Beantwoord

Geluid op TV+ valt weg als je naar de gids gaat, klopt dat?

  • 21 March 2023
  • 12 reacties
  • 289 keer bekeken

Klopt het dat het geluid wegvalt als je naar TVGIDS gaat bij KPN TV+?

Ik heb KPN TV+ nu enkele weken. Ben tevreden met de updates die worden gegeven. Alleen dat het geluid elke keer wegvalt als je naar TVGIDS schakelt of naar START menu gaat vind ik storend. 

Of heb ik iets gemist met een bepaalde instelling in het menu? 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 22 March 2023, 10:51

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7

Nee, daar is helaas geen instelling voor.

Ik heb jouw wens opgenomen in de feature requests.

Reputatie 7
Badge +30

Als je de gids opent, dan valt het geluid inderdaad even weg, JM. Dit komt omdat dan eerst de gids wordt geopend, en daarna wordt het beeld en geluid van de zender die je keek ingeladen in de bovenhoek. Dit gaat meestal vrij snel, maar het is dan wel eventjes stil. Zelfde geldt als je van live tv weer naar het hoofdmenu gaat. Dan wordt die eerst ingeladen, en daarna de stream weer. 

 

Aanvulling: dit is iets dat komt vanuit de Androidkern van de software van de nieuwe ontvangers. De eerdere ontvangers draaien op andere software waardoor dit daar niet gebeurt. Dit kan aangepast worden, maar is heel veel werk. Daarom kiezen we ervoor om dit voorlopig in ieder geval niet te doen. Er zijn andere dingen die grotere prioriteit hebben.

Ja dat begrijp ik. Maar bij mijn oude ontvanger bleef dit gewoon werken.

Dus hoop dat KPN dit gaat aanpassen dat het wel blijft werken. Het is ook als je op START HOME button druk. 

Inderdaad hoogst irritant. Als je iets aan het kijken bent en je wilt even kijken in de gids wat er over een half uur komt; alles zwart en stil…

 

Reputatie 7
Badge +30

@Overlast, je hoort in de gids wel gewoon de preview te zien van de zender waar je naar keek, met beeld én geluid. Het is alleen zo dat het geluid even wegvalt tijdens het openen van de gids. Als jij helemaal geen beeld ziet, maak dan een eigen topic aan. Dan kunnen we meedenken.

Ja, bij mij valt ook het geluid weg wanneer ik de gids inschakelen. Echt irritant!! KPN doe hier iets aan.

Na eerst haperend beeld en geluid gehad te hebben nu idd ook geen geluid als ik eventjes naar de gids ga maar bij mij gaat het niet van alleen over moet altijd eerst tv kaastje uitzetten wil hij het weer doen

Reputatie 7
Badge +24

Ik vindt het ook zeer irritant. Het is wel 2 of 3 seconden weg ofzo. 

Heb 3 TV+ boxjes besteld en nu 1 ingesteld/geïnstalleerd. 

Ik dacht een verbetering te hebben, maar dit is inderdaad UITERST irritant.

Heb nu nog de oude TV boxjes die het wel gewoon doen zonder hapering.

Ik stuur de TV+ boxjes terug, is niet van deze tijd.

Reputatie 2
Badge +2

Klopt het dat het geluid wegvalt als je naar TVGIDS gaat bij KPN TV+?

Ik heb KPN TV+ nu enkele weken. Ben tevreden met de updates die worden gegeven. Alleen dat het geluid elke keer wegvalt als je naar TVGIDS schakelt of naar START menu gaat vind ik storend. 

Of heb ik iets gemist met een bepaalde instelling in het menu? 

 

@Erik_  mijn advies is om een voting te kunnen geven aan de wishlist items, daarmee kunnen wij als eindgebruikers aangeven hoe belangrijk wij een verbeterpunt vinden. Dat is voor de ontwikkelaars (denk ik) zinvolle info om hun prioriteiten te bepalen. Ik denk namelijk dat dit puntje best hoog scoort omdat het zo vaak gebruikt wordt.

Reputatie 7
Badge +9

Onder instellingen/toegankelijkheid kan audio/video laten stoppen tijdens navigeren. Dan gaat alles uit en weer aan als man terug naar tv/app gaat

Ik vind dit ook heel irritant. Voor mij een showstopper op dit moment om de TV+ Box te gebruiken. De oude 4K-ontvanger werkt probleemloos.

Reageer