Kennisbank

Multisim bij KPN

  • 13 February 2023
  • 0 reacties
  • 2983 keer bekeken
Multisim bij KPN
Reputatie 7
Badge +19

Met Multisim bij KPN ben je altijd en overal bereikbaar zonder telefoon. Het is een extra digitale simkaart (e-sim) voor je smartwatch.


Wat is KPN Multisim?

Met KPN Multisim kun je op je smartwatch met e-sim je eigen data en belminuten gebruiken. Het is een extra digitale simkaart (e-sim) voor je smartwatch.

 

Wat kost Multisim?

Een Multisim abonnement kost 5,- per maand naast je huidige KPN Mobiel abonnement. Hiermee maak je gebruik van je belminuten, smsjes en data van je huidige abonnement. Het Multisim abonnement is dagelijks opzegbaar.

 

Multisim op de Apple Watch

Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren op de Apple Watch

  • Minimaal iOS versie 16.1
  • Minimaal WatchOS versie 9.1, op een Europees model Apple Watch
  • Aanbiederinstellingen Minimaal NL KPN & KPN NL 52.1
    • dit check je via Instellingen > Algemeen > Info. Scroll daar naar beneden en kijk bij Netwerk en Aanbieder. Zie je een lager nummer dan 52.1, volg dan de stappen op de site van Apple om dit handmatig een update te geven:  https://support.apple.com/nl-nl/HT201270. 

Zorg dat je altijd de meeste up-to-date software versies geïnstalleerd hebt. Dit werkt het beste.

 

Hoe activeer ik KPN Multisim op de Apple Watch?

Heb je een geschikte Apple Watch én een mobiel abonnement bij KPN? Dan activeer je Multisim gemakkelijk zelf via de Watch-app op je iPhone:

  1. Open de Watch-app op je iPhone.
  2. Tik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'.
  3. Tik op 'Configureer mobiel netwerk'.
  4. Voeg de Apple Watch toe aan het abonnement'.
  5. Log in met je KPN ID.
  6. Tik op 'aanzetten' Multisim.
  7. Tik op 'Ja, ik ga akkoord'.
  8. Je Apple Watch Cellular wordt geactiveerd. Wacht totdat dit is afgerond, dit kan soms wat langer duren.

Heb je een Apple Watch met Multisim bij KPN besteld? Volg dan stap 1 t/m 3 en wacht tot de activatie is afgerond.

 

Hoe verwijder ik KPN Multisim van de Apple Watch?

Je hebt een nieuwe Apple Watch gekocht en daar wil je graag KPN Multisim op activeren. Maar dit lukt niet, omdat dit nog actief is op jouw oude Apple Watch. De oplossing is om de KPN Multisim van de oude Apple Watch te verwijderen. Dit kan je doen via jouw iPhone; jouw oude Apple Watch is niet nodig. Hieronder de instructies:

  1. Open de Watch-app op je iPhone.
  2. Tik op het tabblad 'Mijn Watch' en vervolgens op 'Mobiel netwerk'.
  3. Kies het informatie-symbool naast het abonnement dat je wilt verwijderen.
  4. Kies ‘Beheer KPN NL-account’.
  5. Log in met je KPN ID.
  6. Kies het eSIM-abonnement dat je wilt deactiveren.
  7. Tik op ‘Uitzetten’ en bevestig dit door nogmaals op ‘Uitzetten’ te tikken.
  8. Kies ‘Sluiten’. Multisim op jouw oude Apple Watch wordt nu uitgezet.
  9. Kies het informatie-symbool naast het abonnement dat je wilt verwijderen.
  10. Kies ‘Verwijder KPN NL-abonnement’. Bevestig jouw keuze door nogmaals op ‘Verwijder KPN NL-abonnement’ te klikken.
  11. Jouw Multisim profiel is nu verwijderd.

Vervolgens kun je de KPN Multisim opnieuw toevoegen volgens de instructies hierboven.

 

Multisim op de Samsung Galaxy Watch

Vereisten om KPN Multisim te kunnen activeren op de Samsung Galaxy Watch

Multisim voor de Samsung Galaxy Watch series werkt het beste in combinatie met een Samsung telefoon met Android 8.0 en ten minste 1,5 GB RAM. Het gebruik van Multisim voor een Samsung Galaxy Watch in combinatie met andere Android toestellen wordt niet actief ondersteund. We kunnen dan ook niet garanderen dat dit werkt.

