Kennisbank

Apparatuur terugsturen naar KPN

  • 6 April 2022
  • 0 reacties
  • 11768 keer bekeken
Apparatuur terugsturen naar KPN
Reputatie 7
Badge +19

Wil je apparatuur naar ons terugsturen? Apparatuur die je van ons bruikleen hebt gekregen, willen we graag terug. Zo kunnen wij het recyclen. Goede apparatuur wordt gecontroleerd, schoongemaakt en opnieuw gebruikt. Ook gekochte apparatuur kun je binnen 14 dagen retour sturen. Je leest in dit artikel alles over hoe je dit doet. 

Inhoud

 

Hoe stuur ik apparatuur in bruikleen retour naar KPN?

Heb je jouw abonnement opgezegd of heb je jouw bestelling geannuleerd? Dan krijg je van ons een retourdoos, inclusief retoursticker en instructies voor het terugsturen. De doos geef je af bij een PostNL locatie. Daar heb je 14 dagen de tijd voor. Je apparatuur op deze manier retour sturen is gratis.

 

Welke apparatuur moet ik terugsturen?

Van je tv- en internetabonnement stuur je terug:

  • De Experia Box (modem)
  • De tv-ontvanger(s)
  • Stroomadapter(s)

Van je Digitenne-abonnement stuur je terug:

  • De tv-ontvanger(s)
  • De antenne(s)
  • De stroomadapter(s)

 

Wat als ik geen retourdoos ontvangen heb?

Geen probleem. Je kunt ook een eigen doos gebruiken om de apparatuur in te verpakken. Er zijn geen kosten aan verbonden. Iets versturen naar een antwoordnummer is altijd gratis. Je pakt de apparatuur in een willekeurige, stevige doos in, en verstuurt dit gratis naar ons retouradres:

KPN
Antwoordnummer 10119
2400VB Alphen aan den Rijn

 

Hoe stuur ik andere apparatuur terug naar KPN?

Je hebt 14 dagen om de bestelling te annuleren en de spullen gratis terug te sturen. Er zijn verschillende manieren om gekochte apparatuur terug te sturen. Welke manier voor jou van toepassing is, ligt eraan hoe je de apparatuur hebt gekocht.

 

Mobiel toestel bij mobiel abonnement

Je kunt jouw abonnement tot 14 dagen na ontvangst jouw toestel annuleren, bijvoorbeeld omdat het toestel niet bevalt. Neem voor retourneren of omruilen telefonisch contact met ons op via 0800-0402 (gratis).

Heb je schade aan je mobiel en ben je verzekerd? Ga dan naar onze pagina over toestelverzekering en vul je gegevens in.

 

Apparatuur gekocht in de winkel, bij een monteur of via de klantenservice

Apparatuur dat je gekocht hebt in de winkel, bij de monteur of via de klantenservice kan je retourneren in een KPN winkel bij jou in te buurt. Zorg dat je de bestelbevestiging of aankoopbewijs meeneemt.

 

Apparatuur gekocht via de Wifi Manager

Apparatuur dat je gekocht hebt via de Wifi Manager, kan je retourneren in een KPN winkel bij jou in te buurt. Zorg dat je de bestelbevestiging of aankoopbewijs meeneemt.

 

Apparatuur gekocht in de webshop

Heb je bijvoorbeeld een wifiversterker, een Chromecast of een DECT-huistelefoon gekocht in de webshop Apparatuur voor Thuis? Deze kan je retourneren via Ceva Logistics. Volg hiervoor de retourstappen in de bevestigingsmail of de brief die bij de bestelling zit. Kom je er niet uit, dan kan je telefonisch contact opnemen met Ceva Logistics via 070 301 39 88.

 

Veelgestelde vragen

 

Wat moet ik terugsturen als ik nieuw modem of tv-ontvanger krijg?

