Skip to main content
Beantwoord

Geluid op TV+ valt weg als je naar de gids gaat, klopt dat?


Klopt het dat het geluid wegvalt als je naar TVGIDS gaat bij KPN TV+?

Ik heb KPN TV+ nu enkele weken. Ben tevreden met de updates die worden gegeven. Alleen dat het geluid elke keer wegvalt als je naar TVGIDS schakelt of naar START menu gaat vind ik storend. 

Of heb ik iets gemist met een bepaalde instelling in het menu? 

Beste antwoord door Erik van KPN

Als je de gids opent, dan valt het geluid inderdaad even weg, JM. Dit komt omdat dan eerst de gids wordt geopend, en daarna wordt het beeld en geluid van de zender die je keek ingeladen in de bovenhoek. Dit gaat meestal vrij snel, maar het is dan wel eventjes stil. Zelfde geldt als je van live tv weer naar het hoofdmenu gaat. Dan wordt die eerst ingeladen, en daarna de stream weer. 

 

Latere aanvulling: Dit is inmiddels aangepast waardoor de overgang naar de gids vloeiender verloopt.

 

Heb je helemaal geen live beeld in de bovenhoek van de gids? Controleer dan de instellingen onder Toegankelijkheid en zorg dat ‘Onderbreek audio en video tijdens navigatie in het menu’  uit staat.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 21 maart 2023

Nee, daar is helaas geen instelling voor.

Ik heb jouw wens opgenomen in de feature requests.


Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28502 reacties
  • Antwoord
  • 22 maart 2023

Als je de gids opent, dan valt het geluid inderdaad even weg, JM. Dit komt omdat dan eerst de gids wordt geopend, en daarna wordt het beeld en geluid van de zender die je keek ingeladen in de bovenhoek. Dit gaat meestal vrij snel, maar het is dan wel eventjes stil. Zelfde geldt als je van live tv weer naar het hoofdmenu gaat. Dan wordt die eerst ingeladen, en daarna de stream weer. 

 

Latere aanvulling: Dit is inmiddels aangepast waardoor de overgang naar de gids vloeiender verloopt.

 

Heb je helemaal geen live beeld in de bovenhoek van de gids? Controleer dan de instellingen onder Toegankelijkheid en zorg dat ‘Onderbreek audio en video tijdens navigatie in het menu’  uit staat.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 22 maart 2023

Ja dat begrijp ik. Maar bij mijn oude ontvanger bleef dit gewoon werken.

Dus hoop dat KPN dit gaat aanpassen dat het wel blijft werken. Het is ook als je op START HOME button druk. 


  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 2 mei 2023

Inderdaad hoogst irritant. Als je iets aan het kijken bent en je wilt even kijken in de gids wat er over een half uur komt; alles zwart en stil…

 


Erik van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28502 reacties
  • 2 mei 2023

@Overlast, je hoort in de gids wel gewoon de preview te zien van de zender waar je naar keek, met beeld én geluid. Het is alleen zo dat het geluid even wegvalt tijdens het openen van de gids. Als jij helemaal geen beeld ziet, maak dan een eigen topic aan. Dan kunnen we meedenken.


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 5 juni 2023

Ja, bij mij valt ook het geluid weg wanneer ik de gids inschakelen. Echt irritant!! KPN doe hier iets aan.


Na eerst haperend beeld en geluid gehad te hebben nu idd ook geen geluid als ik eventjes naar de gids ga maar bij mij gaat het niet van alleen over moet altijd eerst tv kaastje uitzetten wil hij het weer doen


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 1 juli 2023

Ik vindt het ook zeer irritant. Het is wel 2 of 3 seconden weg ofzo. 


  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 13 september 2023

Heb 3 TV+ boxjes besteld en nu 1 ingesteld/geïnstalleerd. 

Ik dacht een verbetering te hebben, maar dit is inderdaad UITERST irritant.

Heb nu nog de oude TV boxjes die het wel gewoon doen zonder hapering.

Ik stuur de TV+ boxjes terug, is niet van deze tijd.


DJR
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • 44 reacties
  • 23 oktober 2023
JM1962 schreef:

Klopt het dat het geluid wegvalt als je naar TVGIDS gaat bij KPN TV+?

Ik heb KPN TV+ nu enkele weken. Ben tevreden met de updates die worden gegeven. Alleen dat het geluid elke keer wegvalt als je naar TVGIDS schakelt of naar START menu gaat vind ik storend. 

Of heb ik iets gemist met een bepaalde instelling in het menu? 

 

@Erik_  mijn advies is om een voting te kunnen geven aan de wishlist items, daarmee kunnen wij als eindgebruikers aangeven hoe belangrijk wij een verbeterpunt vinden. Dat is voor de ontwikkelaars (denk ik) zinvolle info om hun prioriteiten te bepalen. Ik denk namelijk dat dit puntje best hoog scoort omdat het zo vaak gebruikt wordt.


TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3636 reacties
  • 23 oktober 2023

Onder instellingen/toegankelijkheid kan audio/video laten stoppen tijdens navigeren. Dan gaat alles uit en weer aan als man terug naar tv/app gaat


  • Topper
  • 18 reacties
  • 7 november 2023

Ik vind dit ook heel irritant. Voor mij een showstopper op dit moment om de TV+ Box te gebruiken. De oude 4K-ontvanger werkt probleemloos.


  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 9 juli 2024

Erg jammer dat bij het nieuwe systeem geluid en zender wegvallen als je de gids opend. Ga ik vervolgens in de gids naar een zender die ik wil zien dan gaat het beeld op zwart. Vervolgens moet ik met het huis icoontje terug en fysiek het nummer van de zender in tikken. Erg omslachtig en onduidelijk allemaal. Ik vind het op deze manier niet echt een verbetering. Het zou verstandig zijn om een nieuw product eerst goed uit te werken alvorens het op de markt te zetten. Dit is mijn zoveelste teleurstelling in KPN terwijl ik wel al zo'n 50 jaar KPN klant ben.


PeterG
Superuser
  • 61623 reacties
  • 9 juli 2024

Erg jammer dat bij het nieuwe systeem geluid en zender wegvallen als je de gids opend

Dan staat onder Toegankelijkheid “Onderbreek audio en video tijdens navigatie in het menu” op AAN. Als je dat UIT zet blijft rechtsboven de lopende uitzending doorgaan. Met geluid. @ErikWegman .