De Smart TV app van KPN

De Smart TV app van KPN

Toon eerste bericht

2084 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Of KPN dat kan of niet doet wat mij betreft niet ter zake voor wat betreft de bruikbaarheid tov. de ontvanger. Mijn oordeel blijft dat die laatste veel gebruiksvriendelijker is én een betere beeldkwaliteit oplevert.

Ja ... het is ook niet voor niks dat de app "gratis" is. Daarmee bedoel ik: zonder meerkosten.

Als de app de kwaliteit en gebruiksvriendelijk van de tv-ontvanger zou leveren, dan zou KPN het gebruik er van in rekening brengen. Denk ik. 

Zelfs op de slaapkamer heb ik een twee-maandelijkse proefperiode van de app afgesloten met het weer tevoorschijn halen van de ontvanger, ook al kijken we daar niet zo vaak. Die 5202 staat wel in de ECO-stand; toch heb ik dan eerder beeld dan bij de app, want het werkend opstarten daarvan duurt simpelweg te lang en vraagt veel te veel handelingen. 

Als de tv uit staat, dan staat die echt uit. Een tv-ontvanger in ECO staand staat niet echt uit. Dus de tv begint al met een flinke achterstand. Want die moet helemaal vanaf een koude start beginnen.

Nee hoor, ook een tv staat tegenwoordig in een soort van stand-by omdat die anders niet meer op de AB reageert om 'm aan te zetten. 

Nee hoor, ook een tv staat tegenwoordig in een soort van stand-by omdat die anders niet meer op de AB reageert om 'm aan te zetten. 

Ja klopt alleen het infrarood signaal.

Dat was al de jaren 90 en ervoor al zo. (De dikke beeldbuis) 

Een (smart) tv schakelt terug naar het verplichte lage verbruik.

Dat betekent dat alleen via infrarood het toestel nog aan kan. I.p.v een app via wifi of lan poort verbonden op het netwerk. (Of andere instelling) 

Bij het inschakelen kun je vaak de klik horen.

Dat is het relai die de (hoofd) voeding inschakelt.

 

Reputatie 7
Badge +24

Nee hoor, ook een tv staat tegenwoordig in een soort van stand-by omdat die anders niet meer op de AB reageert om 'm aan te zetten. 

Ja. Maar het smart gedeelte staat waarschijnlijk wel helemaal uit. 

Net als de 5202 in ECO stand dus. 

Reputatie 7
Badge +24

Net als de 5202 in ECO stand dus. 

Die is niet uit. 

En dan nog: de snelheid van het opstarten van uw tv heeft KPN geen invloed op.

Net als de 5202 in ECO stand dus. 

Die is niet uit. 

Hoe bedoel je? 

Wat feedback betreft ter herhaling.

Zender volgorde aanpasbaar maken,  de favorieten is leuk maar wij willen bijvoorbeeld CI op keuze 1. Dat dit voor de mediaboxen lastig kan zijn prima, maar voor de app zal dat minder lastig zijn.

En vanuit de app de mediabox bedienen iets wat ik bij Telfort en de Amino al kon en nu nog steeds mis.

Vandaag de nieuwe update gedaan van de Android itv app.

De Android itv app draait nu vloeiend en geen stotter meer (lopende balk rtlz)

De hik ups probleem lijkt nu ook opgelost.

Bedankt kpn tv app team.👍

Mooi dat deze app geupdate wordt. 😀

 

De laatste keer dat ik de app gebruikte was er geen ondertiteling op Love Nature, de steam op de ‘echte’ tv box had wel ondertitels.

In het algemeen zou ik voor de app willen vermelden dat de opnames wel meer getoond mogen worden als bij de TV box. Met name het feit dat seizoen van series niet vermeld worden is best irritant.

 

Reputatie 2

Gisteren de TV app op de Google TV cromcast gezet , werkt prima beeld is goed

vind het menu zelfs beter als van het tv kastje

Gisteren de TV app op de Google TV cromcast gezet , werkt prima beeld is goed

vind het menu zelfs beter als van het tv kastje

Ik vind de structuur van de TV box aanzienlijk intuitiever en prettiger doordat er minder handelingen nodig zijn. Toegegeven, de afstandsbediening biedt meer ‘shortcuts’ dan een Google TV maar het moet simpeler kunnen lijkt me.