Deze apparatuur heb je in bruikleen bij jouw abonnement. Krijg je een nieuwe Experia Box, omdat je eigen Experia Box kapot is of vervangen wordt? Stuur de Experia Box terug samen met de stroomadapter.

Krijg je een vervangende tv-ontvanger omdat die van jou kapot is of vervangen moet worden? Je ontvangt een pakket waar alleen een nieuwe tv-ontvanger en een stroomkabel in zitten. Bewaar dus je afstandsbediening en HDMI-kabel. De oude tv-ontvanger en stroomadapter stuur je naar ons terug.

 

Ik heb een tv-ontvanger die ik niet gebruik. Kan ik die terugsturen?

Pas dan je abonnement aan. Anders blijf je er huur voor betalen. Daarna stuur je de tv-ontvanger en bijbehorende stroomadapter naar ons terug.

 

Wat moet ik doen als mijn apparatuur kapot is bij ontvangst?

Heel soms komt het voor dat een apparaat kapot is als je het ontvangt. Dat lossen we natuurlijk zo snel mogelijk op. Bel direct naar de klantenservice via 0800-0402. We leggen je dan uit hoe je defecte apparaat omgeruild kan worden.

 

Wanneer gaan de 14 dagen bedenktijd in?

De periode van 14 dagen begint te lopen bij:

  • Een overeenkomst voor een dienst of abonnement: de overeenkomst is per mail verstuurd. Hierin staat de datum van de aansluiting of de datum van de monteursafspraak. Op die datum start de bedenktijd van 14 dagen.
  • Een consumentenkoop: de dag waarop je het (laatste) product hebt gekregen. Een overeenkomst die zowel om een consumentenkoop als om het uitvoeren van diensten gaat (bijvoorbeeld een mobiel abonnement met toestel): de dag waarop je het (laatst) gekochte product hebt ontvangen.
  • De bedenktijd van 14 dagen geldt niet altijd. Dit verschilt per dienst. We laten je tijdens het bestelproces weten of deze bedenktijd geldt.

 

Wanneer krijg ik mijn geld terug?

Heb je online besteld? Dan storten we je geld enkele werkdagen nadat wij het product hebben ontvangen terug. Je kunt je retourzending volgen via een Track & Trace code. Deze kun je opvragen bij PostNL.

Heb je via onze monteur of telefonisch besteld? Ga dan naar de KPN winkel in jouw buurt. Daar storten we je geld via retourpin terug. Het staat de volgende werkdag op je rekening. Vergeet dus niet je pinpas mee te nemen.

 

Ik heb per ongeluk mijn eigen apparatuur teruggestuurd. Wat kan ik nu doen?

Als je er snel bij bent, kunnen we jouw eigen apparatuur misschien terughalen. Maar vaak lukt dit helaas niet meer. Dit komt omdat retourpakketten binnen 2 werkdagen na ontvangst verwerkt worden. Als het pakketje vandaag of gisteren verstuurd is, kunnen we natuurlijk wel kijken of we jouw apparatuur kunnen redden. Verzamel de volgende informatie en neem contact op met onze klantenservice:

  • Datum waarop je het pakketje teruggestuurd hebt
  • Track & Trace nummer
  • Een duidelijke beschrijving en kenmerken van het verkeerde retour gestuurd product

 

Ik ontvang een herinnering om apparatuur terug te sturen, maar ik heb alles al verstuurd. Wat nu?

Als je apparatuur niet retour stuurt, sturen wij een herinnering. De eerste herinnering versturen wij 2 weken na de formele opzegdatum. De tweede herinnering sturen we een week na de eerste herinnering.

Soms komt het voor dat je een herinnering ontvangt terwijl je de apparatuur al teruggestuurd hebt. Vaak is de retour dan nog niet administratief verwerkt. Je mag de herinnering dan negeren.

Heel soms sturen wij een verkeerde herinnering uit. Je ontvangt dan een brief terwijl er helemaal geen apparatuur is om terug te sturen. In dat geval mag je de brief ook negeren.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.