Beantwoord

Eerst ZXV8001 en nu Arris Vip 5202 geven problemen op mijn Samsung QLED 65Q90T, haperen,ghosting en blurry beeld.

  • 2 March 2021
  • 28 reacties
  • 651 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 2
Badge +1

@Henk2304 bedankt voor je berichtje. Alles is volgens punt 1 en 2 aangesloten en ook beeldresolutie heb ik op 1080i gehad om te testen en helaas ook dit zonder resultaat. Alle motion beeldverbeteraars staan op uit op mijn Samsung TV.

@juliendl met name jouw aansluiting van de soundbar waren me nog niet helemaal duidelijk. Ik begrijp het nu, d.w.z. qua aansluiting. Waarom je beeld zo raar doet is mij ook een raadsel. Ik heb zowel een 8001 (op een LG OLED met LG soundbar) als een 5202 (op een LG LCD) en met beiden (UHD@50Hz) heb ik deze problemen niet. Ik zie inderdaad meer eigenaren van (vooral nieuwe) Samsung's met dit soort klachten. Wellicht wordt het tijd om het probleem bij Samsung te gaan zoeken. Het zou daarbij helpen als je met een ander merk of (ouder) type TV kunt testen of het probleem daar ook bestaat.

Reputatie 2
Badge +1

Goedemorgen allen,

Tijdje geleden deze topic geopend met een hick up/ghosting probleem. Inmiddels weten we hoe te kunnen verhelpen. Gister is er bij mij een monteur geweest die heeft het een en ander vervangen en de glasvezel kabel schoon gemaakt. Heb tot nu toe nergens meer last van dus denk dat het verholpen is. 

 

Opmerkingen monteur:

Bekabeling nagelopen uit metingen merkte ik dat de rx demping lager was dan de norm. Na het reinigen van de connectoren en pigtails zowel op ftu als in de pop bij de odfzijde en het vervangen van de nt was de rx op 6.74 daarvoor op 4.55. Demping blijkt goed te zijn.