Vraag

Sneller Internet Buitengebied (4G modem), wat zijn jullie ervaringen en alternatieven?

  • 9 August 2023
  • 7 reacties
  • 344 keer bekeken

Beste allemaal, 

 

Zijn er mensen die gebruik maken van het product sneller internet buitengebied oftewel het extra 4g modem? Hoe is jullie ervaring en is er verschil te merken in snelheid (met name upload)? Ben ook benieuwd naar de snelheid. 

 

Ik wil nog 1 keer informeren of zo'n kastje nut heeft en anders moet ik een andere oplossing verzinnen met eventuele buren. 
In het kort.. KPN klant (ik informeer voor iemand anders) heeft alleen telefoonlijn (dus geen glasvezel) met zeer traag internet. Download is te doen met paar MB, maar upload is meestal 0.3 MB/s. 


Ik heb paar maanden terug tevergeefs vaak contact gezocht en er zou een 4g modem opgestuurd worden.
Uren gebeld, alles gereset, etc. en uiteindelijk was er vastgesteld dat er inderdaad sprake is van “buitengebied”. Kastje zou na 3 werkdagen aankomen.
Niks gekregen, nogmaals contact gezocht. Kastje zou binnen week moeten aankomen en bestelling was onderweg. 
Niks gekregen, nogmaals contact gehad, bestelling kon ook wat langer duren. Het is inmiddels volgens mij een half jaar geleden (exacte datums heb ik nog wel ergens), maar het viel op dat de klant eigenlijk geen mails of brieven had. Deze kunnen wel naderhand zijn binnengekomen wat ik niet meer heb nagevraagd. 
Nog 3 weken nog steeds niks, contact gehad en bestelling was bekend maar moesten deze opnieuw doorzetten. Na even hoopvol te zijn werd het allemaal nog erger. Ik wilde bellen naar klant (met een zaak) op vaste kpn lijn, maar ging niet meer over. Gelukkig belde ik naar de vaste lijn ipv zijn mobiel en waar ik voor vreesde was ook gebeurd. Ik belde weer naar KPN en na enkele keren te zijn doorgeschakeld bleek dat het hele account weg was (dus geen abonnement meer en ook geen klantnummer in systeem). Gelukkig kon zij bij KPN dit wel snel herstellen. Echter duurde het nog minimaal een uur of 2 voordat de telefoon weer in werking was. 

 

Tips over bijv. andere alternatieven zijn welkom. Ik ben nu in gesprek met een andere provider waarmee ook 4g internet mogelijk is, maar dan moet ik nog kijken wat we met tv/telefoon gaan doen. Er moet naast het probleem van internet snelheid ook nog wat gebeuren met Wifi (access points). Afhankelijk van de ervaringen ga ik misschien nog 1x contact proberen te maken om een 4g modem te krijgen. Dat zou nog in mijn eigen tijd schelen als wanneer ik alle tv kastjes etc. moet gaan instellen/vervangen. 

Namens een klant, 
Gr, Stan
 

 

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Badge +19

Ik heb sneller internet buitengebied tot grote tevredenheid.  Maar is om mee te beginnen SIB echt leverbaar?  Je moet wel overstappen op de nieuwste abonnementsvorm. Maar heb je nu wel tv ontvangers?? Dat zou nog wel een probleem kunnen worden.  Kan je op de site van kpn net doen alsof je besteld en laat dan even weten wat de mogelijkheden zijn.

Bedankt voor de reactie. 
Het zou wel leverbaar moeten zijn, omdat dit ook is nagekeken en behandeld bij KPN. 

Als ik website volg dan zou ik de volgende snelheid moeten kunnen krijgen: 
Op jouw adres is KPN Internet beschikbaar We kunnen jouw internetsnelheid verhogen van 23 Mbit/s download- en 4 Mbit/s uploadsnelheid naar maximaal 50 Mbit/s. Deze upgrade krijg je gratis als je een internetpakket bij KPN afsluit.


Het abonnement loopt al heel lang (klein zakelijk) en er staat ook “sneller internet buitengebied”. Daar staat ook een hd tv ontvanger, digitenne abonnement, digitenne basis ontvanger, opnemen pakket. 
Ik ben zelf geen klant dus ik weet even niet precies wat de digitenne basis ontvanger doet. Ik zie op de site dat die draadloos is, maar ik meen me te herinneringen dat die ook gewoon bekabeld naar modem/router ging (dus tv ook via internet). Dan kan tv natuurlijk ook de snelheid al beïnvloeden. Bedankt voor de waarschuwing. 
 

Reputatie 7
Badge +24

Het kan zijn dat er een utp poort achterop een digitenne ontvanger zit. Maar die doet niets. Die zit er op voor jandoedel. 

Een digitenne ontvanger heeft een antenne. Daar ontvangt die signaal mee uit de lucht.

Hallo @Kpngeberuiker als je internet buitengebied  hebt met een aanvullende 4G-router kun je in de regel maximaal 1 tv aansluiten i.v.m. de beperkte bandbreedte.

Daarom staat er natuurlijk ook een Digitenne-ontvanger en staat los van het KPN-modem.

Een Digitenne-ontvanger haalt via een losse antenne de (nu digitale) tv-signalen uit de lucht, net als vroeger en hoeft/kan niet gekoppeld worden aan een modem.

Badge +19

@Kpngeberuiker mijn situatie is ongeveer hetzelfde als bij jou. De basissnelheid is bij mij 29. Ik heb twee tv ontvangers. Ik heb wel de optionele buitenantenne gekocht die goed uitgericht staat op het (platte) dak. De snelheid met 4gmodem is nu rond de 80. Zelfs als de twee tv ontvangers gebruikt worden heb ik nog een comfortabele snelheid over voor overige appartuur. 

Bedankt voor de reacties.

 

@Nick83 Laatste keer dat ik daar was ging dit als het goed heb onthouden niet via een antenne, maar via ethernet kabel naar modem/router. Ik zie inderdaad wel de uitleg op de KPN website, maar kan misschien een oud kastje zijn of een andere optie. Bedankt voor info. 

 

@JanD Ik weet dat er maar 1 tv in gebruik is dus dat is gelukkig een meevaller. De digitenne ontvanger kan ik mij niet herinneren zoals ik hierboven ook typ aan Nick83. Dit zie ik als ik daar op locatie ben. 

 

@Joep1965 Snelheid rond de 80 is wel heel mooi. Ik ga kijken wat de mogelijkheden zijn voor een buitenantenne. De plaats van telefoon aansluiting/modem en grootte van gebouw is in ieder geval helemaal niet in het voordeel. 

 

 

 

Al jaren goede ervaringen met KPN buitengebied. Alleen met DSL max 7 Mb download. Eerst met 4G erbij 20 Mb, sinds  een jaar tot 80 Mb download. ( signaalstrekte 2 ledjes).