Vraag

Beeld blijft hangen op andere tv bij zappen

  • 15 October 2019
  • 31 reacties
  • 375 keer bekeken

Badge

Ik heb zowel boven als beneden een box staan. Als ik boven op de tv zapp blijft beneden op de tv het beeld hangen. Wat is de oorzaak hiervan? Is iets van het laatste jaar.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

31 reacties

Badge +19

Hoe zijn de ontvangers aangesloten? Bekabeld direct op de experiabox?

Badge

Ja. Is nieuwbouwwoning. Bekabeling zowel beneden als boven rechtstreeks op box

Badge +19

Dat is vreemd! Wat zegt deze site over de te behalen snelheid? https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Reputatie 7
Badge +22

Beste@Mavoets,

Ben je er nog uitgekomen met de verstoring van het beeld? Heb je nog kunnen kijken op Fourstack, die link die Joep1965 jou heeft gegeven? En wat is daar de uitslag van?

Reputatie 7
Badge +24

Ja. Is nieuwbouwwoning. Bekabeling zowel beneden als boven rechtstreeks op box

Geen dvs dus?

Reputatie 7
Badge +24

Hi Mavoets, welkom op het forum. 

Ik kan dit niet helemaal plaatsen. Ik zie op je opgegeven adres maar 1 tv-ontvanger, ook administratief binnen je pakket. Of bedoel je andere kastjes? Zou je dit willen toelichten? 

Ik hoor graag van je. 

Badge

IK heb toch echt 2 tv-ontvangers. Heb er in het verleden vier gehad maar door weinig gebruik 2 opgezegd. Eentje staat er nu in de woonkamer en eentje op de slaapkamer. Zodra er zowel boven als beneden tegelijk tv wordt gekeken levert dit bij zappen problemen. Zodra ik boven van kanaal wissel loopt beneden het beeld vast en krijg ik een melding te zien dat ik ook daar moet zappen om weer beeld te krijgen.

Badge

Ja. Is nieuwbouwwoning. Bekabeling zowel beneden als boven rechtstreeks op box

Geen dvs dus?

Wat bedoel je met dvs ?

DVS: draadloze verbindingsset.

Verbinding via het stopcontact met stopcontactadapters voor netwerk.

Aangezien je 2de ontvanger dus niet geregistreerd staat bij kpn: deze ooit via Marktplaats ofzo (illegaal dus) aangeschaft?

Badge

Nee is gewoon aangeschaft bij Kpn

Reputatie 7
Badge +24

Nee is gewoon aangeschaft bij Kpn

Wat bedoel je met aangeschaft? Deze ontvangers zijn namelijk niet te koop. Maar misschien kijk ik nu verkeerd. Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Graag ook je postcode en huisnummer. 

Badge

Ik heb beide kastjes bij KPN gehuurd (4 euro per maand). 

Er lopen kabels vanuit meterkast rechtstreeks naar de kastjes toe, zowel boven als beneden. Is dus niet draadloos. 

 

Ik heb mijn contactgegevens inmiddels ingevoerd.

Reputatie 7
Badge +24

Gevonden. Dat zit dus goed. Dan nu de vraag over hoe de ontvanger op de Experiabox is aangesloten. Is dit rechtstreeks gedaan met een lange kabel? Of met de witte adapters in het stopcontact? Om dit te achterhalen volg je je de netwerkkabel vanuit de ontvanger. 

Badge

gele kabel is gewoon doorgetrokken vanuit experiabox  naar tv ontvanger, zowel boven als beneden.

Reputatie 7
Badge +24

Weet je dit heel zeker? Ik zie namelijk ergens in die verbinding wél een apparaat tussen de ontvanger en Experiabox. Ook geen switch? Iets wat hierop lijkt? 

Reputatie 7
Badge +22

Weet je dit heel zeker? Ik zie namelijk ergens in die verbinding wél een apparaat tussen de ontvanger en Experiabox. Ook geen switch? Iets wat hierop lijkt? 

Kun jij dat zien dan @Alex_P? 🤔 Hoe dan? Wel een mooi stukje techniek is dat dan! 😉 Maar als er dus een switch tussen zit zie je dat niet? Best vreemd! Houdt zo’n switch dat tegen? 🤔

Reputatie 7
Badge +24

Niet precies wat, merk of model. Privacy dingetje. Wel dat er iets ertussen zit. Malvoets heeft geen DVS dus ik gok op een switch. 

Badge

Zover ik weet loopt er vanuit de router rechtstreeks een kabel naar iedere kamer en zit er geen switch tussen. Kan ik ook afbeeldingen hier neerzetten? Dat maakt het misschien wat makkelijker om te laten zien.

Reputatie 7
Badge +24

Dat is heel vreemd. Als je dus de kabel beneden bij de ontvanger gaat volgen, dan gaat het rechtstreeks naar w van de gele poorten op de Experiabox? Dit is hoe de Experiaboxen eruitzien. Zou je in dat geval ook de Experiabox willen resetten en het glasvezelkastje naast de Experiabox ook 10 seconden stroomloos willen maken?

 

Afbeelding kun je hier gewoon plaatsen. Klik op het icoontje van de foto met de 2 bergjes. 

Badge

 

Reputatie 7
Badge +24

Rechts boven de Experiabox zie ik toch iets wat op een switch/router lijkt. Wat is dat precies voor apparaat? Merk en modelnummer? 

Badge

 

Reputatie 7
Badge +24

Dat is dan toch een switch en ik verwacht ook de boosdoener. Zover ik kan zien ondersteunt deze switch geen IMGP Snooping. Ik zie dat je naast de tv ontvangers ook andere apparaten erop hebt aangesloten. Wat gebeurt er als je 1 van de ontvangers rechtstreeks op de Experiabox zelf aansluit? Het liefst beide. Zodat je de ontvangers buiten de switch aansluit en de rest van de apparaten op de switch zelf. 

Badge

Ik ga het morgen proberen.

Ah, deze Netgear heeft geen IGMP Snooping en ondersteunt dus geen IPTV. Er staat namelijk geen E of ES achter het typenummer.

Aangezien het een switch is met zo te zien 4 ‘uitgangen’ en 1 ‘ingang’ kan je 'm vervangen door de switch die KPN in de webshop heeft. Dat is de Netgear GS105E.

OF….

zijn er nog poorten vrij op de Experiabox eronder? Steek dan de kabels die naar de tv decoders gaan dáárin. Dat zal aanschaf van een nieuwe switch (kunnen) besparen.