Kennisbank

Voicemail op je mobiel bij KPN

  • 6 April 2022
  • 0 reacties
  • 10121 keer bekeken
Voicemail op je mobiel bij KPN
Reputatie 7
Badge +19

Meer weten over hoe je voicemail op je mobiel aanzet, of juist hoe je voicemail kan uitzetten? Hoe lang duurt het voor je telefoon door gaat naar voicemail? Lees hier alles over de mogelijkheden van je voicemail.

Inhoud

Gaat jouw telefoon direct naar voicemail? Een oproep wordt na 20 seconden automatisch doorgeschakeld. Deze tijd kan je niet aanpassen. 

  • Het kan daarom met je verbinding te maken hebben. Controleer of je wel bereik hebt.
  • Start je toestel opnieuw op.
  • Controleer jouw toestelinstellingen met Toestelhulp.
  • Het kan ook helpen om je voicemail uit te zetten.

 

Hoe kan ik mijn voicemail aanzetten en uitzetten?

Zet voicemail aan door te bellen naar 12331 of SMS AAN naar 1233.

Zet voicemail uit door te bellen naar 12339 of SMS UIT naar 1233.

Werkt je voicemail niet? Probeer eens om je voicemail uit te schakelen en daarna weer aan te zetten.

 

Hoe lang duurt het voordat je wordt doorgeschakeld naar de voicemail?

Bellers worden na 20 seconden automatisch doorgeschakeld. De maximale lengte van een voicemailbericht is 3 minuten.

 

Hoe kan ik mijn voicemail afluisteren?

Je beluistert jouw voicemail in Nederland vanaf je mobiel door te bellen naar 1233.

 

Kan ik voicemail vanaf een andere telefoon afluisteren?

Ja, dat doe je zo:

  1. Bel naar het nummer waarop de voicemail is ingesteld
  2. Druk op *  tijdens de begroeting
  3. Toets vervolgens jouw eigen telefoonnummer in, gevolgd door #
  4. Typ daarna de pincode in, gevolgd door #️.

 

Hoe stel ik een welkomstbegroeting in?

Stel een welkomstboodschap in door te bellen naar 1233. Ga naar het hoofdmenu en toets 1 voor 'Begroetingen'.

 

Uit welke welkomstbegroetingen kan ik kiezen?

  • Zelf ingesproken begroeting: Spreek zelf de hele tekst in die de beller krijgt te horen. Je kunt 2 begroetingen inspreken.
    • Toets 1 voor een Eerste persoonlijke begroeting
    • Toets 2 voor een Tweede persoonlijke begroeting
  • Ingesproken naam: Spreek alleen je naam in.
    • Toets 3 voor een Standaard begroeting met ingesproken naam
  • Nummerbegroeting: Je nummer wordt voorgelezen.
    • Toets 4 voor een Standaard begroeting met telefoonnummer

 

Visual Voicemail

Je kunt naast de telefonisch voicemail ook gebruik maken van Visual Voicemail. Dit maakt het nog makkelijker om jouw voicemail te beheren en berichten af te luisteren. Ook kan je degene die een voicemail heeft achtergelaten direct terugbellen of een sms sturen.

Op de iPhone zit dit standaard in de toestelsoftware vanaf iOS 11. Op Android kun je hiervoor de KPN Voicemail App downloaden op een toestel met Android 4.4 of nieuwer.

 

Voordelen van Visual Voicemail

  • Direct terugbellen naar degene die een bericht heeft ingesproken
  • Sneller je mobiele voicemails beluisteren en wissen
  • Alle voicemailberichten overzichtelijk in beeld
  • Zelf kiezen welk bericht je eerst luistert
  • Berichten delen met je contactpersonen
  • Begroetingen instellen via de app
  • Berichten behouden die na looptijd verwijderd worden in de voicemailbox

 

Visual Voicemail (de)activeren op Android

Visual Voicemail is gekoppeld aan jouw mobiele nummer. Je hoeft geen gebruikersnaam en wachtwoord te hebben. Wel moet je jouw simkaart in jouw toestel hebben. Daarna kan je de KPN Voicemail app downloaden en installeren. 

Heb je nog niet eerder gebruik gemaakt van Voicemail? Dan word je gevraagd om een PIN-code in te stellen. Deze moet aan de volgende eisen voldoen

  • 4 tot 10 cijfers
  • Geen identieke opeenvolgende cijfers (bijvoorbeeld 1111)
  • Geen opeenvolgende cijfers (bijvoorbeeld 1234)

Heb je al een pincode voor Voicemail ingesteld? Dan kan je deze gebruiken.

 

Wil je Visual Voicemail niet meer gebruiken? Bel dan eerst naar 1233 en kies optie 4 om Visual Voicemail uit te zetten. Daarna kan je de app verwijderen.

 

Visual Voicemail (de)activeren op iPhone

Voordat je gebruik kunt maken van Visual Voicemail, moet je dit instellen.

