Beantwoord

Bestelling is niet te volgen via MijnKPN

  • 31 May 2023
  • 37 reacties
  • 256 keer bekeken

Goedendag,

Een tijd terug is glasvezel gelegd in Scheveningen. Hier wil ik wel gebruik van maken, dus heb destijds een abonnement afgenomen. Binnen de KPN app kon ik netjes volgen wat de vervolgstappen waren. Op een bepaald moment kwam er zelfs een datum tevoorschijn voor wanneer de kabel het huis zal worden binnen getrokken. Spijtig genoeg is deze datum 3 keer veranderd. Gelukkig werk ik thuis, maar blijft vervelend als je op iemand wacht. 

 

Enfin, dat was rond april. Een maand terug kreeg ik opeens het bericht dat mijn bestelling was geannuleerd. Ik bellen... de bestelling was geannuleerd omdat er al een half jaar geen updates zijn geweest. Lekker handig... klantenservice heeft in elk geval een nieuwe bestelling opgezet voor mij, maar nu wil het zo zijn dat ik nergens meer een bestelling kan zien binnen mijn KPN account. Binnen de app valt al helemaal niets af te lezen. Daar staat alleen maar; volg hier je bestelling... vervolgens staat er niets…

In mijn kpn account zie ik wel 2 maal mijn straat staan... maar verder geen informatie.

Ik denk dus dat het weer hopeloos mis gaat.

 

Uiteindelijk maakt het ook niet heel veel uit, want ik trek nog prima internet van Ziggo, maar ik ben toch wel erg benieuwd hoe het zo een zooitje kan zijn, en of de boel nou goed loopt, of dat ik weer een nieuwe bestelling moet gaan plaatsen? 

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 4 June 2023, 11:01

Bekijk origineel

37 reacties

Wat geeft onderstaande link aan v.w.b. jou adres

 

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/lokale-glasvezelaanbieder/kpn-netwerknl.htm

"Op jouw adres is binnenkort KPN Glasvezel beschikbaar!

Je kunt kiezen uit twee opties. Optie 1: bestel nu alvast KPN Glasvezel. Je internetabonnement start als glasvezel beschikbaar is.

Of je bestelt nu alvast KPN Internet. Dan ben je meteen online. We zetten je abonnement over naar KPN Glasvezel zodra het beschikbaar is."

 

Oranje kabels steken dan ook overal uit de grond, voor elke woning, in het stadsdeel Scheveningen.

"Op jouw adres is binnenkort KPN Glasvezel beschikbaar!

Je kunt kiezen uit twee opties. Optie 1: bestel nu alvast KPN Glasvezel. Je internetabonnement start als glasvezel beschikbaar is.

Of je bestelt nu alvast KPN Internet. Dan ben je meteen online. We zetten je abonnement over naar KPN Glasvezel zodra het beschikbaar is."

 

Oranje kabels steken dan ook overal uit de grond, voor elke woning, in het stadsdeel Scheveningen.

Kortom kan het langer duren dan je graag zou willen, zolang  de oranje kabels nog uit de grond steken

Ja dat snap ik, maar allereerst weet ik niet of mijn bestelling nu goed staat, want dat kan ik nergens terugvinden. Daarnaast; moeten we weer 6 maanden wachten, om weer erachter te komen dat de bestelling is geannuleerd omdat de kabel nog niet binnen is?

Het snelste wordt geholpen via tel. 0800-0402 en dan inspreken dat je een medewerker wilt spreken 

Ahja zal het proberen. Vond het enorm lastig om het telefoonnummer te vinden. Bedankt.

Ahja zal het proberen. Vond het enorm lastig om het telefoonnummer te vinden. Bedankt.

@Gehaktmolen is het gelukt met de telefonische klantenservice 

Morgen even proberen

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Gehaktmolen, ben je inmiddels wat wijzer wat betreft je bestelling?

Ik kan je in ieder geval vertellen dat er een ‘pre-order’ in de systemen staat, je bestelling is dus goed binnen gekomen maar veel concreter dan dit is het nog niet aangezien niet bekend is wanneer de glasvezelaansluiting afgerond gaat worden 😬

Ja sorry, ik zou nog even reageren na een belletje. Inderdaad de bestelling bestaat nog. Al is het niet terug te herleiden in mijn account en niet in de app. Zal wel een tekort aan web developers zijn 😅.

