Vraag

Bijna elke avond foutcode stb-nmc-400

  • 1 October 2023
  • 5 reacties
  • 94 keer bekeken

Ook ik heb nagenoeg elke AVOND last van deze foutcode. Heb inmiddels meerdere malen alle stappen doorlopen maar het probleem blijft. Zelfs een eerder aangeschaft superwifipunt helpt niet. Het bijzondere isdat overdag ik er geen last van heb. 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +20

@Gerco R 

Deze melding betekend dat de KPN tv decoder geen verbinding met internet kan maken.

Dit kan ook aan de apparatuur (DVS, Switch, etc.) liggen.

 

Welke KPN tv decoder heb je?

EN

Hoe is de KPN tv decoder verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel, wat zit er allemaal tussen).

Reputatie 7
Badge +12

Goedemorgen @Gerco R en welkom hier op ons forum!

 

@Gerco R

Deze melding betekend dat de KPN tv decoder geen verbinding met internet kan maken.

Dit kan ook aan de apparatuur (DVS, Switch, etc.) liggen.

 

Welke KPN tv decoder heb je?

EN

Hoe is de KPN tv decoder verbonden met de Experiabox of Box12? (of te wel, wat zit er allemaal tussen).

Goede vragen die @joop2011 al stelt, hier ben ik ook wel benieuwd naar. Als je deze vragen kunt beantwoorden, krijgen wij een beter beeld van de situatie zodat we dit probleem hopelijk snel voor je op kunnen lossen!

Beste Joop,

 

Mijn TV decoder is deurris VIP2952 V2 en deze is rechtstreeks aangesloten op de superwifi ontvanger. Daarnaast heb ik een Experiabox. Geloof me ik heb alles al vele 10 tallen malen gereset, losgekoppeld etc. Het bijzondere is dat het probleem zich elke avond voordoet maar overdag beduidend minder is. 

Reputatie 7
Badge +20

Mijn TV decoder is deurris VIP2952 V2 en deze is rechtstreeks aangesloten op de superwifi ontvanger. Daarnaast heb ik een Experiabox. Geloof me ik heb alles al vele 10 tallen malen gereset, losgekoppeld etc. Het bijzondere is dat het probleem zich elke avond voordoet maar overdag beduidend minder is. 

 

Je hebt de Arris VIP 2952

Op zich een hele goede KPN tv decoder.

Helaas deze werkt niet op WIFI.

 

Je hebt waarschijnlijk de Experiabox V10

Het SuperWifi punt is dat via UTP kabel aangesloten?

En de KPN tv decoder met een UTP kabel op de Super Wifi?

Anders werkt het niet.

 

Het beste kan je de KPN tv decoder met een “vaste” UTP kabel verbinden met de Experiabox.

 

Als je toch via WIFI wilt werken, dan kan je het beste je abonnement (morgen) via het gratis nummer 0800-0402 omzetten naar KPN tv+.

Dan krijg je de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) en die werkt wel via WIFI (maar niet de WIFI van de Experiabox V10)

Daarop moet je dan minimaal 1 SuperWifi met UTP op de V10 aansluiten en een 2de kan dan draadloos, dan werkt de KPN tv decoder DIW7022

Zie ook hier.  (werkt niet met de Arris VIP 2952 helaas). 

Beste Joop,

 

Dank voor je uitleg. Ik heb het eerste superwifipunt met een UTP op de V10 aangesloten (in de meterkast. Het 2e Superwifipunt heb ik op de eerste etage staan en over het algemeen geeft deze een groen lampje. De Arris VIP 2952 heb ik op dit 2e Superwifipunt aangesloten met een UTP. Overdag werkt dit meestal prima en is de verbinding stabiel maar ‘s avonds niet. Zoals ik het nu begrijp zou dus de Sagacom DIW7022 boven oud eerste etage geplaatst moeten kunnen worden en is het probleem opgelost???

Reageer