 

Hoe activeer ik KPN Multisim op de Samsung Galaxy Watch?

  1. Open de Galaxy Wearable app op je telefoon.
  2. Tik op ‘Instellingen horloge’ en ga naar 'Mobiele abonnementen'.
  3. Tik bij ‘Een mobiel abonnement instellen’ op ‘Volgende’.
  4. Log in met je KPN ID.
  5. Tik op 'Aanzetten' Multisim.
  6. Tik op 'Ja, ik ga akkoord' en op ‘Doorgaan’.
  7. Tik bij het scherm ‘Geregeld!’ op ‘Sluiten’.
  8. Tik vervolgens bij ‘Een mobiel abonnement instellen’ op ‘Abonnement gebruiken’.
  9. Multisim wordt geactiveerd op je Galaxy Watch LTE. Wacht totdat dit is afgerond, dit kan soms wat langer duren.

Heb je een Galaxy Watch met Multisim bij KPN besteld? Volg dan stap 1 t/m 4 en wacht tot de activatie is afgerond. Gebruik onze toestelhulp voor de uitleg per smartwatch.

 

Hoe verwijder ik KPN Multisim van de Samsung Galaxy Watch?

Je hebt een nieuwe Samsung Galaxy Watch gekocht en daar wil je graag KPN Multisim op activeren. Maar dit lukt niet, omdat dit nog actief is op jouw oude Samsung Galaxy Watch. De oplossing is om de KPN Multisim van de oude Samsung Galaxy Watch te verwijderen. Dit kan je doen via jouw smartphone; jouw oude Samsung Galaxy Watch is niet nodig. Hieronder de instructies:

  1. Open de Galaxy Wearable app op je smartphone.
  2. Kies ‘Instellingen horloge’.
  3. Ga naar ‘Mobiele abonnementen'.
  4. Kies ‘Abonnementen beheren’.
  5. Vul jouw KPN inloggegevens in en druk op ‘Inloggen’. Accepteer eventuele cookies.
  6. Kies het eSIM-abonnement dat je wilt deactiveren.
  7. Tik op ‘Uitzetten’ en bevestig dit door nogmaals op ‘Uitzetten’ te tikken. Je multisim wordt nu gedeactiveerd.
  8. Schakel jouw multisim abonnement uit. Bevestig jouw keuze door op ‘Ok’ te klikken.
  9. Kies ‘Abonnement verw.’. 
  10. Vink ‘Ik neem contact op met KPN om mijn abonnement op te zeggen als ik het niet meer nodig heb.’ aan.
  11. Druk op ‘Verwijderen’. Het multisimprofiel wordt nu verwijderd.

Vervolgens kun je de KPN Multisim opnieuw toevoegen volgens de instructies hierboven.

 

Roaming op je smartwatch in het buitenland

Om gebruik te kunnen maken van dataroaming op een smartwatch is er VoLTE (voice over LTE, dus 4G) nodig. Dit geldt voor de smartwatches van Apple en Samsung. In het buitenland maak je gebruik van het netwerk van een daar beschikbare, lokale provider. In dat netwerk moet ook VoLTE beschikbaar zijn voor klanten die roamen op dat netwerk. Een smartwatch heeft daarnaast een specifiek soort verbinding nodig om te kunnen werken en dit wordt niet in alle landen aangeboden. Het kan dus zo zijn dat jouw smartwatch niet in alle landen werkt.

Er komen steeds meer landen en netwerken bij die VoLTE wel volledig ondersteunen. Ervaar je dat het niet werkt, vraag dan via de telefonische klantenservice de meest actuele informatie op.

Je bereikt onze klantenservice vanuit het buitenland op +316 1200 1200 en op 0800 0402 als je nog in Nederland bent.

 

Meer lezen over dataroaming en mobiel in het buitenland? Bekijk dan onze artikelen:

 

Veelgestelde vragen

 

Algemeen

Wat is het verschil tussen Multisim en e-sim?

Een e-sim is een digitale simkaart voor apparaten waar geen simkaart in kan zoals de nieuwste smartphones of een smartwatch. Multisim is een extra digitale simkaart van jouw mobiele abonnement. Zo gebruik jij je abonnement voor meerdere apparaten op hetzelfde moment.