Het binnentrekken van de glasvezel in elke woning is natuurlijk een monster taak. Zou me niet verbazen als dit nog een paar jaar duurt. Ik ga er in elk geval vanuit dat enige datum getoond in de app niet relevant zijn. Elk half jaar zal ik ook KPN bellen om mijn bestelling te verlengen. Het is wat het is.

Reputatie 7
Badge +20

Yep het is een flinke klus inderdaad, dat de kabel er zelf al ligt scheelt gelukkig al een hoop!

Ik denk dat er nu in de app pas wat gaat gebeuren als er schot in de zaak komt en er meer bekend is 😅

Nou, paar weken terug kwamen er twee heren van KPN Netwerk. Die vroegen zich af waarom de oranje kabel nog uit de grond steekt, terwijl de kabel bij mijn buren al in huis is verwerkt met kastje en al (die allemaal geen KPN abbo willen). Ik wist daar natuurlijk ook het antwoord niet op, behalve dat er een afspraak staat dat KPN glasvezel wordt verbonden op 11 juli. Dat is vandaag. Misschien dat de hele boel in één keer gedaan wordt om tijd te besparen? Kabel naar binnen trekken, kastje ophangen, router ophangen en testen?

 

Dus... vanmorgen komen twee nieuwe heren. Die waren stomverbaasd dat de kabel nog niet naar binnen was getrokken. Ze hebben de materialen niet om dit zelf te doen. Ze kwamen alleen een router ophangen? Iets wat iedereen ook zelf kan doen? Enfin, ze gaan me bellen voor een nieuwe afspraak… ben benieuwd hoe lang dat allemaal weer gaat duren.

 

Gaat alles zo klungelig bij KPN? Ik snap dat het een groot project is, maar op deze manier blijft het groot.

Reputatie 7
Badge +24

Dat binnen brengen van de kabel gebeurt door een extern bedrijf. Als dat externe bedrijf er geen zin in heeft omdat het ander werk heeft waar ze ook druk mee zijn, dan gebeurt het gewoon niet...

Dat is vanzelfsprekend :P. Maar daar heb ik als klant van KPN natuurlijk geen boodschap aan. Ik ben er gewoon bijna klaar mee. Je moet toch iedere keer weer vrij vragen van werk e.d. 

 

Overigens is er weer een “product” toegevoegd, maar met nul informatie. Maakt het ook niet echt duidelijk wat er allemaal aan de hand is...

 
Reputatie 7
Badge +20

Wat enorm zuur dat het op deze manier verlopen is @Gehaktmolen 🙁 Ik zie inderdaad in de monteursbon staan dat ze het nog niet aangesloten konden krijgen omdat de aansluiting eerst goed opgeleverd moet worden.

Hopelijk wordt dat snel geregeld nu, zodat we alles af kunnen ronden voor je!

Okay update. Tijdje terug werd ik gebeld door KPN Netwerk, ze zouden na de bouwvak vakantie contact opnemen. Prima.

Nu krijg ik vandaag een email dat 10 augustus de verwachte startdatum is van mijn abonnement, maar ook een email dat er een monteur komt op 31 augustus om de modem op te hangen. Wat lekker moeilijk kan want KPN Netwerk is nog niet geweest… In de email staat dat ik de afspraak via de app kan wijzigen, maar dat werkt niet in de KPN app (kom binnen de app uit op een onbestaand product).

Overigens krijg ik ook marketing emails van KPN over het nemen van glasvezel internet…

Ik ga morgenochtend wel weer bellen, maar als het binnen een week niet is geregeld ga ik over tot annuleren, want dit is natuurlijk waardeloos.

 
 
 
Reputatie 7
Badge +20

Wat een tegenstrijdige berichten zo @Gehaktmolen, ik snap heel goed dat je nu weer niet echt begrijpt waar je aan toe bent 🙁 Ik schakel even hulp in van 1 van de monteurs die hier op het forum actief zijn!

