebeld met KPN, maar het schijnt niet mogelijk te zijn mijn 3 zwarte Wi-Fi versterkers op de Experia 10 aan te sluiten. Als ik de eerste versterker aansluit, neemt deze de naam van het modem circa een minuut over, daarna staat er ’ArcadyanDefault’ op de Wi-Fi Analyzer. Dit komt duidelijk van het merk ‘Arcadyan’ van de versterker. Volgens mij werkt het per saldo niet. Tig keer alles loskoppelen, resetten, op internet speuren, etc. Als het werkelijk niet werkt wil ik graag de versterkers retour sturen en mijn geld terug. Het is immers een niet bruikbaar probuct… Ongelooflijk in deze tijd, maar goed…

Een teleurgestelde Fred…

admin: eigen topic aangemaakt

icon

Beste antwoord door Fred Eric 12 December 2020, 03:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Nou die werken prima. Log in op de experia wifi's. http://192.168.2.150/ het paswoord staat achterop de knipperende versterker. 

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u wel op de Experiabox inloggen?

http://192.168.2.254

Nou die werken prima. Log in op de experia wifi's. http://192.168.2.150/ het paswoord staat achterop de knipperende versterker. 

Goedemorgen,

Ter eerste merci voor de respons. Echter bovengenoemde link werkt niet. Bij mij niet, en ook niet bij de KPN medewerker ook niet. Ook aan het eind nummer 49 of 54 werkt niet. De computer geeft dat ook aan:

 

Deze site is niet bereikbaar

Het duurt te lang voordat 192.168.2.150 reageert.

Probeer dit eens:

  • Controleer de verbinding
  • Controleer de proxy en firewall
  • Windows Netwerkcontrole uitvoeren

ERR_CONNECTION_TIMED_OUT

 

Wi-Fi versterker van tevoren een reset gegeven en aangesloten. Zie voor de rest boven. Ook daarna een reset op de versterker werkt niet helaas. Nu heb ik dat met twee verschillende Experia Wi-Fi versterkers geprobeerd, maar steeds hetzelfde resultaat. zodra de versterker het signaal van het modem overneemt, wordt de W-Fi naam ’ArcadyanDefault’. EN daarna is het voor zover ik kan zien ook onmogelijk om naam etc. van de Wi-Fi versterker te veranderen.

Met vriendelijke groet, Fred

Kunt u wel op de Experiabox inloggen?

http://192.168.2.254

Goedemorgen,

Merci voor de respons. Als het modem aan staan zonder een Experia Wi-Fi versterker wel, en ik kan ook de naam etc. van het modem veranderen. Ik zal zo eens de versterker, welke ik gereset heb, opnieuw aansluiten. Daarna de firewall bewerken, en kijken of ik toch de versterker kan wijzigen. Ik verwacht  namelijk dat mijn Wi-Fi naam weer ’ArcadyanDefault’ na enige tijd als de versterker de Wi-Fi heeft overgenomen.

Met vriendelijke groet, Fred

Goedemorgen,

Yep, na enig zoeken en gesleutel gevonden!

Wat ik gedaan heb, en de gevolgen:

Experia 10 modem aansluiten, aanzetten, en wachten tot de ledjes (behalve ‘Eco’ allen branden)

Experia Wi-Fi versterker (in mijn geval het zwarte vierkante type) met alleen de stroomvoorziening aangesloten resetten (vrij lang knopje achterop indrukken). Bij versterker gaan eerst alle 4 ledjes tegelijk knipperen. De reset knop ingedrukt houden totdat alle lampje uit zijn. De versterker even met rust laten totdat het linker lampje (power) continue brandt (het kan ook zijn dat hij knippert, zoekende is)

Netwerk kabel aansluiten op de versterker. P.S. De versterker op een bruikbare plek zetten. Dit hoeft niet persé vlak naast het modem.

Wachten totdat het blauwe Wi-Fi ledje op de versterker continue brandt.

Firewall (in mijn geval Avast Premium) tijdelijk uitzetten. Het kan zijn dat dit bij u niet hoeft. Dus onderstaande eerst proberen zonder de firewall uit te zetten.

De link http://192.168.2.150/ in de browser gebruiken.


U krijgt te zien: ‘Log in op uw WiFi netwerk’

De ‘Gebruikersnaam: ‘ kunt u niet veranderen, dat is standaard ‘admin’.

Het ‘Wachtwoord:’ dient u af te lezen onder de Wi-Fi versterker. Let op! U dient de onderste code te hebben, aangeduid met ‘Web password:’

 

Daarna geeft dient u automatisch een nieuw wachtwoord dubbel in te geven.

 

Het blauwe ledje op de versterker begint te knipperen. Nu de versterker het Wi-Fi signaal uitzend,  en niet meer het modem, is althans bij mij de naam van het netwerk en het wachtwoord nu van de versterker : ‘ArcadyanDefault’.  Deze dient u te veranderen. De versterker neemt dus niet automatisch de naam en wachtwoord van het modem over(!). 

 

U ziet nu ‘Netwerk status’ met daaronder ook de versterker als afbeelding. U klinkt nu op deze afbeelding.

 

U klikt nu bovenaan op de knop ‘Instellingen’. U krijgt dan de ‘Wi-Fi instellingen’ te zien.

Verander in de aangeven lijst:

‘Netwerk naam/SSID:’  :   uw eigen netwerk naam

‘Veiligheidssleutel:’  :  uw eigen wachtwoord (Bij mij was het zo dat mijn oude wachtwoord, welke bij veel apparaten aangesloten op Wi-Fi ingevoerd was, niet meer aan de veiligheidseisen voldeed. Ik diende dus een sterker wachtwoord in de voeren, en later de wachtwoorden van de op Wi-Fi werkende apparaten te veranderen. Van Toon tot radio’s etc.)(P.S. U kunt meer instellingen veranderen.)

 

Klik onderaan de gegevens op de knop ‘Opslaan’. Het duurt even voordat de versterker de gegevens heeft overgenomen. Het scherm geeft een tijdbalk aan.

 

Klaar, de Experia Wi-Fi versterker heeft nu de door u opgeven netwerk naam en wachtwoord. Met een zogenaamde Wifi Analyzer op uw mobiele telefoon, kunt u kijken of de netwerk naam correct is, en waar de Wi-Fi sterk of zwak is. Op diverse online sites kunt u de download en upload snelheid testen op diverse plekken. Vergeet niet dat de Firewall slechts even uit dient te zijn. Ok kon dit instellen op 10 minuten, anders dient u de firewall wel weer aan te zetten.

 

Een tweede Experia Wi-Fi versterker eerst zoals hiervoor beschreven resetten, daarna aansluiten. In mijn geval neemt de tweede versterker wèl de netwerk naam en wachtwoord automatisch over.

 

Alles op eigen risico.

 

Succes!

 

Met vriendelijke groet, een tevreden Fred

Reputatie 3
Badge +1

Super dat het gelukt is👍😎

Signaalsterkte. Werkt uitstekend, ook op zolder. (Het lichtblauwe signaal is van de begane grond - werkplek, het donkerblauwe signaal (beiden onder ‘Fred’) is van de eerste verdieping.)

Met vriendelijke groet, Fred

Fijn dat het werkt en dank voor de mooie uitgebreide beschrijving!