Kennisbank

1Password Wachtwoordmanager

  • 19 September 2023
  • 0 reacties
  • 1071 keer bekeken
1Password Wachtwoordmanager
Reputatie 7
Badge +19

1Password zorgt dat je wachtwoorden veilig kan beheren en creditcard- en inloggegevens veilig kan opslaan. Deze Wachtwoordmanager hoort bij de KPN Veilig producten.

Per 25 april 2024 verandert de naam van de KPN Veilig Wachtwoordmanager naar 1Password.

 

Wat is KPN Veilig?

De diensten van KPN Veilig beschermen je nog beter tegen online gevaren: 

  • F-Secure virusscanner en beschermt jouw apparaten (laptop, mobiel, tablet) tegen onveilige websites, apps en mogelijk schadelijke content
  • 1Password zorgt ervoor dat je je wachtwoorden en betalings- en inloggegevens veilig kunt opslaan.
  • Ons Malwarefilter beschermt je als je verbonden bent met het KPN modem. 
  • ESET Thuis beschermt alle apparaten die met de KPN internetverbinding bij je thuis verbonden zijn. Met deze slimme netwerkbeveiliging van ESET worden al je apparaten in huis beveiligd. 

 

De 1Password wachtwoordmanager

Beheer je wachtwoorden met 1Password. Met 1Password kan je je wachtwoorden veilig beheren en jouw creditcard- en inloggegevens veilig opslaan. Met 1Password kan je altijd en overal veilig inloggen. Voor jouw online veiligheid werken we samen met partners die bewezen hebben dat ze expert zijn op het gebied van online veiligheid. 1Password is er hier een voorbeeld van.

 

Wat doet een wachtwoordmanager?

Een wachtwoordmanager is jouw digitale wachtwoordkluis waarin je al je gebruikersnamen en wachtwoorden makkelijk kan opslaan en beheren.

Je hoeft alleen het wachtwoord van de wachtwoordmanager te onthouden. Bezoek je een website waar je met jouw persoonlijke account moet inloggen, dan vult de wachtwoordmanager alles automatisch voor je in. Ook kan je opgeslagen wachtwoorden makkelijk wijzigen.  

De wachtwoordmanager maakt voor elke website een uniek wachtwoord aan. Zo zijn je gegevens altijd veilig.

 

Wat kost 1Password?

Er zijn twee soorten abonnementen voor de Wachtwoordmanager:

Individual

  • Voor al je apparaten
  • Zoveel wachtwoorden als je wilt
  • 1GB veilig opslagruimte
  • Kost €2,99 per maand

Family

  • Gebruik de Wachtwoordmanager met 5 familieleden
  • Handige admin mogelijkheden
  • Hulp als je er niet uit komt
  • Kost €4,49 per maand

 

Hoe zet ik 1Password aan?

Je kan 1Password bestellen via MijnKPN, in de winkel of via 0800-0402 (gratis).

Heb je al 1Password? Geen probleem. Ook als je al een 1Password account hebt, kan je 1Password bij KPN bestellen. Activeer je account met je huidige gegevens nadat je 1Password bij ons hebt besteld. We zetten je account automatisch over. Al je gegevens blijven behouden.

1Password activeren

Nadat je 1Password hebt aangezet, krijg je een e-mail ter bevestiging. Daarna kan je de Wachtwoordmanager zo activeren:

  1. Ga naar de activatiepagina
  2. Log in met je KPN account
  3. Klik bij 1Password op [direct activeren]

  4. Maak bij 1Password een account aan (of gebruik je bestaande account als je al een account hebt)

  5. Maak een secret key aan zodat je altijd bij je gegevens kan

  6. Download als laatste stap het PDF bestand met je secret key en gegevens

 

Op welke apparaten kan ik 1Password gebruiken?

1Password voor Windows

Je kan 1Password downloaden en gebruiken op je PC. Ook werkt het met populaire browsers als Google Chrome of Microsoft Edge.

1Password voor Mac

Je kan 1Password downloaden op je Mac desktop of laptop of gebruiken met populaire browsers zoals Safari of Google Chrome.

1Password voor iOS of Android

1Password werkt ook op je telefoon of tablet. Zowel op iPhones met iOS als op andere smartphones en tablets met Android.

 

Veelgestelde vragen

Wat gebeurt er als ik mijn wachtwoord kwijt ben?

Ben je het hoofdwachtwoord kwijt? Gebruik dan je emergency kit. Dit is een PDF-document met de details van je account en je hoofdwachtwoord. Deze maak je bij het eerste gebruik van 1Password aan. Vul deze goed in en berg het veilig op. Op die manier kan je altijd toegang krijgen tot je account. Kom je er niet uit? Dan helpt de klantenservice van 1Password je verder.

 

Is 1Password veilig?

Met 1Password ben je verzekerd van veilige wachtwoorden en dus beter beschermd tegen cybercriminelen. Ook kan je 1Password gebruiken voor allerlei andere zaken, zoals je creditcard en paspoort. Al deze gegevens kunnen op een veilige manier opgeslagen worden in de app en je kunt ze gebruiken waar je ook bent.  

Bij 1Password kies je een hoofdwachtwoord, dat je telkens moet invoeren om toegang te krijgen tot de gegevens. Kies daarom een wachtwoord dat niet gemakkelijk te raden is, maar dat je goed kunt onthouden. 

 

Is 1Password makkelijk te gebruiken?

Jazeker. Je downloadt de app en installeert het op je telefoon. Of je downloadt de browser-extensie voor gebruik op je computer.  Voor je computer is er ook een app die in de windows appstore te downloaden is. Daarna kan je gelijk aan de gang.

 

Waarom moet ik een wachtwoordmanager gebruiken?

Een wachtwoordmanager is een digitale wachtwoordkluis. Hierin sla je makkelijk al je wachtwoorden en bank- of identicatiegegevens op. Dankzij je hoofdwachtwoord kan je bij je wachtwoorden. Bezoek je een nieuwe website en moet je een wachtwoord bedenken? Dankzij de wachtwoordmanager krijg je meteen een wachtwoord voorgesteld dat moeilijk te kraken is.

 

Wat zijn de voorwaarden voor 1Password?

1Password is een product van een partner, daarom zijn er aanvullende voorwaarden van toepassing.

 

Wat gebeurt er met mijn gegevens als ik 1Password opzeg?

Als je je 1Password dienst stopzet, wordt je account bevroren. Dat wil zeggen dat je nog gewoon toegang hebt maar geen wijzigingen meer kunt doen. 1Password zal nooit je gegevens verwijderen. Dit kan je als gebruiker alleen zelf.

 

Kan ik overstappen van Individual naar Family?

Ja, het is mogelijk om te wisselen tussen Individual en Family. Dit kan in MijnKPN. Na het wijzigen is het wel nodig om de dienst opnieuw te activeren. Je account wordt bij een wissel namelijk bevroren. Pas na de activatie is het account weer volledig actief.  

Ga je van Family naar Individual? Zorg dan dat er nog maar 1 gebruiker actief is.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.