Vraag

Geluidskwaliteit via internet.

  • 14 May 2020
  • 7 reacties
  • 317 keer bekeken

Goedemiddag KPN,

 

Sinds 3 maanden heb ik behoorlijke problemen met de geluidskwaliteit via KPN TV / streaming diensten / radio en  internet. Praktisch gezien over alles! Ik werk met een bekabeld netwerk thuis direct vanuit de Experia V10 Box naar mijn tv en audio installatie.

Het geluid is met name in de hogere frequentie's erg hard en scherp! Tevens is er weinig dynamiek en levendigheid te horen. Een naar geluid als je er in deze tijd van thuiswerken er de hele dag  naar zit te luisteren.

Ik heb diverse keren telefonisch contact gehad met uw klantenservice  (0800-0204) en het probleem besproken. Diverse aanbevelingen opgevolgd, zoals software updates, kabelaansluitingen controleren en ethernet kabels omleiden en ethernet kabels direct aansluiten op de modem i.p.v. een ethernet netwerk switch. En met Wifi is het niet veel beter gesteld. 

Uw klantenservice meld me dat het aangeboden signaal  naar mijn adres goed is. Dan klopt want op de beeldkwaliteit en internet snelheid is ook niets aan te merken. TV beeld is prima en thuiswerken via internet werkt prima. 

Het Wifi signaal vanuit de modem is ook prima. Geen storing geen haperingen of iets dergelijks.

Met andere woorden veel functies werken goed! Behalve de geluidskwaliteit is beroerd.

Kan het zijn dat er toch ergens, voor mijn huis adres aansluiting, een storing kan zitten die de geluidskwaliteit beïnvloed? (hardware of software)  

Luisteren naar CD's, DVD's etc. of via Harddisk werkt normaal op mijn audio installatie.

Daarom merk ik de geluidskwaliteit ook zo erg op.

Graag hoor ik van u.

 

mvg., Jan K.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Beste Jan,

Binnen instellingen op de itv tuner kan je ook het geluid instellen. Heb je dat geprobeerd? Aangezien ik in de pilot zit met de nieuwe menustructuur weet ik niet precies de knoppen te vinden, maar dat zie ik als de enige mogelijkheid om het geluid te veranderen.

Ik heb zelf geen last van jouw gemelde storingen. Ik heb zowel een NAD (analoog) als een Harmen/Kardon cinemaset (digitaal) getest en ervaar het geluid als goed.

behoorlijke problemen met de geluidskwaliteit via KPN TV / streaming diensten / radio en  internet.

Op wat voor apparaat / apparaten ?

 

Sinds 3 maanden

En voor die tijd niet ?

Het internet, kabels en modem ed is een doorgeefluik en kan geen invloed hebben op de geluidskwaliteit (extremen/haperingen daar gelaten).

Alles wat omzet van digitaal naar analoog is wel kritisch.

 

Mijn bijdrage is als antwoord gekozen, dat zal wel onbedoeld zijn gebeurd ?

Ik gebruik High End audio apparatuur van het Amerikaanse merk Playback Designs zowel versterker als een SACD speler. Beide apparaten hebben een hoogwaardige DAC aan boord. Tevens gebruik (zo nu en dan) ik een buizenversterker van het Japanse merk Leben. Tevens heb ik verschillende luidsprekers tot mijn beschikking. Aan de kwaliteit en werking van deze spullen twijfel ik niet aan. Ergens anders speelt het de pannen van het dak!

Zodra ik gewoon een CD afspeel of een geripte CD afspeel op de audio installatie is er niets aan de hand.

Via het KPN signaal klinkt het beroerd, Maar het beeld is wel gewoon goed.  Kan ik ook niet goed rijmen.

Het KPN  audio signaal gaat via audio installatie. Daarom denk ik dat voor de woning aansluiting het probleem ergens ligt. (bandbreedte, signaal, drukte op het net, noem het maar op)

Duidelijk, tenminste, met het KPN signaal bedoel je via het kpn-tv kastje ?

De codering, cq bandbreedte heeft z’n beperkingen.

Of heb je nog andere apparaten voor stream audio via internet.

NB, ik verkeer af en toe in kringen van audio  . . . , ik maak maak wel onderdelen voor ze, maar zelf vind ik goed goed genoeg.

En dat is nmi vrij goed, maar ik ga niet mee in de extremen.

Maar dit ter zijde.

ik bedoel de modem Experia V10 box. Afgelopen zaterdag heb ik zelfs een nieuwe aangesloten die ik op Marktplaats heb gekocht. Resultaat: hetzelfde. Geen dynamiek, geen vermogen (kracht), geen laag, alles zo dood als een bontjas!

Dat is een doorgever, doet verder niets met de inhoud.

In welk apparaat zit de gebruikte DA omzetter ?