Vraag

Foutcode stb-nmc-400 bij zenders RTL4 (kanaal 4) en HGTV (kanaal 43) op 1 van de 2 ontvangers

  • 4 June 2024
  • 12 reacties
  • 95 keer bekeken

Sinds een aantal weken heb ik op mijn TV in de slaapkamer (Philips, geen smart tv) problemen met 2 zenders, ik kan RTL4 (kanaal 4) en HGTV (kanaal 43) niet ontvangen. Hij geeft dan foutcode STB-NMC-400. Alle andere zenders doen het gewoon, alleen bij deze 2 zenders komt het bericht in beeld. Ik kan bijv wel RTL4 via kanaal 664 ontvangen.

Ik heb mijn tv kastjes al omgewisseld met elkaar en dan blijft het probleem, dus dan hang ik het kastje van slaapkamer aan de tv in de huiskamer en dan komen de zenders wel door en het kastje van de huiskamer geeft hetzelfde probleem in de slaapkamer, dus het zal niet aan de kastjes liggen denk ik . Ik heb al een nieuwe HDMI kabel (2.1) eraan gehangen maar ook dat heeft niet geholpen. Wordt mijn TV in de slaapkamer te oud? De TV in de huiskamer is wel een smart TV (Samsung)

Weet iemand wat hier het probleem kan zijn? 


12 reacties

Kanaal nummers 4 en 43 doen het op één plek dus niet. De slaapkamer. 

Dat ligt overigens niet aan die televisie daar.

Hoe komt het signaal daar? Met een dvs?

Gelukkig heb je glasvezel met de aller beste kwaliteit via 661 tot en met 670 🙂.

 

Klopt, alleen kanaal 4 en 43 doet het niet en alleen in de slaapkamer. Nee geen DVS, die zijn een paar maanden geleden vervangen voor wifi versterkers.

Ja gelukkig kan ik inderdaad via die kanalen de belangrijkste kanalen zien. Ware het niet dat ik toevallig een groot fan ben van HGTV tv... En dat kan ik dus wel gewoon in de huiskamer kijken dus het is ook niet de grootste ramp maar ik vind het vooral gewoon raar en irritant dat het maar bij 2 kanalen is en ook altijd dezelfde 2 kanalen. En ook sinds een paar weken.

 

Ja moeilijk om de vinger op te leggen. 

Maar dat we het 'in de hoek van' de wifi verbinding moeten zoeken is wel duidelijk. 

Het is niet voor niks dat kpn daar met de Arris en Arcadyan ontvangers geen officiële ondersteuning op geeft. 

Is het sinds die ertussen zitten?

 

Nou dat zou best kunnen. Het is zeker niet gelijk gebeurd toen ze geplaatst zijn. 

De DVS gaf zoveel problemen dat ik helemaal geen TV meer kon kijken in de slaapkamer. Sinds de super wifi's er zijn gaat dat allemaal wel weer goed. En in het begin kon ik ook nog wel deze 2 kanalen ontvangen. Ik meen dat er een update/onderhoud is geweest meerdere weken geleden en dat het sindsdien zo is  dat ik deze 2 kanalen niet meer ontvang.

In december zijn de super wifi's gekomen en ik denk dat ik bij de update/onderhoud van Maart of April (ik weet het niet meer) nu die 2 zenders niet meer kan ontvangen. Of dat ook echt met die update/onderhoud te maken heeft kan ik niet met zekerheid zeggen. 

Reputatie 7
Badge +13

Dat is inderdaad een vreemd en specifiek probleem Maureen. Ik deel je conclusie dat het dan waarschijnlijk in de doorgifte van het signaal zit en niet in het kastje zelf als het probleem niet meeverhuist van boven naar beneden bij een swap. Boven een kabel aansluiten is geen optie neem ik aan? Aangezien je al gebruikt maakt van een draadloze optie?

Hi Remco,

Het is gelijkvloers (appartement) maar inderdaad bedraad aansluiten is niet echt een optie. Dat zou dan een hele lange draad (20+ meter) door het hele appartement moeten zijn. Dat zie ik eigenlijk niet zo zitten.

Ik twijfel dus of het in de doorgifte van het kastje zit of in de doorgifte naar de TV, oftewel of de TV niet meer goed is om bepaalde zenders te ontvangen (alhoewel ik daar nog nooit van heb gehoord dat het dan alleen bepaalde zenders zijn die niet doorkomen)

Maar een andere HDMI kabel heeft niet geholpen en ik heb ook al een andere kabel tussen tv kastje en Wifi versterker gedaan, ook dat heeft het probleem niet opgelost.

Bij deze 2 specifieke zenders geeft de foutcode dus aan dat er geen verbinding is. Terwijl de andere zenders prima werke, ook de HD zenders dus.

TV is het echt niet. Kastje ook niet, werkt wel in de woonkamer. Ergo, het tussen liggende. Dus de wifi verbinding. 

Ik heb zelf de allernieuwste dvs. Appartement hier één stroomfase. Werkt perfect. 

Via de Nokia 8000 streamingbox via eigen wifi met de kpn tv app werkt ook goed. 

Reputatie 7
Badge +13

TV is het echt niet. Kastje ook niet, werkt wel in de woonkamer. Ergo, het tussen liggende. Dus de wifi verbinding. 

Ik heb zelf de allernieuwste dvs. Appartement hier één stroomfase. Werkt perfect. 

Via de Nokia 8000 streamingbox via eigen wifi met de kpn tv app werkt ook goed. 

Dat is ook mijn vermoeden Maureen en heb dan ook niet direct een ander alternatief dan een andere verbindingsmethode proberen.

Dank jullie wel voor de reacties!

Ik ga even bedenken wat ik ga doen. Baal er ook van dat ik een paar maanden geleden 2 dure super wifi's heb aangeschaft op advies KPN en dan nu weer iets anders moet gaan aanschaffen.

Reputatie 7
Badge +13

Je kan voor advies ook altijd nog even bellen met 0800-0402.

Toch nog even een bericht. Sinds de update van mijn modem op 12 juni kan ik nu dus gewoon beide zenders wel weer kijken... Dat blijft toch een raadsel he.... Blij dat ik mijn (dure) super wifi's nog niet de deur uit heb gedaan.

Reputatie 7
Badge +13

Dat is inderdaad apart Maureen, ik kan het ook even niet direct plaatsen maar fijn dat het dan weer goed werkt! Post gerust nog even een bericht als we iets voor je kunnen doen! 

Reageer