 

Kan mijn smartwatch ook een eigen telefoonnummer krijgen?

Nee, een Multisim gebruikt hetzelfde telefoonnummer en data, belminuten & smsjes uit je huidige KPN abonnement

 

Kan ik twee telefoongesprekken tegelijk voeren?

Ja, je kunt tegelijk op je telefoon en smartwatch een gesprek voeren. Bijvoorbeeld je belt met je telefoon een telefoonnummer en met je smartwatch naar een ander nummer. Of je bent al in gesprek op je telefoon en wordt op je smartwatch door een ander nummer gebeld.

 

Kan ik Multisim ook gebruiken in combinatie met een Duo simkaart?

Ja, je kunt Multisim gebruiken in combinatie met een Duo simkaart. 


Kan ik Multisim ook in het buitenland gebruiken?

Je kunt je Multisim ook in het buitenland gebruiken. 

Om de functie op de Apple Watch Cellular in te schakelen, doe je het volgende:

  1. Open op een Apple Watch Cellular met actieve KPN multisim het Bedieningspaneel door op de zijknop te drukken. Dit vereist watchOS 10.
  2. Tik op de witte knop voor mobiele data.
  3. Bovenaan vind je drie schakelaars: Mobiel netwerk, Mobiele data en Dataroaming (nieuw). Zet Dataroaming aan.

 

 Werkt Multisim ook in combinatie met een Kids Sim abonnement?

Ja! Multisim kun je ook in combinatie met Kids Sim gebruiken

 

Apple

 Hoe kan ik Multisim uitzetten op een Apple Watch?

Uitzetten op een Apple Watch

  • Open je Apple Watch app op je iPhone
  • Ga naar Mobiel netwerk
  • Tik op het i-icoontje achter KPN NL
  • Kies Beheer KPN NL account
  • Login met je KPN ID
  • Selecteer Apple Watch en kies Uitzetten

Of bekijk onze toestelhulp tool voor specifieke uitleg per smartwatch.

 

 

Is mijn iPhone geschikt voor Multisim met Apple Watch?

Op dit moment is het alleen mogelijk om met een iPhone 8 of hoger gebruik te maken van Multisim van KPN met een Apple Watch. Zie verder de Vereisten om Multisim te kunnen activeren. Het werkt niet met bètaversies van iOS. 

 

Is mijn Apple Watch geschikt voor Multsim?

De Apple Watches met een rode rand op de Digital Crown (de thuisknop aan de zijkant van je smartwatch) zijn Cellular varianten. Heb je zo'n Europese variant én minimaal een serie 4 met WatchOS 9.1 dan is deze geschikt voor Multisim
Let op: ​​​​​​Als je een Apple Watch hebt gekocht buiten de Europese Unie zal deze niet werken met Multisim vanwege een verschil in frequentie.

 

Kan ik Multisim voor mijn Apple Watch met iedere telefoon gebruiken?

Een Apple Watch met multisim van KPN kun je alleen koppelen aan een iPhone 8 of hoger met minimaal iOS versie 16.1. Je kunt een Apple Watch niet koppelen met een Android toestel.

 

Samsung

 Hoe kan ik Multisim uitzetten op een Samsung Galaxy Watch?

Uitzetten op een Samsung Galaxy Watch

  • Open de Galaxy Wearable app op je telefoon
  • Ga naar Instellingen horloge
  • Ga naar Mobiele abonnementen
  • Selecteer Abonnementen beheren
  • Log in met je KPN ID
  • Selecteer Android Smartwatch en kies "Uitzetten"

Of bekijk onze toestelhulp tool voor specifieke uitleg per smartwatch.

 

 

 Is mijn Samsung Watch geschikt voor Multsim?

Multisim voor Samsung Galaxy Watch wordt ondersteund vanaf de Samsung Galaxy Watch series5 4G. Let hierbij wel op dat het gaat om de 4G (LTE) versie en niet de versie die alleen Bluetooth ondersteund.

 

 Kan ik Multisim voor mijn Samsung Watch met iedere telefoon gebruiken?

Multisim voor de Samsung Galaxy Watch series werkt het beste in combinatie met een Samsung telefoon met Android 8.0 en ten minste 1,5 GB RAM. Het gebruik van Multisim voor een Samsung Galaxy Watch in combinatie met andere Android toestellen wordt niet ondersteund.

 

Laatste update: 27-10-2023


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.