Kennisbank

Videoland bij KPN

  • 21 March 2023
  • 0 reacties
  • 3535 keer bekeken
Videoland bij KPN
Reputatie 7
Badge +17

Met Videoland bij KPN geniet je van de beste Originals van eigen bodem en een uitgebreid aanbod internationale series en films. In dit artikel lees je wat Videoland is en hoe je dit bij KPN kunt gebruiken.

Inhoud

 

Wat is Videoland?

Videoland is de grootste lokale streamingdienst van Nederland. Geniet van de beste Originals van eigen bodem en een uitgebreid aanbod internationale series en films. Daarnaast kijk je ook alle RTL-programma’s live, terug en vooruit, zonder reclame.

 

Soorten Videoland abonnementen

Je kunt bij KPN kiezen tussen 2 abonnementen: Videoland Plus en Videoland Premium. KPN biedt geen Videoland Basis aan.

 

Videoland Plus

Videoland Plus kost €9,99 per maand. Met Videoland Plus kun je:

  • Series, films en programma's zonder reclame bekijken
  • Op 2 apparaten tegelijk kijken
  • Gebruik maken van Download-to-go om offline te kijken

Let op: Heb je Videoland Plus voor juli 2023 besteld? Dan betaal je nu nog de oude prijs van €8,99 per maand. Vanaf 29 februari 2024 verandert dit naar de standaard prijs van €9,99 per maand.

 

Videoland Premium

De mogelijkheden van Videoland Premium zijn hetzelfde als hierboven, behalve dat je op 4 apparaten tegelijk kunt kijken.

Videoland Premium kost €11,99 per maand.

 

Videoland bij KPN bestellen

Videoland bestellen via MijnKPN

  1. Ga naar MijnKPN en log in met jouw KPN account
  2. Ga naar Entertainment
  3. Klik op Videoland
  4. Ga naar je winkelmand
  5. Ga akkoord met de voorwaarden
  6. Druk op ‘Bevestigen’

 

Videoland bestellen via de tv-ontvanger

  1. Ga in het menu naar 'Instellingen'*
  2. Druk op 'Zenderpakketten'
  3. Kies Videoland
  4. Druk op 'Pakket bestellen'
  5. Bevestig je keuze met je pincode

* Ga naar 'Mijn Service' als je geen 'Instellingen' hebt.

 

Of ga naar kanaal 204 om Videoland te bestellen.

 

Videoland bestellen via de KPN TV+ Box

Op dit moment is het nog niet mogelijk om Videoland via de KPN TV+ Box te bestellen. Je kunt Videoland altijd via MijnKPN bestellen.

 

Gewoonlijk kan je Videoland na het aanvragen binnen een kwartier kijken op je tv-ontvanger. Zie je het na een half uur nog niet, herstart de tv-ontvanger dan. Lukt het daarna niet, en heb je wel de bevestiging ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

 

Videoland account activeren

  1. Klik op Videoland activeren
  2. Log in met je KPN account (of maak eerst een KPN account aan)
  3. Activeer Videoland bij KPN door op 'Direct activeren' te klikken
  4. Daarna ga je door naar de Videoland website
  5. Maak een Videoland account (de stappen staan hieronder) of log in met je bestaande account

 

Videoland account aanmaken

  1. Ga verder door akkoord te gaan met de cookiemelding van Videoland
  2. Klik op ‘Ga door’
  3. Klik op ‘Aanmelden’
  4. Vul je e-mailadres in en kies op het volgende scherm een wachtwoord
  5. Vul op de volgende schermen jouw informatie in
  6. Ga akkoord met de voorwaarden van Videoland
  7. Je krijgt nu een e-mail met de vraag om je e-mailadres te bevestigen
  8. In de e-mail klik je op ‘Account activeren’
  9. Ook bij de volgende stap moet je nogmaals op Abonnement activeren klikken

Hierna is je account aangemaakt en kan je op elk apparaat Videoland bekijken.

