kennisbank

Online tv-kijken bij KPN: tv.kpn.com

  • 30 March 2022
  • 0 reacties
  • 2712 keer bekeken
Online tv-kijken bij KPN: tv.kpn.com
Reputatie 7
Badge +21

Met Interactieve TV kun je via de KPN TV website online tv-kijken op jouw laptop of pc door heel Europa. Je leest er hier alles over.

Inhoud

 

Algemeen

 

De KPN TV website gebruiken

Log in op de Interactieve TV website met jouw KPN account of met abonnementsnummer en pincode.

Er zijn 2 manieren om te zien wat er nu op tv is:

  • Kies een van de programma’s die nu op tv zijn via de startpagina.
  • Klik op ‘Nu op TV’ bovenin de balk en kies daarna het programma dat je wil bekijken. 

Kijk je liever op je telefoon of tablet? Gebruik hiervoor onze KPN TV app


Wat kan ik met de KPN TV website?

  • Programma’s tot 7 dagen terug bekijken vanuit de TV Gids
  • De website gebruiken om TV of video’s te kijken op je grote scherm door Chromecast ondersteuning (via Google Chrome)
  • Buitenshuis tv kijken, dus ook in de EU
    • Let op: niet alle Europese landen zijn onderdeel van de EU. Noorwegen, Zwitserland en (sinds 1-1-2021) het Verenigd Koninkrijk vallen hier niet onder. Je kunt in deze landen geen programma's kijken, wel de gids gebruiken.
  • Begin gemist 
  • Live pauzeren


Ik weet mijn KPN-ID gegevens en/of abonnementsnummer/pincode niet meer

Op de pagina ‘KPN account: wachtwoord vergeten’ kan je een nieuw wachtwoord aanmaken. 

Ben je de pincode voor Interactieve TV vergeten of ben opzoek naar je abonnementsnummer? Op de pagina ‘iTV pincode of abonnementsnummer’ vind je alle informatie hierover. 

 

Welke zenders kan ik via de KPN TV website bekijken?

Bekijk online op https://www.kpn.com/zenders het zenderoverzicht.

Zenderoverzicht

 

Wat zijn de vereisten om de KPN TV website te kunnen gebruiken?

De KPN TV website kan je gebruiken met de volgende browsers:

  • Google Chrome
  • Firefox
  • Edge
  • Safari

Het maakt niet uit of je Windows of MacOS gebruikt.
 

Hoe werkt Chromecast i.c.m. de KPN TV website?

Op de KPN TV website kan je alleen casten als je eerst een item afspeelt. Rechtsboven in de player zie je een Chromecast icoon, waar je op kunt klikken om met je Chromecast te verbinden. Deze functie werkt alleen via Google Chrome en niet via de andere internetbrowsers.

 

Met hoeveel mensen kan ik tegelijk kijken?

Als je verbonden bent met jouw thuisnetwerk, kun je met 3 apparaten tegelijk iTV online gebruiken. Buitenshuis kun je met 2 apparaten tegelijk kijken. Het aantal kijkers via de tv-ontvanger telt hier niet in mee.

 

Films & Series kijken in On Demand

 

Hoe vind ik een film of serie in On Demand?

Op de startpagina van de KPN TV website staan een aantal voorgestelde films en series die je kunt kijken. Ook kun je boven in beeld klikken op ‘Films’ of ‘Series’. Daarnaast kan je een film of serie zoeken via 'Zoeken'. Op de website klik je bovenin het scherm op het vergrootglas en zoek je op titel. 

 

Kan ik video’s hervatten?

Verder gaan waar je gebleven bent in video’s kan alleen tussen de app en de website onderling. Tussen de tv-ontvanger en de app/website vindt er nog geen synchronisatie plaats.

 

Kan ik ook video’s huren?

Ja, je kan video's huren via tv.kpn.com. Dit is niet mogelijk via de apps. tv.kpn.com werkt echter ook gewoon op je mobiel/tablet dus op die manier kun je alsnog films huren.

 

 

 

TV Gids en Terugkijken

 

Wat staat er in de TV Gids?

De TV Gids geeft een overzicht van alle programma’s van de afgelopen 7 dagen en de komende 5 dagen. In de TV Gids vind je ook makkelijk de programma’s die beschikbaar zijn voor ‘7 dagen terugkijken’. Dit herken je aan het oranje icoontje onder het programma.

 

De nieuwe tv gids

 

Hoe kan ik een programma terugkijken?

Je kijkt programma’s tot 7 dagen terug via de Gids. Je kunt een programma terugkijken als deze meer dan 15 minuten geleden is afgelopen. Programma’s die je terug kunt kijken zijn in de Gids te herkennen aan het oranje icoontje onder het programma.

 

Waarom kan ik bij sommige programma’s niet doorspoelen?

Voor sommige zenders is het doorspoelen van uitzendingen niet mogelijk. We mogen de doorspoelfunctie in verband met rechten niet gratis aanbieden. Wanneer je niet kunt doorspoelen, wordt dit aangegeven met de melding: “Vooruitspoelen voor deze zender niet toegestaan”.

 

Begin gemist en Live pauzeren

Als Begin gemist beschikbaar is voor een programma, kan je op het icoontje linksonder in de player klikken. Het programma begint dan vanaf het begin.

Live pauzeren werkt zoals je misschien al verwacht. Je pauzeert het programma. Tijdens het kijken van een programma zie je de pauzeknop in het midden van je scherm.

 

Opnames

 

Hoe kan ik een programma opnemen?

Als je het Opnemen pakket hebt, kun je programma’s opnemen. Op de informatiepagina van het programma vind je de mogelijkheid om het programma op te nemen. Je kunt van alle kanalen die in je abonnement zitten een opname inplannen. 

 

Hoe verwijder of annuleer ik een opname?

Op de iTV website kun je geplande opnames annuleren op de detail pagina. Verwijderen van opnames is ook mogelijk. Klik bij de opname op de 3 puntjes en kies voor "verwijderen".

 

Het lijkt of er een storing of probleem is, wat nu?

Dit kan aan verschillende dingen liggen. Kijk op de oplos pagina of jouw probleem erbij staat en of je dit zelf op kunt lossen. Als dit niet het geval is dan kan je het beste een nieuw topic aanmaken. We helpen je graag verder!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.