Beantwoord

Gesproken ondertiteling uitzetten

  • 18 January 2023
  • 26 reacties
  • 7996 keer bekeken

Sinds kort zijn wij bij de KPN. Sinds die tijd krijgen wij op opnamen regelmatigĀ een soort van geproken ondertiteling te horen. Dat is vrij vervelend. We hebben geen idee hoe we dit uitkrijgen. De klantenservice denkt dat het aan onze tv ligt. Ik kan me dat eerlijk gezegd niet voorstellen. Voorheen toen we nog bij een andere provider zaten geen last van gehad. Heeft iemand een idee hoe we die stem weg kunnen krijgen.

icon

Beste antwoord door KeesYagi 18 January 2023, 13:53

Bekijk origineel

26 reacties

Dan worden de opnamen gemaakt op de kanaalnummers 191, 192 en 193. Het gaat om de speciale zenders van de NPO met gesproken ondertiteling.Ā 

Dit is al vaker besproken hier, op dit forum Zie bijvoorbeeld:

Opnames met gesproken ondertiteling na inplannen via de iTV online app

Ā 

Ā 





Ā 

Fijn dank je wel. Ik denk dat de opnamen die ingesteld zijn via de app op de telefoon zijn fout gegaan. Daar zie je niet op welk kanaal je zit. Ik heb een serie opnamen verwijderd en toen via de tv opnieuw ingesteld nu is de tekst gos bij de geplande opnamen verdwenen. Hopelijk is dit de oplossing.

Fijn dank je wel. Ik denk dat de opnamen die ingesteld zijn via de app op de telefoon zijn fout gegaan.

Inderdaad. Zie ook dit topic. Het logo is erg klein maar gos is wel te zien.

Ā 

Fijn Peter ik ben er uit voortaan neem ik via de televisie een serie op.

Ik krijg dit probleem continu bij het kijken naar het journaalā€¦.ondertiteling wordt dan voorgelezen door een monotone stem. Gewoon bij zender 1 op tv+ā€¦.

Ā 

Dan kijk je of neem je per ongeluk op van kanaal 191. NPO 1Ā GOS.

Peter,

ik kijk met de nieuwe tv+ box gewoon op zender 1, NPO1.Ā 
groet, Gerard

Dan zou iedereen het op ''1'' moeten hebben en dat is niet het geval. Want er is geen waterval aan klachten.Ā 

Kijk je het toevallig per opname?

Nee, gewoon rechtstreeks op zender 1. Ik heb het alleen bij items van het journaal. Echt heel storend.

dus geen opname, geen GOS, geen 191.

Echt raar hoor.Ā 

Zowel bij 18:00 als 20:00 uur journaal?

Gister bij 20 uur journaal

Ā 

Bij het 1800 journaal wordt de ondertiteling voorgelezen.

@Dijkslag

Niet als je NPO 1 via 1 kiest. Of NPO 2 op 2.

Wel als je NPO GOS gebruikt.Ā 191, 192 voor wat betreft de ontvanger.Ā 

In de app staat er heel klein GOS bij. Maar je moet wel flink scrollen om er te komenĀ 

Terwijl de gewone kanalen vooraan in de lijst staanĀ šŸ˜‰.Ā 

Ga ik is bekijken. Ik kijk het journaal via de app op de tv, dus zou is flink gaan scrollen.

Bedankt voor je reactie.

Ga ik is bekijken. Ik kijk het journaal via de app op de tv, dus zou is flink gaan scrollen.

Bedankt voor je reactie.

Check dan eens, als je het weer kijkt, of je via 191 danwel 192 naar het 18:00 journaal kijkt. Dan krijg je GOS (voorgelezen ondertiteling bij buitenlandse items).

Voortgangsbalk met zender nummer erbij krijg je door even op pijltje omlaag (kompas) te klikken.

Als je in het startscherm gewoon meteen het cijfer 1 of 2 intoetst krijg je NPO 1 of 2 zonder GOS. Of via Nu op TV meteen de eerste dia's.

Niet zoeken (vergrootglas) gebruiken.

Sinds kort kregen we gesproken ondertiteling bij opgenomen programmaā€™s. Tevens viel op dat sommige programmaā€™s ook twee keer opgenomen werden. Steeds verwijderde ik 1 opname. Bleek echter dat ik daarbij kennelijk een normale opname weggooide en een NPOgov opname behield. Dus KPN neemt programmaā€™s tweemaal op waaronder GOV. Waarom niet gewoon de gekozen opname is mij onbekend. Wel irritant dit maar gelukkig weet ik het nuĀ 

Reputatie 7
Badge +19

@JampieO, het hoort niet zo te zijn dat er 2 versies van een programma worden opgenomen. ALs jij een programma op bijv. NPO1 opneemt hoort er niet ook een opname te zijn van NPO 1 GOS.Ā 

Ja Jeroen, dat ben ik met je eens maar het systeem doet het kennelijk toch. Ā šŸ™„

Via welke route plan je opnames?

Alleen als je het met deĀ zoekboxĀ doet in deĀ mobieleĀ app is de kans uitermate groot dat je gos selecteert.Ā 

Hij zet gos namelijkĀ bovenaanĀ bij de resultaten. En het logo is op de telefoon zo klein dat gos erbij niet opvalt.Ā 

Ik programmeer via de 'gids'. Dan is opnemen van gos eigenlijk uitgesloten omdat ze een heel eind verderop in de lijst pas staan.

Ik programmeer haast altijd via de gids omdat via de app opnemen niet altijd lukt. Verschillende programmaā€™s neemt hij echter dan nog tweemaal, waaronder de GOS versie. Hoe en waarom, ik zou het niet weten

Wij hebben hetzelfde probleem. Sinds kort 4K-kastjes van KPN en een bestaande Samsung TV met Marantz versterker waarbij we het probleem niet eerder hadden. Als wij programmaā€™s opnemen van NPO1 (geen 191!) dan wordt de ondertiteling voorgelezen. Heel vervelend.Ā Is er al een oplossing voor dit probleem. Kan in de instellingen van de KPN ontvanger niets vinden. Dank alvast!

Hoe stel je die opnames in,Ā  @VinzzzĀ ? Via de app op je mobiel? Met de zoek functie krijg je vervelend genoeg altijd NPO GOS bovenaan de resultaten.Ā 

Via de gids van de DIW7022 is het naar mijn mening niet mogelijk om per ongeluk van GOS op te nemen.Ā 

Heel concreet: Wat moet ik doen om het irritante stem geluid uit te zetten bij wisselen van tv kanaal?
Ā 

Heel concreet: Wat moet ik doen om het irritante stem geluid uit te zetten bij wisselen van tv kanaal?
Ā 

Dat is iets hĆ©Ć©l anders dan wat dit topic behandeld. Maar gesproken menu voor visueel gehandicapten. @Henrie62Ā 

Uitzetten door de 5 een seconde of 2 Ć  3 indrukken. Het kan ook via 'toegankelijkheid'.

Ik heb deze irritante voorlezende stem terwijl de opnames gewoon zijn gemaakt van kanaal 1, 2 of 3.

bij de opname van de Joodse raad krijg ik twee mappen waarvan er een met de gesproken vertaling. Bij een ander opname heb ik er maar 1 en die is met de stem.Ā 
hoe kan dit en vooral hoe voorkom ik het.

Reageer