 

Videoland gebruiken/kijken

Met een Videoland abonnement kijk je series en films via de KPN tv-ontvanger of op een apparaat naar keuze.

 

Videoland via de tv-ontvanger

Je kunt op 3 manieren Videoland bekijken via de tv-ontvanger:

  • Via kanaal 204 > rode knop 
  • Via Menu > Apps op TV
  • Via Menu > Films/Series

 

De Videoland app is beschikbaar op de Arris 5202 en 2952 en de Arcadyan HMB2260. Heb je Videoland bij KPN afgesloten, dan kun je op deze tv-ontvangers zonder Videoland account kijken.

De Videoland App is niet beschikbaar voor de ZTE 8001 of Motorola 1853.

Kun je de Videoland app niet vinden op jouw tv-ontvanger? Controleer dan of jouw apparatuur geschikt is voor Videoland. Indien nodig, kan je jouw tv-ontvanger(s) online wisselen. Heb je de tv-ontvanger ZXV8001? Dan kun je deze niet online wisselen. Neem hiervoor contact met ons op.

 

Videoland op de KPN TV+ Box

Ook is Videoland beschikbaar voor KPN TV+. De Videoland app is standaard geïnstalleerd op de KPN TV+ Box. Om de Videoland app op de KPN TV+ Box te gebruiken heb je een Videoland account nodig. Lees hieronder hoe je deze kunt activeren.

 

Videoland app op mobiel/tablet/laptop/smart tv

Heb je Videoland bij KPN afgesloten? Dan kan je ook gebruik maken van de Videoland app op een apparaat naar keuze. Je hebt hiervoor wel een Videoland account nodig. Lees hieronder hoe je jouw Videoland account bij KPN kunt activeren.

Het is niet meer mogelijk om de KPN TV app te gebruiken voor Videoland.

 

Veelgestelde vragen

Ik heb al een Videoland abonnement. Kan ik ook kijken via de KPN TV-ontvanger?

Ja. Je kunt inloggen met je eigen inloggegevens. Let op: het Videoland Basis abonnement werkt (nog) niet via de tv-ontvangers van KPN.

  1.  Start de Videoland app op de tv-ontvanger op één van de drie manieren zoals eerder beschreven
  2. Accepteer de voorwaarden van Videoland
  3. Ga in de Videoland app naar ‘Account’ > ‘Koppelen’ en vul de code in die je op het scherm ziet staan. Nu kun je de app gebruiken op de tv-ontvanger.
Koppelcode Videoland

 

Ik heb al Videoland, maar wil dit graag overzetten naar KPN.

Dat kan. Bestel Videoland in MijnKPN. Daarna activeer je het account bij KPN met je bestaande Videoland gegevens. Je lopende Videoland abonnement (direct bij Videoland) wordt dan gepauzeerd. 

Zodra je Videoland via KPN opzegt wordt jouw gepauzeerde Videoland abonnement bij Videoland weer hervat.

Wil je niet dat je bestaande Videoland abonnement (direct bij Videoland) gepauzeerd wordt? Zeg dan eerst je Videoland abonnement bij Videoland op voordat je Videoland via KPN bestelt. Na opzegging krijg je een bevestiging per e-mail met hierin een datum waarop jouw abonnement stopt. Vanaf deze datum kun je Videoland bij KPN bestellen.

 

Krijg ik ook Entertainmentkorting als ik Videoland via KPN bestel? 

Nee, helaas is de Entertainmentkorting niet van toepassing op Videoland abonnementen. 

 

Waarom kan ik niet wijzigen tussen Videoland abonnementen?

Wil je overstappen van Videoland Plus naar Videoland Premium of andersom? Dit kan alleen na de 1e maand. Dus heb je Videoland net besteld, wacht dan 1 maand om je Videoland abonnement te wijzigen.

 

Op hoeveel apparaten kan ik tegelijk kijken met een Videoland Plus abonnement?

Je kijkt op 2 apparaten tegelijk naar Videoland. Onder apparaten verstaan we onder andere je tv-ontvanger, een mobiele telefoon, tablet, laptop of SmartTV.

