Kennisbank

Overstappen met de overstapservice van KPN

  • 31 March 2022
  • 0 reacties
  • 1403 keer bekeken
Overstappen met de overstapservice van KPN
Reputatie 7
Badge +19

De Overstapservice van KPN maakt overstappen makkelijk. Overstappen van Ziggo naar KPN? We helpen je op weg.

 

Het gemak van de overstapservice

Onze overstapservice maakt jouw overstap naar KPN makkelijk. Kies tijdens het bestellen van je nieuwe abonnement voor de gratis overstapservice. Wij zeggen je huidige abonnement voor je op en regelen de overstap voor je.

 

Overstappen doe je in 4 stappen

  1. Einddatum van je oude contract nakijken
    Loopt het contract bij je huidige provider nog langer dan 4 maanden? Dan kan je dit contract, tegen mogelijk extra kosten, al eerder stopzetten. Of zet de Overstapwekker. Dan krijg je van ons een seintje zodra je kosteloos kunt overstappen naar KPN.
  2. Kies jouw nieuwe pakket
    Stel je pakket samen en kies tijdens je bestelling voor de gratis overstapservice. Wij zeggen je abonnement op en regelen de rest met je huidige aanbieder. Jij hoeft dus niets te doen.
  3. Startdatum kiezen
    Kies zelf de activatiedatum: dit is de datum waarop je internet kunt gebruiken.
  4. Internet & TV installeren
    Je ontvangt het installatiepakket maximaal 3 dagen voor de start van je abonnement. En met onze KPN Thuis app sluit je makkelijk zelf binnen 20 minuten Internet & TV aan.

 

Veelgestelde vragen

 

Moet ik mijn huidige contract opzeggen als ik overstap naar KPN?

Nee, dat hoeft niet. Met de overstapservice zeggen wij jouw internetabonnement op bij je huidige provider. Bekijk voor je overstapt altijd eerst je vanaf welke datum je je huidige contract kunt opzeggen. Zo voorkom je onverwachte kosten.

 

Mijn huidige contract is nog niet afgelopen. Kan ik al overstappen?

Je kunt je contract ook eerder opzeggen. Mogelijk brengt je huidige provider hiervoor kosten in rekening. Extra kosten voorkomen? Zet dan de Overstapwekker. We sturen je een berichtje als je kunt overstappen.

 

Kan ik de overstapservice gebruiken als ik ga verhuizen?

Nee, als je gaat verhuizen moet je de aansluiting op je oude adres zelf opzeggen. Voor je nieuwe adres vraag je een nieuw abonnement aan.

 

Kan ik mijn e-mailadres van mijn huidige provider meenemen?

Nee, we kunnen geen e-mailadressen overnemen. Wel kan je het e-mailadres van je huidige provider nog 6 maanden gebruiken nadat je abonnement is gestopt. Wil je het na die 6 maanden blijven gebruiken? Neem dan contact op met je huidige aanbieder.

Ook als je van KPN overstapt naar een andere aanbieder, kun je het KPN e-mailadres nog 6 maanden gebruiken. Wil je het langer blijven gebruiken? Neem dan contact met ons op om het e-mailadres om te laten zetten naar E-mail Only. E-mail Only kost €7,50 per maand en na het eerste jaar maandelijks opzegbaar.

 

Ik stap over en wil mijn vaste telefoonnummer meenemen. Kan dat?

Ja. Een telefoonnummer meenemen kan alleen via de overstapservice in combinatie met een actief internetabonnement.

 

Kan ik mijn vaste telefoonnummer per direct meenemen?

Je kan een vast telefoonnummer per direct meenemen naar een andere provider. Geef dit aan tijdens het aanvragen van Nummer porteren. Je hebt wel een actieve internetaansluiting bij je nieuwe provider nodig.

 

Ik wil mijn telefoonnummer meenemen maar mijn internetaansluiting behouden. Kan dat?

Ja. Dat kan als je dit aangeeft bij het aanvragen van Nummer porteren.

 

Ik wil zelf mijn verbinding opzeggen

Ga je verhuizen of wil je liever zelf je abonnement opzeggen bij je huidige provider? Je kunt altijd zelf je abonnement bij je huidige aanbieder opzeggen. Je kunt hiervoor deze voorbeeldbrief gebruiken.
 

Meer weten over overstappen?

Wil je meer informatie over het overstappen van aanbieders? Op coin.nl/overstappen lees je er alles over.

 

Overstappen van XS4ALL naar KPN?

Je wordt automatisch overgezet op de KPN techniek. Je hoeft er zelf niets voor te doen. Zie voor meer informatie ons XS4ALL welkomsttopic.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.