Met KPN Pay betaal je veilig en snel in de App Store, de Google Play Store en de Microsoft Store. En je betaalt gewoon via je KPN Mobiel factuur. Makkelijk en vertrouwd. Lees hieronder hoe je dit doet.
Let op: Wij bieden de mogelijkheid om via jouw KPN factuur te betalen met KPN Pay, maar dit staat niet standaard ingesteld. Voordat je KPN Pay kunt gebruiken, moet je deze wel als betaalmethode in jouw app store instellen. Wil je niet meer via jouw factuur betalen? Zet KPN Pay dan stop via jouw telefoon. Liever helemaal blokkeren zodat je KPN Pay ook niet meer als betaalmethode kunt instellen? Maak dan een belafspraak.
Inhoud
Je kunt alle bestellingen in de app- of online stores van Google, Apple en Microsoft betalen via de mobiele factuur van KPN. Je hebt dus geen creditcard, iDEAL of PayPal meer nodig om apps, spelletjes of muziek aan te schaffen. Je kunt maximaal € 50,- per aankoop en maximaal € 300,- per factuurmaand via je KPN factuur betalen. Wel moet je KPN Pay eerst instellen om hier gebruik van te kunnen maken.
Hoe werkt KPN Pay?
Betalingen van de app store via je KPN factuur
Bij elke bestelling in Google Play, de App of Microsoft Store kun je kiezen op welke manier je wilt betalen. Zo kun je ook kiezen om te betalen via je KPN factuur. Dit noemen we KPN Pay. Het aanschafbedrag komt dan op je volgende factuur.
Direct na aankoop ontvang je een bevestiging van je bestelling per e-mail. Je krijgt de mail op het e-mailadres dat gekoppeld is aan jouw account van de betreffende store. Er worden geen extra kosten gerekend voor betalen via je KPN-factuur. Je betaalt alleen de prijs die vermeld wordt in de store.
Betalingen van andere online diensten via je KPN factuur
Je kunt KPN Pay ook gebruiken om te betalen voor andere online diensten, die niet via de app store werken. Zie je e-bill.mobi bij store op je factuur staan? E-Bill.mobi is een dienst waarmee bedrijven en organisaties hun diensten of producten af kunnen rekenen via de telefoonrekening. Kijk op e-bill.mobi om je abonnement te stoppen. Hieronder lees je meer over het blokkeren van betalingen via KPN Pay.
De eerste keer betalen met KPN Pay
De eerste keer dat je KPN Pay wilt gebruiken, moet je deze betaalmethode toevoegen aan de app store. Je kunt KPN Pay namelijk niet gebruiken als je dit niet ingesteld hebt. Lees hier hoe je KPN Pay kunt instellen.
KPN Pay stopzetten en/of blokkeren
Wil je geen aankopen meer betalen via je KPN factuur? Lees hier hoe je KPN Pay kunt stopzetten. Dit kan je gemakkelijk zelf regelen via jouw telefoon. Je leest hier ook hoe je KPN Pay kunt blokkeren.
Zien welke aankopen je hebt gedaan
Je kunt jouw aankopen op 2 manieren inzien: via de factuur en via de store. Hieronder leggen we uit hoe je dit kunt doen.
Goed om te weten: Bij KPN Prepaid kan je de aankoop niet bekijken. Want het wordt van je beltegoed afgeschreven.
Aankopen op de KPN factuur
De betalingen staan automatisch op je volgende factuur. De factuur kan je bekijken en downloaden in MijnKPN. De betaling staat onder de categorie 'Online aankopen’. Deze vind je op de specificatie van de factuur, op pagina 2 of verder.
Je kunt op de factuur ook zien bij welke store je iets hebt gekocht. Er staat ook bij hoeveel het kostte en wanneer je dit hebt gekocht. Deze informatie vind je in de verbruiksspecificatie aan het einde van de factuur.
Aankopen in de store
Wil je (liever eerder) weten welke aankopen je hebt gedaan? Bekijk dit dan via de store van jouw telefoon.
Zo werkt het voor iPhone:
- Ga naar reportaproblem.apple.com
- Log in met je Apple ID en wachtwoord
Je krijgt nu een lijst met alle aankopen te zien. Zo kan je ook op het bedrag zoeken en kijken welke aankoop hierbij hoort.
Zo werkt het voor Android:
- Ga naar de Play Store
- Klik rechtsboven op jouw profiel. Er opent nu een menu.
- Ga naar betalingen en abonnementen.