@Ik_Combineer; het betreft hier een NL7BH order, wat inhoudt dat een KPN monteur de aansluiting vanaf de gevel verzorgt en niet KPN Netwerk. Kan het kloppen dat de klant hierbij ineens bericht ontvangt over een monteursafspraak met een KPN monteur, terwijl KPN Netwerk verder nog niets van zich heeft laten horen?

Kan het wellicht zijn dat de lijn gisteren. op 10 augustus, verder gereed is gemaakt waardoor er nu een opdracht is doorgezet naar ‘ons’ om het verder af te ronden? Of kijk jij raar tegen deze situatie aan? Hoor het graag!

Reputatie 7
Badge +12

Wat een tegenstrijdige berichten zo @Gehaktmolen, ik snap heel goed dat je nu weer niet echt begrijpt waar je aan toe bent 🙁 Ik schakel even hulp in van 1 van de monteurs die hier op het forum actief zijn!

@Ik_Combineer; het betreft hier een NL7BH order, wat inhoudt dat een KPN monteur de aansluiting vanaf de gevel verzorgt en niet KPN Netwerk. Kan het kloppen dat de klant hierbij ineens bericht ontvangt over een monteursafspraak met een KPN monteur, terwijl KPN Netwerk verder nog niets van zich heeft laten horen?

Kan het wellicht zijn dat de lijn gisteren. op 10 augustus, verder gereed is gemaakt waardoor er nu een opdracht is doorgezet naar ‘ons’ om het verder af te ronden? Of kijk jij raar tegen deze situatie aan? Hoor het graag!

Bedankt voor de tag @Maja_ , bij NL7BH ligt er al een BOP (BuitenOvernamePunt) in de grond, ik zie in eerdere berichten dat 10augustus de startdatum is. Dat wordt vaak een paar dagen later bij deze orders omdat er twee monteurs ingepland moeten worden en dat is soms lastig te plannen. Sowieso is er bij NL7BH een monteur verplicht.

 

Op je vraag of KPNNetwerk het administratief nu pas heeft afgemeld; mogelijk, maar misschien hebben ze nu pas de bop geplaatst, dit doen ze namelijk ook wanneer bewoners niet thuis zijn dus misschien weet de Gehaktmolen dat niet.

 

indien het @Gehaktmolen niet uit komt kan die het beste de order niet herplannen maar wachten tot hij/zij op 10 augustus wordt gebeld door de monteur en de afspraak met de monteur herplannen zodat er weer twee monteurs komen.

Dankjewel voor de terugkoppeling!

Ik weet niet of er een buitenovername punt in de grond zit. Wat ik wel weet is dat er, lang geleden, bij iedereen in de straat de glasvezel kabel door de fundering is getrokken met een kastje in huis. Behalve bij mij; kabeltje steekt nog uit de grond.

Moet er uberhaubt niet eerst iemand komen die gaat kijken hoe de kabel naar binnen moet komen en waar/ hoe de glasvezel naartoe moet worden geleid binnen het huis?

Enfin, ik begrijp dat het beste is om te wachten op het belletje van de monteur, welke een aantal dagen voor de afspraak van 31 augustus zal moeten plaatsvinden? Vervolgens vertel ik deze persoon dat de kabel nog niet binnen is. Dan wordt er weer een vervolgafspraak gemaakt met KPN Netwerk? Kan dat handiger/ sneller?

Kan ik aannemen dat het glasvezel abbonnement, en het afsluiten van mijn huidige provider, alleen start zodra de KPN monteur de modem heeft geplaatst?

Alvast bedankt.

 

Reputatie 7
Badge +12

steekt er nog steeds een kabel uit de grond? Bij status NL7BH zou dat niet zo moeten zijn. 
Normaal is dit de status die KPNNetwerk mee geeft aan een vezel welke buiten onder de grond is afgewerkt op een BOP. Er komen dan twee monteurs van KPN. 1 om de glasvezel door te trekken naar binnen in de woning en 1 om de boel te installeren. 
Als de vezel nog buiten uit steekt of er is een issue met het glasvezel zijn zij ook de personen die een ticket bij KPNNetwerk kunnen aanmaken.