Yeah!!! De Amazon Firestick basic hoeft niet met pensioen.

Zojuist de ITV app voor FireOS geinstalleerd de app werdt op Tweakers genoemd. Nu is een oude niet slimme HD TV weer nuttig.

 

De instellingen zijn minimaal, ondertiteling aan of uit, en persoonlijke TV aan of uit, favorieten en beveiliging/kinderslot.

 

Ben niet onder de indruk van de laatste update. Sterker, ik zie geen enkele verbetering. Een poos geleden heb ik een lijstje met bugs en verbeteringen gepost. Is niks mee gedaan. Dat ontwikkelaars bugs laten zitten is toch wel sneu. Dit geeft wel aan waar de prioriteiten van KPN liggen. In ieder geval niet bij deze app. Jammer...

@BanRay uiteraard is de app bijzaak, het is niks meer dan een extra marketing middel. We worden geacht via een bruikleen/huur box te kijken niet die box ergens op bergen en alleen via de app te kijken.

Dat klopt helaas. Is bij VodafoneZiggo net zo. Dat is mij off the record bevestigd door een vriend die bij VZ werkt. Al die ingekochte (Arris) boxen moeten nu eenmaal zo lang mogelijk meegaan en zo veel mogelijk verkocht/ingezet worden.

Ik vind het heel vreemd dat ik buitenshuis via m’n mobiel met de KPN iTV app prima TV kan ontvangen en het ook kan casten naar een geschikte TV maar dat diezelfde(?) app het op een smart TV buitenshuis niet doet.

Ik vind het heel vreemd dat ik buitenshuis via m’n mobiel met de KPN iTV app prima TV kan ontvangen en het ook kan casten naar een geschikte TV maar dat diezelfde(?) app het op een smart TV buitenshuis niet doet.

Dat is niet raar, als die smart TV niet met het eigen (wifi) netwerk is verbonden. Een smart TV in een tuinhuisje zal het prima doen als deze met het eigen netwerk is verbonden. De smart TV app is uiteraard niet hetzelfde als de app voor een smartphone of tablet, daar zit toch wel iets verschil in waaronder de Operating systeem van de TV.

Hmm, ik zie in de de Android Play Store geen verschillende KPNiTV apps.

Ik zal het eens via een VPN proberen.

Reputatie 7
Badge +24

Hmm, ik zie in de de Android Play Store geen verschillende KPNiTV apps.

Ik zal het eens via een VPN proberen.

Nee. Dat klopt. Dat hebben ze bij Google mooi gemaakt. Als je op je smartfoon kijkt, dan zie je alleen de apps die geschikt zijn voor op de smartfoon. De app voor op de tv is eigenlijk gewoon niet te vinden. En op de tv is het precies andersom. Je ziet alleen de apps geschikt voor de tv. 

Zoiets zal het zijn maar het is een vrij zinloze oefening wanneer je dezelfde programma’s wel kunt casten vanaf een mobiel.

Reputatie 7
Badge +24

Zoiets zal het zijn maar het is een vrij zinloze oefening wanneer je dezelfde programma’s wel kunt casten vanaf een mobiel.

Het casten op de mobiel is toch iets minder makkelijk dat met de afstandsbediening van de smart-TV. 

Zoiets zal het zijn maar het is een vrij zinloze oefening wanneer je dezelfde programma’s wel kunt casten vanaf een mobiel.

Die app is niet gebonden aan de content portabiliteits regels dat is het verschil. De smart TV app is puur voor een extra TV thuis met de verplichting dat die provider ook het internet moet leveren.

 

Omdat er ook makkelijk mee te nemen apparaten zijn is het wel jammer, zo heb je weinig aan een Android TV mediabox voor onderweg, of je moet weer via omwegen werken.  Deels is het best wel raar, echter zo zit het helaas in elkaar.

De Love Nature stream is nog steeds zonder ondertitels.

De nieuwe Nokia Android tv box binnen.

Ongeveer zelfde prijs als de Chromecast met Google tv.

Deze heeft een netwerk (100mbit) poort en usb aansluiting

En een mooi verlichte afstandsbediening.

De kpn Android tv app er op gezet en werkt perfect.

Een nadeel up en down van de afstandsbediening werkt helaas niet in de kpn itv app.

Cijfers wel om zo direct naar een zender te gaan.

 

Reageer