- Klik op ‘Budget en geschiedenis'. Je krijgt nu een overzicht van al jouw aankopen.
Betalen met KPN Pay lukt niet
Soms lukt het niet om te betalen via je KPN factuur. Of zie je de betaalmogelijkheid niet in de app store. Dit kan verschillende oorzaken hebben:
- Je hebt een zakelijk abonnement. KPN Pay is alleen te gebruiken voor klanten met een consumenten abonnement.
- Je bent net overgestapt van KPN Prepaid naar KPN Mobiel. Soms is het nodig om het toestel opnieuw op te starten. Werkt het dan nog niet? Verwijder dan de betaalmethode in de app store en stel het opnieuw in.
- Je hebt het maximum voor KPN Pay bereikt. Je kunt maximaal € 50,- per bestelling en maximaal € 300,- per factuurmaand via je KPN factuur betalen.
- Je wilt voor de eerste keer KPN Pay gebruiken en bent niet verbonden met mobiel internet. Alleen voor de Google Play Store is het belangrijk dat je mobiele data gebruikt. Dit hoeft maar 1 keer. Daarna kan je ook aankopen doen via wifi.
- Je bent geblokkeerd (wegens wanbetaling). Je kunt dan geen online aankopen via je KPN factuur betalen. Het kan tot 2 weken na betaling duren voor KPN Pay weer werkt.
- Je betalingsgegevens zijn niet goed geregistreerd. Verwijder de betaalmethode en stel deze opnieuw in.
- De dienst is tijdelijk niet beschikbaar. Soms is er een storing. Je krijgt dan een foutmelding te zien. Dit lost zichzelf vaak op. Probeer het later nog eens.
-
Je hebt betalen via je factuur uitgeschakeld. Neem contact op met onze klantenservice door een belafspraak te maken, als je KPN Pay in wilt schakelen.
Veelgestelde vragen
Kan ik KPN Pay ook gebruiken met Prepaid?
Ja, dat kan. Maar dit is alleen beschikbaar voor de Google Play Store. Voor de App Store en Microsoft Store heb je een abonnement nodig.
Kan ik met een Kids Sim of Teens Sim aankopen via mijn factuur doen?
Als jij een Kids Sim of Teens Sim hebt afgesloten na 19 augustus 2024 dan is apps afrekenen via de mobiele factuur standaard geblokkeerd. Bij een Kids Sim afgesloten van voor 19 Augustus 2024 staat daar standaard geen blokkade op.
Hoeveel kan ik per keer en per maand kopen?
Je kunt maximaal € 50,- per aankoop en maximaal € 300,- per factuurmaand via je KPN factuur betalen.
Kan ik mijn aankooplimiet verhogen of verlagen?
Nee, dit kan niet.
Krijg ik een bevestiging van mijn aankoop?
Je ontvangt direct een bevestigingsmail van de app store op het e-mailadres dat je daar zelf hebt opgegeven.
Hoe kan ik een aankoop annuleren?
Je kunt een verzoek doen om je aankoop (app of game) te annuleren via de app store.
Hoe kan ik mijn aankopen zien voor Prepaid?
Je kunt bij Prepaid je aankopen niet bekijken, omdat deze direct van je beltegoed worden afgeschreven. Wil je weten waar jouw beltegoed is gebleven? Neem contact op met onze klantenservice door een belafspraak te maken. We kunnen dan kijken waar jouw beltegoed voor is gebruikt. Houd je simkaartnummer of pukcode bij de hand. Deze hebben we nodig om jou te identificeren.
Let op: Je kunt geen specificatie opvragen.
Ik heb een vraag of klacht over mijn aankoop
Dat is erg jammer. Gaat jouw vraag of klacht over een app of andere downloads? Je kunt dan terecht bij de maker van de app of bij de Store zelf. Vaak kan je vanuit de bevestiging klikken op een link voor contact.
Gaat jouw vraag of klacht over de factuur? Neem dan gerust contact met ons op. Houd er wel rekening mee dat wij geen aankopen vergoeden. Wij regelen alleen de betaling aan de Store. Wil je geld terug? Neem dan contact met de Store op.
Is je probleem nog niet opgelost, of je vraag nog niet beantwoord? Gebruik de zoekfunctie voor oplossingen van andere gebruikers. Kom je er niet uit, maak dan gerust een eigen topic aan.
Heb je feedback op de inhoud van dit Kennisbank artikel? Of heb je andere ideeën, opmerkingen of vragen over de Kennisbank? Laat het ons weten in ons Feedback op de kennisbank topic.