Ik heb vandaag een bevriend bejaard (80+) echtpaar geholpen met het alles in één pakket installeren bij hen thuis. Ze hadden een KPN monteur besteld voor 23-01-'19 (alles bij hun telefonische aanvraag geregeld) maar er is niemand op komen dagen.
Uit de geleidebrief van KPN bleek dat een abonneenummer en een PIN code naar een door KPN aangemaakt e-mail adres is gestuurd!
Deze mensen hadden nog geen KPN account (nieuwe klant) - maar hoe kom je dan aan deze gegevens als je deze mailtjes niet kunt benaderen? Deze gegevens zijn nodig om de i-TV ontvanger te activeren!
Dus KPN klantenservice gebeld (keurig geholpen - chapeau) en de betreffende mailtjes zijn doorgestuurd naar mijn privé mailadres, zodat ik de i-TV netjes kon activeren.
De klantenservice medewerker vertelde mij dat het KPN-ID te activeren is door "registreren" te kiezen - voor de eerste keer is daar geen wachtwoord voor nodig.
Dit geprobeerd hebbende wordt een mail met een link gestuurd naar het door KPN aangemaakte mailadres waar je niet bij kunt!
Vroeger werd deze info per post toegestuurd!
VRAAG:
Hoe kom ik voor het eerst in de KPN mail?
Beantwoord
Hoe kom ik voor de eerste keer op het KPN ID?
Beste antwoord door Joran
Hoi Nico, welkom op het forum. Ik vind het bijzonder jammer om deze ervaring te lezen. We bieden juist een installatiemonteur aan om de overgang zo makkelijk mogelijk te maken. Ik begrijp dat de monteur hier helemaal niet is komen opdagen. Dat is een hele slechte zaak. Heel aardig van jou dat je hun helpt met de installatie maar het is een hele slechte zaak dat dat überhaupt nodig was. Ik wil uitzoeken waarom de afspraak is mislukt en waarom ze daar niets over hebben gehoord. Daar kom ik straks op terug, laten we eerst naar het probleem kijken.
De bevestiging van de aanvraag en zaken als het abonnementsnummer worden verstuurd naar het contact e-mailadres. Dat is het e-mailadres dat is ingevoerd bij de bestelling. Als er geen bestaand e-mailadres is kan een KPN mailadres worden gebruikt. Het wachtwoord kan (vanaf het thuisadres) worden ingesteld op KPN - Wachtwoord wijzigen. Hiervoor is het klantnummer nodig.
Om een KPN ID aan te maken kan elk e-mailadres gebruikt worden, het kpnmail adres hoeft hier niet voor te worden gebruikt. Nadat het KPN ID is aangemaakt kunnen hier diensten aan worden gekoppeld. Het Alles-in-1 abonnement kan vanaf het thuisadres worden gekoppeld door de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer in te voeren. Een eventueel mobiel abonnement kan ook worden gekoppeld, er wordt dan een sms verstuurd met een verificatiecode.
Via KPN ID (MijnKPN) kunnen alle gegevens van het abonnement worden ingezien, zoals het abonnementsnummer en de pincode van Interactieve TV.
Ik hoop dat dit de onduidelijkheid met het e-mailadres en MijnKPN opheldert. Ik wil verder graag uitzoeken wat er mis is gegaan met de monteursafspraak. Zou je jouw forumprofiel kunnen aanvullen met hun adresgegevens? Dan verdiep ik me hier verder in.
Bekijk origineelDe bevestiging van de aanvraag en zaken als het abonnementsnummer worden verstuurd naar het contact e-mailadres. Dat is het e-mailadres dat is ingevoerd bij de bestelling. Als er geen bestaand e-mailadres is kan een KPN mailadres worden gebruikt. Het wachtwoord kan (vanaf het thuisadres) worden ingesteld op KPN - Wachtwoord wijzigen. Hiervoor is het klantnummer nodig.
Om een KPN ID aan te maken kan elk e-mailadres gebruikt worden, het kpnmail adres hoeft hier niet voor te worden gebruikt. Nadat het KPN ID is aangemaakt kunnen hier diensten aan worden gekoppeld. Het Alles-in-1 abonnement kan vanaf het thuisadres worden gekoppeld door de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer in te voeren. Een eventueel mobiel abonnement kan ook worden gekoppeld, er wordt dan een sms verstuurd met een verificatiecode.
Via KPN ID (MijnKPN) kunnen alle gegevens van het abonnement worden ingezien, zoals het abonnementsnummer en de pincode van Interactieve TV.
Ik hoop dat dit de onduidelijkheid met het e-mailadres en MijnKPN opheldert. Ik wil verder graag uitzoeken wat er mis is gegaan met de monteursafspraak. Zou je jouw forumprofiel kunnen aanvullen met hun adresgegevens? Dan verdiep ik me hier verder in.
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.