Vraag

Arris vip 5202 schokkerig beeld.

  • 31 March 2020
  • 4 reacties
  • 482 keer bekeken

Reputatie 3
Badge

Ik ben sinds een paar weken overgestapt naar KPN. Hiervoor zat ik bij NLEX, daarvoor bij XS4all en weer daarvoor ook bij KPN. Al die tijd heb ik gebruikt gemaakt van Arris VIP 2952 decoders Als ik het goed zeg.

 

Nu heb ik de VIP 5202 gekregen. Ik ervaar hiermee problemen met een schokkerig beeld. Het beeld valt niet weg en er zijn geen blokjes. Het lijkt net alsof er af en toe een frame dropt. Ik heb de decoder al een paar keer een restart gegeven en een keer de software geïnstalleerd. Dit helpt echter niet.

 

Ik heb de instellingen eerst op automatisch gezet qua resolutie en nu staat deze op UHD 60 echter dat maakt geen verschil.

Met alle andere providers en decoders heb ik nooit problemen gehad. Hoe kan dit opgelost worden want het lijkt niet fijn.

 

Ik heb nu een Philips 4k TV van 1 jaar oud.

 

Groeten

Erik.

 

 

 

 

 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

@ErikJonkman Welkom hier! Bedankt voor je bericht. 

Je bent ge-upgrade van een 'standaard’ infrarood gestuurde tv-ontvanger naar een 4K Bluetooth ontvanger! 

Bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik heb drie vragen voor je:

  1. Ik zie dat je 2 tv-ontvangers hebt, klopt dit. Bestaat het probleem op beide ontvangers?
  2. Hoe zijn de tv-ontvangers aangesloten op het modem.
  3. Wat ik me verder nog afvraag, hoe branden de lampjes op het modem als het beeld begint te haperen

Jammer dat je last hebt van haperend beeld, met de antwoorden op deze vragen hoop ik beter te begrijpen waar het probleem in zit.  

Reputatie 3
Badge

@ErikJonkman Welkom hier! Bedankt voor je bericht. 

Je bent ge-upgrade van een 'standaard’ infrarood gestuurde tv-ontvanger naar een 4K Bluetooth ontvanger! 

Bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik heb drie vragen voor je:

  1. Ik zie dat je 2 tv-ontvangers hebt, klopt dit. Bestaat het probleem op beide ontvangers?
    Het probleem lijkt niet te bestaan op de decoder in de slaapkamer. daar heb ik ook een andere TV.
  2. Hoe zijn de tv-ontvangers aangesloten op het modem.
    Deze zijn bekabeld aangesloten via dezelfde switch.
  3. Wat ik me verder nog afvraag, hoe branden de lampjes op het modem als het beeld begint te haperen
    Het lampje op het modem is groen en blijft groen. de verbinding heeft ook verder geen problemen en ik zie ook geen problemen in de DSL logs van het modem zelf.

Jammer dat je last hebt van haperend beeld, met de antwoorden op deze vragen hoop ik beter te begrijpen waar het probleem in zit.  

 

Goedemorgen, ik heb de vragen even beantwoord in het rood. Ik heb niet het idee dat het aan de verbinding ligt, tenminste ik heb nog geen last gehad van onderbrekingen in het internet en de waardes in het modem zien er goed uit voor zover ik die kan beoordelen.

Het lijkt alsof er af en toe een frame dropt. Dus geen blokjes of echte onderbrekingen maar 1 frame gaat ineens wat sneller of langzamer daarna werkt het weer even normaal. Ook heb ik nu al 2x gehad dat de decoder tijdens het kijken ineens op zwart gaat. Geen geluid en beeld meer. je moet hem dan uit en aanzetten daarna kan je weer verder kijken. 

Het zijn kleine dingetjes welke lijken op bugs maar ik weet dat natuurlijk niet zeker.

 

Groeten

 

Erik

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u de decoders al eens omgewisseld? Wat is het merk en type van de switch? Al eens een andere kabel van switch naar decoder geprobeerd? 

Reputatie 7
Badge +17

@ErikJonkman Bedankt voor het beantwoorden van de vragen en de verdere uitleg. Nick stelt inderdaad al een goede vraag. Als je de decoders omwisselt, blijft het probleem dan bestaan op dezelfde decoder of op dezelfde plek. 
Ik vermoed dat je in de woonkamer een nieuwe(re) tv hebt dan in de slaapkamer of niet?

Zou je UHD op 50Hz willen zetten? Dit kan het probleem oplossen. Als het mogelijk is zou je HDR ook eens uit kunnen zetten van de tv en kijken of je verschil merkt. Welke tv heb je precies? 
 

Reageer