Beantwoord

DSV 1200 TV storing. Internet geen probleem

  • 31 May 2024
  • 3 reacties
  • 44 keer bekeken

Badge

Hallo,

Ik heb problemen met mijn DSV 1200 en DSV 850.Per telefoon werd mij door de medewerker geadviseerd om mijn 850 te vervangen voor een 1200. 
Zelfs na mijn onderbouwing dat het puur om het TV signaal gaat en niet om bedraad internet, bleef de medewerker dit volhouden. Een wasmachine gaat nu eenmaal ook kapot was de bijzondere vergelijking.

Uiteindelijk toch maar een DSV 1200 set gekocht en wat denk je, geen verandering.
In de forums op deze site wordt er verwezen naar LED verlichting door de medewerkers. Dit is ook uitvoerig getest en bekeken. Met alle verlichting uit is er geen verandering. 

Zodra ik reset en de TV ontvanger namelijk afkoppel en een speed test uitvoer met mijn laptop is er geen enkel probleem en gaat zelfs na een week geen rood lampje branden. Sterker nog, vijf minuten nadat ik na die week weer de ontvanger er in stop schiet de draadloze verbinding weer in storing. 

Vriendelijke verzoek aan KPN: stop met gissen, doe onderzoek en kom met antwoorden want ik zie op het forum dat men een beetje met een kluitje het riet in wordt gestuurd. 

Groet 

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 31 May 2024, 18:21

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Er komt geen onderzoek. Het is een bekend probleem dat DVS tegenwoordig bij heel veel mensen niet meer werkt. Bij u dus nu ook niet meer. Daar gaat KPN echt niets aan doen. Stuur due nieuwe DVS maar weer terug als dat nog kan. En leg een kabel.

Reputatie 7
Badge +12

Koop een twintig meter lange kabel en sluit de tv ontvanger bekabeld aan. Werkt het dan? Dan heb je een antwoord. In uw woning werkt DVS vanaf nu niet meer, en dat zal het ook niet meer gaan doen. Hoezo dit komt? Misschien een nieuw apparaat aangesloten, maar het kan ook de buurman van 7 huizen verderop zijn die zijn meterkast naar drie fase heeft laten ombouwen of een elektrische kookstel heeft aangesloten waardoor het nu niet meer bij u werkt. DVS is perfect zolang het werkt maar zo onbetrouwbaar als de pest. Hierboven de conclusie van het onderzoek die u wenst.

 

Bekabeld is altijd het beste, als dit voor u absoluut geen optie is kunt u met superwifi 2.0 of de box12 een tv+ ontvanger draadloos aansluiten. Via de klantenservice kunt u geregeld krijgen dat u tv+ ontvangers krijgt in plaats van de VIP5202 of welke andere u nu heeft.

Badge

Kijk, dat is een duidelijk antwoord. 
idd, met een losse kabel is alles goed.

Een kabel leggen is het probleem m.b.t. locatie, anders was ik hier nooit aan begonnen maar het is duidelijk dat ik daar maar een oplossing voor moet verzinnen. 
De helpdesk misschien ook even instrueren. 

Groet en groet 

Reageer