 

Welke content kan ik op welk apparaat kijken?

Videoland biedt duizenden films en series uit binnen- en buitenland. Daarnaast biedt Videoland ook Live TV en Replay TV aan. Live TV & Replay TV is niet via alle apparaten (volledig) beschikbaar. Zie hiervoor het overzicht:

Apparaten

Films & series

Live TV*

Replay TV**

KPN tv-ontvanger

Ja

Nee

Beperkt

Mobiel, tablet of pc

Ja

Ja

Ja

Smart tv***

Ja

Ja

Ja

*Je kunt bijna alle programma’s van RTL 4, 5, 7 & 8 live kijken bij Videoland. In een aantal uitzonderlijke gevallen is het programma niet beschikbaar voor live TV. Zo kun je live sportwedstrijden wel live kijken, maar niet terugkijken en zijn er een aantal films die je niet bij Videoland kunt kijken.

**Gemist items zijn momenteel beperkt beschikbaar via de Videoland app op de KPN tv-ontvanger. Als een item niet beschikbaar is, herken je dit aan een melding die dan getoond wordt. Deze programma’s zijn wel tot 7 dagen terug te kijken op de KPN tv-ontvanger via de tv-gids. Hier kom je via het tv-menu of door op de afstandsbediening op ‘’gids’’ te drukken. Verder zijn deze programma’s ook terug te zien op mobiel, tablet of pc met de Videoland app.

***Smart tv: Met uitzondering van Samsung tv’s uit 2016 en ouder

 

Waarom kan ik via de KPN tv-ontvanger geen NL films/series kijken met NL-ondertiteling?

Dit wordt niet door de tv-ontvanger ondersteund. Het is wel mogelijk om (de meeste) NL films/series te kijken met NL-ondertiteling via de Videoland app op je telefoon of tablet. Of online via een browser door in te loggen op de site van Videoland (videoland.com/inloggen).

Bekijk de actuele lijst van Nederlandse Films en Series met NL-ondertiteling.

 

Kan ik met Videoland via KPN ook Big Brother live kijken?

Je kan de afleveringen volgen en terugkijken op RTL 5. Ook kan je de Videoland app gebruiken. Kijk daarvoor hier om te zien op welke apparaten je de livestream kan kijken. Lees hier nog meer over Big Brother bij Videoland.

 

Ik heb een geschikte tv-ontvanger en Videoland, waarom kan ik Videoland niet vinden?

Als je kinderslot aan hebt staan dan staat kinderslot ook automatisch aan voor de Videoland app. Met de pincode kun je deze ontgrendelen. Je vindt de Kinderslot instellingen als volgt:

Ga naar Menu, Instellingen, Kinderslot, Geblokkeerde App (zie afbeelding), bewaar en sluit.

Kinderslot instellingen

Heb je een KPN TV+ Box? Volg dan de instructies in onderstaand topic:

 

Ik weet mijn wachtwoord niet meer. Wat kan ik doen?

Je kunt op de inlogpagina van de website www.videoland.com “wachtwoord vergeten” aan klikken. Daar vul je dan je e-mailadres in. Je krijgt vervolgens een mail met de link om je wachtwoord te wijzigen.

 

Ik weet mijn mailadres niet meer. Hoe kan ik mijn e-mailadres achterhalen?

Neem hiervoor contact op met Videoland via 088- 123 24 56 of hulp.videoland.com.

 

Er staat dat ik al een Videoland account heb, wat moet ik doen?

Log dan in met het mailadres en wachtwoord waarmee je al eerder een account hebt aangemaakt. Mocht je het wachtwoord vergeten zijn dan kun je deze wijzigen via “wachtwoord vergeten”.

 

Hoe kan ik Videoland via KPN opzeggen?

Je kunt jouw  Videoland abonnement via KPN opzeggen via MijnKPN. Heb je een abonnement direct via Videoland, ga dan naar het Account via de Videoland website. Je kunt bij Abonnementsinformatie het abonnement opzeggen.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.