Vraag

Afstandsbediening werkt niet in GCN+ app op de KPN TV+ box

  • 29 January 2023
  • 13 reacties
  • 170 keer bekeken

Zoals de titel al omschrijft, mijn afstandsbediening werkt niet in de GCN+ appĀ  op de nieuwe kpn TV+ box.

Alle stappen welke kpn noemt al geprobeerd; gedwongen stoppen, app verwijderen, afstandsbediening opnieuw koppelen, etc.

Helaas tot op heden geen resultaat.

Het vreemde is dat het probleem zich alleen voordoet in deze app, voor de rest werkt deze naar behoren.

Dit doet mij vermoeden dat het aan de app ligt, maar ook van deze heb ik de laatste versie gedownload.

Wellicht dat iemand iets vergelijkbaars heeft gehad en mij verder kan helpen.

Ā 

Arjan


13 reacties

Help me even. De ā€œGCNā€ app?

Ikzelf gebruik ook vaak afkortingen maar nuā€¦. Er kunnen tot 5000 apps uit de app store gehaald worden.

We willen je graag helpen.

Global Cycling Network

Logo is roodĀ 

Ā 

Hmm, zegt mij niks. Heb je die er zelf op gezet?

Hoe deed je het met deze app voordat je de TV+ box had?

Heb je een account hiervoor? (ik heb 'm inmiddels even gedownload maar heb alleen de optie Sign in. Daarmee kom ik, zonder account, niet verder.)

ā€¦.10 minuten na bovenstaande:

En nu ook op mijn Nokia box 8000.

Dit ligt niet aan de TV+ box. Het gedrag op de Nokia is hetzelfde. Het ligt dus aan de app. Jouw conclusie is ook mijn conclusie.

Dit doet mij vermoeden dat het aan de app ligt

De nieuwe kpn TV+ box welk vorige week uitgekomen is ondersteund AndroidTV.

Heb via de Playstore de app geĆÆnstalleerd.

Zoals de naam doet vermoeden gaat het voornamelijk over fietsen, maar voorheen keek ik bij de NOS, Eurosport of Sporza.

Maar helaas zenden ze niet alles uit en als er bijv. bij Eurosport de tennis ervoor uitloopt dan schrappen ze de uitzending welke daarachter zit.

Met de GCN app kan je alle wedstrijden op twee wielen bekijken dus heb daar sinds vorige week een account voor, is 40,- voor een jaar.

bij het begin scherm staat rechts van Sign in, Browse content.

Dan kom je als het goed is in de app, zonder dat je wat kan bekijken.

ƉƩnmaal in de app kan ik niet meer navigeren met de afstandsbediening.

Ā 

ƉƩnmaal in de app kan ik niet meer navigeren met de afstandsbediening.

Tja, een account ga ik niet proberen. Maar aangezien ik hier in het beginscherm (ook) al niet Browse content kan kiezen (niet in de TV+ box Ć©n ook niet in de Nokia 8000 box!) is het toch echt een brakke app.

Mogelijk is er een mogelijkheid om contact op te nemen met die club? Via de website een contactmogelijkheid.

Overigens: werkt het via de website wel???Ā https://www.globalcyclingnetwork.com/Ā . Hier staat bij download the app overigens alleen plaatjes van smartphones en tabletā€¦.

Succes.

Maar helaas zenden ze niet alles uit en als er bijv. bij Eurosport de tennis ervoor uitloopt dan schrappen ze de uitzending welke daarachter zit.

Heb je alleen Eurosport 1? Of ook Eurosport 2 via het pluspakket?

Wielrennen is bij mijn weten vaak op NPO, VRT en Eurosport.

Reputatie 7
Badge +24

Hi Acdmk, welkom hier.Ā 

Ik ben bang dat Peter gelijk heeft. Het lijkt erop dat deze app wat moeite heeft met de werking op boxen. Dit heeft inderdaad niets met onze kast te maken maar met de app zelf, ik heb dan ook dat je in contact kunt komen met de makers hiervan. Onze box werkt op Android, de ontwikkelaars van apps moeten dan zorgen dat het goed werkt op dit platform.Ā 

Psst,Ā @Alex_PĀ . Platform.

Zie ook Vandale. Corrigeert ook naar platform.

Reputatie 7
Badge +24

Psst,Ā @Alex_PĀ . Platform.

Zie ook Vandale. Corrigeert ook naar platform.

Ow jeetje, het klinkt als een smoesje maar oprecht een voutje. ;) F en v naast elkaar en zo.Ā 

Ik heb het aangepast, dank!Ā 

Ferdorie. Vlink vlauwe ferklaring.šŸ˜

Op dit moment wat mailverkeer gehad met de ontwikkelaars van de app en deze pakken het naar mijn mening serieus op dus ik hoop dat er op korte termijn een oplossing komt.

Is er al beweging in deze zaak? Zojuist de app geinstalleerd ivm het WK Gravel, maar kan inderdaad de app niet bedienen net de ab?

Mvg.

Paul

@Paul_S.

Werkt hier ook niet op de Nokia streamingbox 8000.Ā 

Probleem van de app en niet van kpn in dezen.

Zie mijn eerdere reactie.

Ik vermoed dat de appĀ ten onrechteĀ via de Play Store bij Android-TV is te vinden. In Android (en vast ook iOS) is ie er ook. Op je telefoon / tablet dus.Ā Maar ook die doet het NIETĀ (Android hier).

Alleen de website werkt:

https://www.globalcyclingnetwork.com/Ā (op de laptop dus die weer via hdmi op de tv kan)

Je weet dat je (live) video via GCN alleen tegen betaling kan kijken?

Ondanks je inspanningen werkt de app nog steeds niet, @AvdmkĀ .

Zowel in Android-TV in het algemeen.Ā 

Als ook niet op de Android telefoon. iOS kan ik niet checken.

Reageer