Vraag

Heb ik het 4K pakket nodig voor Dolby Atmos?

  • 8 June 2024
  • 9 reacties
  • 143 keer bekeken

Reputatie 1

Hi all.

Even een paar vragen in relatie tot Dolby Atmos:

  1. Heb ik hiervoor het 4K pakket nodig (a €2,50 per maand en voor minstens 6 maanden)?
  2. En zo ja, heb ik dan op alle reguliere zenders Dolby Atmos, of alleen de zenders die obv 4K uit worden gezonden?

Mijn tv kent geen 4K, dus ik zou dit pakket alleen maar afnemen voor Dolby Atmos,

Dank voor jullie tijd.

M vr gr

Marnix


9 reacties

1. Nee

2. Nee. Er zijn geen zenders die atmos hebben. De 4k zenders hebben hooguit 5.1. De reguliere ook. Er zijn 2 zenders ook 4k bij kpn. Love Nature en InPlus. 

Alleen streamingdiensten hebben atmos. Netflix met het duurste abonnement. HBO MAX. Disney. 

Videoland, Viaplay hooguit 5.1.

Volg dit aansluitschema om atmos te hebben met een tv die het niet ondersteunt!

https://forum.kpn.com/kpn-tv-11/hdmi-splitter-1x-beeld-1x-geluid-werkt-dit-wel-615669?postid=1953280#post1953280

Reputatie 5
Badge +4

Dat zou ik ook wel eens willen weten.

Ik heb de ARRIS VIP2952 V2 ontvanger, en mijn tv is van samsung QE65QN93CAT met dolby atmos.
 

 

Via de apps in de televisie zelf, dus niet die in de kpn box, heb jij dus atmos geluid @Paul.K . Op de streamingdiensten die het ondersteunen. Zie boven. 

Sluit de tv met HDMI ARC aan op een soundbar of versterker die het ondersteunt. 

Reputatie 4
Badge +1

Voor atmos heb je EArc nodig gewoon arc ondersteund zover ik weet geen atmos. 

Reputatie 7
Badge +20

En volgens mij ondersteund de Arris 2952 het ook niet.

Reputatie 7
Badge +21

De DIW 7022 ondersteunt wel Dolby atmos., maar je moet dan ook nog een Dolby atmos geluidsinstallatie of soundbar hebben..

Reputatie 1

Voor atmos heb je EArc nodig gewoon arc ondersteund zover ik weet geen atmos. 

Arc ondersteund atmos in de dd+ container, wat alle streamingdiensten gebruiken. Alleen voor  atmos in de true hd container wat gebruikt wordt op bluerays bijvoorbeeld heb je eARC nodig maar alleen als de speler direct aan de tv is aangesloten.

Reputatie 7

De DIW 7022 ondersteunt wel Dolby atmos., maar je moet dan ook nog een Dolby atmos geluidsinstallatie of soundbar hebben..

En dan moet de bron ook wel Dolby Atmos aanleveren.

Daar is geen sprake van bij de kanalen van KPN TV.

Dolby Atmos is dus alleen interessant als je een abonnement hebt op een streamingdienst die Dolby Atmos levert.

Reputatie 7
Badge +9

Dolby Atmos kan je ook in Stereo hebben, het is een Mix-System (vergelijkbaar met Dolby ProLogic) het embedded Atmos-Informaties in bestaande Audio formaten (van Stereo, DD5.1 tot TrueHD). Bij Stereo en DD5.1 is HDMI ARC voldoende, TrueHD is HDMI eARC vereist. Zelfs een Stereo Audio Speler kan Dolby Atmos uitgeven, indien de streams gemixt is in Dolby Atmos. Zoek b.v. op Youtube na Songs in Dolby Atmos Mix, de meeste hebben alleen Stereo. De uitgevende Speaker-Systeem (Hifi-versterker) moet ondersteunen, niet de speler.

Reageer