  1. Open de app op je iPhone en tik rechtsonder op de knop 'Voicemail'.
  2. Tik op 'Configureer nu' in de melding die in beeld verschijnt.
  3. Voer een voicemailwachtwoord in van maximaal tien cijfers.
  4. Bevestig je wachtwoord door deze opnieuw in te voeren. Je kan dit wachtwoord later nog aanpassen.
  5. Stel nu je begroeting in.

 

Wil je Visual Voicemail niet meer gebruiken? Bel dan naar 1233 en kies optie 4 om Visual Voicemail uit te zetten.

Besluit je later dat je Visual Voicemail toch weer wilt gebruiken? Stuur dan een sms naar 121 met de tekst STATE (in hoofdletters).

 

Visual Voicemail notificaties

Normaal gesproken ontvang je Voicemail notificaties per sms. Als je gebruik maakt van Visual Voicemail, ontvang je notificaties via de app. Je krijgt dan geen sms meer bij een ontvangen voicemail bericht. Wel krijg je nog een sms als jouw berichtenbox bijna vol is. Ook herinneringssms'jes blijf je ontvangen.

Zet je Visual Voicemail uit? Dan ontvang je alle notificaties weer per sms.

 

Voor het ontvangen van Visual Voicemail notificaties is een dataverbinding nodig. Is deze er niet? Dan ontvang je geen melding in de Visual Voicemail app. Ook ontvang je geen sms ter vervanging.

 

Veelgestelde vragen

Wat kost het gebruik van voicemail?

Een voicemail ontvangen is gratis. De sms die je krijgt als ontvangstbevestiging is ook gratis. Voor het beluisteren van je voicemail betaal je het standaard tarief. Voor het beluisteren van je voicemail in het buitenland betaal je het internationale tarief van het land waar je bent.

 

Hoe stel ik een 'Notificatie' in?

  1. Ga naar het 'hoofdmenu' Toets 2 voor 'Instellingen'
  2. Toets 4 voor 'Notificatie'
  3. Toets 1 voor 'Notificatie-instellingen'

 

Kan ik mijn voicemail in het buitenland beluisteren?

Ja, dat kan. Om toegang te krijgen tot je mailbox vanuit het buitenland, heb je een persoonlijke toegangscode nodig. Zo voorkom je misbruik door anderen. Je toegangscode bestaat uit minimaal 4 en maximaal 10 cijfers. Deze heb je ingesteld tijdens de eerste keer dat je naar je voicemail belde.

Heb je de toegangscode nog niet of ben je deze vergeten? Dat los je zo op:

  1. Bel met voicemail: 1233.
  2. Er wordt om je toegangscode gevraagd.
  3. Toets alleen # om je toegangscode per sms aan te vragen.
  4. Je ontvangt je toegangscode per sms.

Bel je vanuit het buitenland vanaf een ander toestel? Bel dan +316 1200 1233.

 

Hoe sla ik de datum en tijd van het ingesproken bericht over?

Bij het beluisteren van voicemailberichten hoor je eerst informatie over het bericht. Je hoort het telefoonnummer van degene die een bericht heeft achtergelaten (als deze beschikbaar is). Ook hoor je de datum en tijd waarop het bericht is ingesproken. Je kunt er voor kiezen om de berichtinformatie niet af te spelen. Dat doe je zo:

  1. Vanuit Nederland bel je naar 1233. Vanuit het buitenland bel je naar +31 6 12001233.
  2. Ga naar het hoofdmenu
  3. Toets 2 voor ‘Instellingen’
  4. Toets 2 voor ‘Afspeelinstellingen’
  5. Toets 1 om berichtinformatie voor elk bericht in te stellen of uit te zetten

Wil je per bericht informatie overslaan? Toets tijdens het beluisteren van de voicemail ‘#’ in.

 

Hoeveel voicemailberichten kan ik bewaren?

Je kunt tot 40 berichten bewaren. Als de voicemail voor 90% gevuld is, ontvang je een bericht dat je mailbox bijna vol is.

 

Hoe verwijder ik een voicemailbericht?

Na het beluisteren van je bericht kun je het bericht direct verwijderen via keuze toets 3.

Toets 3 Bericht verwijderen

Gebruik je de Visual Voicemail app? Berichten die telefonisch verwijderd zijn, zijn nog wel beschikbaar in de Visual Voicemail app. Wanneer je een bericht in de app verwijdert, wordt deze verplaatst naar de map ‘verwijderde berichten’. Als je een bericht ook uit de map ‘verwijderde berichten’ verwijdert, is deze pas definitief verwijderd.

 

Ik heb een DuoSim, kan ik op beide toestellen de KPN Voicemail app installeren?

Helaas is de app niet geschikt voor DuoSim, omdat de VoiceMail App gekoppeld is aan je telefoonnummer en simkaart.

 

Mijn Visual Voicemail account is geblokkeerd. Wat nu?

Door gebruik van de onjuist inloggegevens wordt Visual Voicemail voor 15 minuten geblokkeerd. Je kunt deze blokkade eerder opheffen door te bellen naar 1233.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.