Jazeker. Grote grap is dat de kabel in de hele straat naar binnen is getrokken, behalve bij mij. Mijn vrouw was thuis en die heeft ze zien werken met paraplu en al.

Nu heb ik ergens vorig jaar een formulier met code van KPN gekregen voor het vragen van toestemming om de kabel binnen te trekken. Deze had ik destijds geweigerd, want dit kwam niet uit op het moment (bezig met kelder verbouwen e.d. en ik had toch geen KPN). Later heb ik wel weer toestemming verleend EN een abbonnement afgenomen. Dus vermoedelijk hebben ze ons overgeslagen omdat ze rondlopen met een oude lijst ofzo. 

Tijd terug zijn er nog 2 jongens van kpn netwerk langs gekomen. Die vonden het raar dat de kabel nog uit de grond stak. Want dat kwam niet overeen met wat in hun systeem staat. Ik had daarop geantwoord dat er een monteur was ingeplanned. Maar die monteur bleek van KPN te zijn, en niet van KPN Netwerk. Deze monteur heeft zijn werkzaamheden niet kunnen doen, dus is met een meldcode vertrokken. 

Een aantal weken daarna heeft een aannemer van KPN Netwerk mij gebeld met de vraag of ik thuis was, zodat ze de kabel naar binnen kunnen trekken, waarop ik nee had moeten antwoorden. Hij gaf aan dat het dan na de zomervakantie zou moeten gebeuren.

Ik heb nog niets vernomen van KPN Netwerk, maar de zomer is dan ook nog niet voorbij. Vandaar dat ik zo verrast ben door de emails van KPN zelf.

Het laatste waar ik op zit te wachten is dat KPN mijn Ziggo abbonnement afmeld, zonder dat ik KPN internet heb. Dan lopen mijn werkzaamheden in de soep en moet ik maar bij jullie op kantoor gaan werken.

 

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, ik snap je zorgen wel, we moeten natuurlijk hoe dan ook voorkomen dat je zonder werkend internet komt te zitten!

Meer hulptroepen:  @Ward_ volgens mij gaat hier iets niet helemaal goed in de administratie van zowel KPN Netwerk als KPN, zou jij eens een kijkje willen nemen wat hier precies gaande is?

Reputatie 7
Badge +20

Ik ben inmiddels iets wijzer @Gehaktmolen, maar heb niet echt een fijn verhaal:

Het komt af en toe voor dat er iets misgaat met het correct opleveren van zo'n BOP en dat lijkt bij jou helaas het geval te zijn. Hoe vervelend het ook is, hier valt nu niet direct wat aan te doen. De huidige werkwijze in dot soort gevallen is dat we de KPN monteur laten komen zodat die ter plaatste kan constateren dat het écht nog niet in orde is, en vervolgens via de officiële weg een aansturing kan doen om je via een storingsticket alsnog aangesloten te krijgen.

Dit klinkt redelijk omslachtig en dat is het ook, maar een andere manier is hier (nog) niet voor. KPN Netwerk heeft niet de mogelijkheid om zo'n storingsticket aan te maken, dat kan alleen de monteur van KPN doen, vandaar dat we geen andere stappen kunnen nemen nu en dit af moeten wachten. Had graag wat anders willen melden maar helaas.

Hopelijk gaat het balletje echt snel rollen op de 31e!


 

Je bedoelt zo eentje? 😅

Dus wat ik begrijp is dat ik de monteurafspraak moeten laten doorgaan. Waarna ze terug koppelen met dezelfde monteursbon, maar dan andere datum. Daarna post ik het weer op het forum. En begin de cyclus weer opnieuw? Haha wat een procedure.

Reputatie 7
Badge +20

Hmm, deze monteur had een storingsticket aan moeten laten maken via de ‘monteursingang’ en heeft dat zo te zien niet gedaan 😐 Als de komende monteur dat wel op de juiste manier aanpakt (je kan hem eventueel dit topic laten zijn bijvoorbeeld, zodat hij weet dat dit een instructie vanuit KPN Netwerk is)  gaat de procedure op de goede manier opgestart worden!

Reageer